Chinees fonduen - Reisverslag uit Beijing, China van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu Chinees fonduen - Reisverslag uit Beijing, China van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu

Chinees fonduen

Door: nicolelaurijssens

Blijf op de hoogte en volg Nicole

11 Juli 2011 | China, Beijing

Ni hao!

Na een gezellige vlucht eindelijk aangekomen in Beijing!

Het eerste wat opvalt is de smog .. Het lijkt net alsof het hier heel de dag mistig is in de lucht, ongelofelijk.. Het schijnt hier alleen in de herfst af en toe blauw te zijn.

Maar dat mag de pret niet drukken. Het hotel is prima, netjes schoon en lekker ruim. Er lagen zelfs twee tandenborstels en twee tubes tandpasta op mij te wachten!

Na aankomt de buurt verkent met de groep, het is echt bizar dat je niets kan lezen.. overal chinese tekens en je hebt geen idee wat er staat. Wel heb ik geleerd dat gele letters staat voor een plaats waar je iets kan kopen. Zo ben ik in een Chinese supermarkt geweest! Een groot kippenhok met allerlei grappige spullen, ze hebben zelfs fanta met litchi smaak..

In de avond zijn we met de groep uit eten gegaan. We zijn naar een lokaal restaurant gegaan. Hier hebben we hotpot gegeten. Dit is eigenlijk Chinees fonduen. Er is een grote soort van wokschaal met bouillon gevuld. Hier wordt eerst vlees ingedaan. Grote stukken vlees met bot. Dan moet je wachten tot het kookt en kun je het er uitscheppen, natuurlijk met stokjes! Dus dat is echt een hele uitdaging. Na twee soorten vlees, wordt telkens een groentesoort ingedaan. Wij hebben kool, spinazie, champignonnen en aardappel op. Verder kregen we er ook tofu bij.. In Nederland vind ik het totaal niet lekker, maar hier lijkt het er niet eens op en is het echt goed te doen. Na de groente is het tijd voor noodles, dan komt er een mevrouw met deegschijfjes. Die gaat ze uit elkaar trekken en nog meer, net alsof ze spaghetti aan het maken is. Zijn ze ongeveer een centimeter breed, dan wordt de noodle in de schaal gegooid. Dit moet even koken en dan mag die er met de stokjes uitgehaald worden, wat ook weer een hele uitdaging is!
Super leuk en super lekker! Dit alles kost inclusiief drinken 30 yuan. Oftewel 3.75 euro.
Omdat het zo uitkwam hebben we het meisje fooi gegeven, 5 yaun. Ze wist niet wat haar overkwam en werd heel verlegen (we praten hier over 65 eurocent)..

Morgen staat een fietstocht door de hutong (de steegjes) en een kung-fu voorstelling op het programma!

Ik laat snel weer wat van me horen!

Liefs,
Nicole

• 11 Juli 2011 - 15:09

Paps:

Hay meissie,
    Leuk jo dat wokken ja is anders dan in dordrecht haha.
    Wie weet kan je morgen nog wat leren van de kung-fu voorstelling , en laat je zelf wat zien van het karate (kid).
    Hier is het nu 1700 ongeveer p.s leuk om zo je reisverslag te lezen.
    xx paps
    p.s lukt het met de card-reader

• 11 Juli 2011 - 17:47

Evert:

Hay Nicole,

Hé. mooi dat je een goede vlucht hebt gehad!!
    Wokken met stokken lijkt me zeker een uitdaging, en .... leuke prijzen daar. Op mijn rekening mag je iets drinken, tenminste. als het niet meer kost dan 4 eorocent!!!
    Eet smakelijk en voor verder een goede reis.

Hooii

Evert

• 11 Juli 2011 - 18:11

Marcella En Mark:

Hey vriendinnetje,
    Gelukkig ben je veilig aangekomen. Heel veel plezier met fietsen. Echt bizar trouwens dat t daar geen bal kost.
    Groetjes Marcella en Mark

• 11 Juli 2011 - 18:53

Mama:

Hoi Nicole,

Leuk dat je eerste kennismaking met China oa met smog, eten en een supermarkt zijn!!! Je had het ernog over dat je graag een supermarkt wilde zien.. En hadden ze de 7-zekerheden?

Veel plezier met fietsen ben benieuwd of het er net zo hectisch aan toe gaat als op de film.

psTot hoe laat heb je loempia`s getelt?

• 11 Juli 2011 - 20:33

Cor En Paula:

Hoi Nicole, wat fijn om te lezen dat je een goede reis hebt gehad !!
    Nogmaals heel veel plezier
    veel liefs