Hutong, Rambatan, Forbidden City en Kung Fu - Reisverslag uit Beijing, China van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu Hutong, Rambatan, Forbidden City en Kung Fu - Reisverslag uit Beijing, China van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu

Hutong, Rambatan, Forbidden City en Kung Fu

Door: nicolelaurijssens

Blijf op de hoogte en volg Nicole

12 Juli 2011 | China, Beijing

Ni hao!

Wat een dag! Ik kan nauwelijks geloven dat ik al deze dingen vandaag heb gedaan!

In de ochtend begonnen met een fietstour door de hutong. Dit zijn allemaal steegjes met traditionele Chinese woningen. In zo'n hutong wonen meestal drie families bij elkaar.. Hier zijn we op de fiets langsgegaan, praat met niet van de fiets. Ik heb namelijk de halve dag gefietst met m'n knieen in mijn nek. Bij de Chinezen zijn de fietsen gebouwd voor hun lengte en niet voor langere Europeanen. Het frame is dus gemaakt voor iemand van 1.50m, dus ben je langer, dan kan je het zadel zo hoog zetten als je wilt en dan blijf je met je knieen in je nek fietsen.
Er was een tussenstop bij de lokale markt. Overal verse spullen en ongelofelijk veel 'kraampjes'. Daar heb ik verse litchi's en Rambatan gegeten. Erg lekker en ook nog super gezond. Na weer een fietstocht bij de lokale hutongbewoner gegeten. In eerste instantie was ik enigszins sceptisch, maar het was echt heerlijk!

Na de hutongtocht wilden we naar de Verboden Stad. Hier hebben we maar 1.5u overgedaan, het grootste gedeelte van de tijd in een propvolle snikhete bus!
De stad mag met recht een stad genoemd worden, mega! Echt ontzettend groot! De stad zelf was niet de enige bezienswaardigheid die er was. Wij waren ook een bezienswaardigheid: er zijn inderdaad allemaal aziaten die met ons op de foto willen!

Na de drukke terugrit was het al weer tijd voor een vlugge maaltijd (natuurlijk met stokjes) en toen was het tijd voor de Kung Fu Show. Dit was niet echt een show, echter meer een musical .. Boring! De 'gevechten' waren nogal theatraal, ze naderden elkaar en raakte elkaar op vijf centimeter afstand.. Die kunnen dus wel een lesje Kyokushin Karate in Spijkenisse gebruiken!

Morgen staat de Chinese Wall op het programma..

Taij Dijen

Liefs,
Nicole

• 12 Juli 2011 - 14:21

Mama:

Hoi , ik wordt al moe als ik het lees!!
    Maar je weet wie veel reist kent vele verhalen.Aan die verhalen zal het je niet ontbreken denk ik zo.
    Grappig dat het fotoverhaal echt waar is, we hadden er natuurlijk al grapjes over gemaakt
    En dan morgen DE chineese muur, ik ben heel benieuwd of het er uit ziet zoals je denkt.
    Gewoon lekker genieten van alles en met een vol hoofd van al dit moois weer terug dat is de bedoeling !!!!!
    Leuk om te lezen, hoor lieverd
    Dikke X

• 12 Juli 2011 - 15:10

Paps:

Hay meissie wat een verhaal echt super leuk hoor , wat je al niet mee maakt daar en ziet. oke kungfupanda was boring maarja je kan ook niet alles hebben ,stuur ze maar naar spijk city voor een leslje.
    Morgen de muur lopen wow doe je rollerscates maar aan hoor.
    xxxxxxxx paps

• 12 Juli 2011 - 16:36

Mark En Marcella:

Hey, Zo dan das behoorlijk lastig fietsen met je knieen in je nek :P Ook wel jammer van je kungfu show misschien kan je ze zelf wel wat laten zien. Ik ben benieuwd hoe de Chinese muur eruit ziet, dus zet er maar weer wat foto's op he.....
    Groetjes Mark en Marcella

• 12 Juli 2011 - 17:12

Rijka En Wim:

Nicole,
    wij genieten van je verhalen
    zijn blij dat je met stokjes kan eten,
    anders heb je toch een probleem.
    het fietsen leek ons wat lastig met je
    benen in je nek, maar ja jij bent in staat dit zonder vallen te doen.
    voor morgen een hele fijne wandeling op de Chinese muur.
    liefs en groetjes vanuit het Dordtse

• 12 Juli 2011 - 17:49

Evert:

Hay Nicole,

Vraagt de ene Chinees aan de andere: "Die man rechts op de foto naast Nicole, is dat misschien Mao?"

Blijf schrijven Nicole, ik kijk er naar uit!!

Evert

• 12 Juli 2011 - 17:55

Onno:

Hé Nicole,

In een paar dagen al veel gezien, ga zo door!!!

Het allerbeste van

Onno

• 12 Juli 2011 - 18:47

Karin :

Hey meid,

Leuk om te lezen hoe je het daar hebt. Je hebt echt al veel gezien en gedaan in korte tijd zeg!
    Staat je trouwens goed zo'n kinderfiets! haha. Kijk nu al uit naar je volgende verslag.

x Karin

• 12 Juli 2011 - 21:19

Nashira:

Hey meid.

Wat een belevenissen allemaal zeg. Klinkt echt super leuk en avontuurlijk.
    Geniet ervan!

x Nashira

• 13 Juli 2011 - 12:05

Carla Buijs:

Hé Nicolleke! Wat fijn dat wij, achterblijvers, ook kunnen genieten van jouw avontuurlijke reis! Zijn het leuke medereizigers? Wel grappig dat je het hebt over een "snelle maaltijd met stokjes"! (Ik kan wel met stokjes eten, maar ik ben al blij dat ik dan voor sluitingstijd mijn bordje leeg heb!) Ik kijk weer uit naar nieuwe foto's en ervaringen van je, have fun!! XXX

• 13 Juli 2011 - 14:25

Nina:

Heee Nicole,

Wat een verhalen allemaal. Klinkt echt super leuk! Wel spannend allemaal.
    Leuk om allemaal te lezen!

Liefs Nina

• 13 Juli 2011 - 22:24

Stefan:

Hey nic

ik heb al een paar berichten geplaatst maar er ging iets mis. Jammer van de show/musical. Dat eten ziet er lekker uot alleen niet voor mij. Dat ze foto's willen maken van je haar, betekent toch wel dat ik gelijk had wha. En jij maar zeggen nee hoor want ik ben meer bruin dan blond. Dat je daar groot bent op een fiets maak mij niet uit want je bent en blijft mijn kleine zus. Fijne vakantie. Steef

• 14 Juli 2011 - 07:33

Paula:

Hoi Nicole,

het is als ik je verslag lees, of ik een stukje meereis.
    Kan je ook iets van medereizigers vertellen, ben heel benieuwd?
    Veel plezier,

groetjes Paula

• 14 Juli 2011 - 09:11

Paps:

Hay meissie wat een belevenissen allemaal , dit is echt een vakantie wat gewoon super is. Je moeder en ik denken ook dat we over 10 jaar gaan maar dan nemen we de kabelbaan hoor.
    Heel veel plezier en hier en daar een karate slag als ze je proberen af te leggen hoor , je kan ze aan want ze zijn zowieso veel kleiner haha.tot later