Trein 1163 - Reisverslag uit Pingyao, China van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu Trein 1163 - Reisverslag uit Pingyao, China van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu

Trein 1163

Door: nicolelaurijssens

Blijf op de hoogte en volg Nicole

15 Juli 2011 | China, Pingyao

Ni Hao lieve kijkbuiskindertjes!

Ik heb het overleefd! De treinreis van maar liefst 11.5u! Onze trein vertrok om 19.03 en wij waren om vijf uur al op het station. Julia de gids vroeg of wij interesse hadden in een soort van VIP lounge ter betaling van 1 euro. Wij hadden zoiets van: "Prima, een beetje luxe is nooit mis." Thank Lady Gaga dat we dit hebben gedaan! Die lounge komt dus overeen met onze 'gewone' wachtruimte. Dus met banken. De andere wachtruimte was overvol met mensen, het leken net sardientjes. Dus dit was een goed begin van de reis.
Eindelijk was het tijd om naar de megalange trein te gaan. Tja, hier zaten wij dus wel als sardientjes. Zoals je op de foto kunt zien zijn er twee stapelbedden van 3 bedden op een klutje. Geen deur niks. Dat is dus één coupe. Er waren denk ik minstens 30 stapelbedden naast elkaar. Lekker knus dus. De rest van de wagon werd bijna gevuld met alleen maar Chinese schoolkinderen, die heel graag hun Engels met ons wilden oefenen én natuurlijk met ons op de foto wilden! Wij waren natuurlijk weer de bezienswaardigheid van de trein, dit is trouwens niet op een vervelende manier hoor. Ze zijn allemaal heel vriendelijk en erg beleefd.
Tja hygiene in de trein. Er is inderdaad een toilet. Ik heb het zolang mogelijk uitgesteld, maar om 6.30u moest het er toch echt van komen. Dus ik sta netjes te wachten en zorg ervoor dat een klein jongetje leert dat hij ook bij buitenlanders niet mag voordringen. Het volgende moment mag ik naar de w.c., dit is trouwens een soort van Franse w.c. Ik loop binnen en er ligt een grote bruine koeienvlaai midden in die w.c.! Dus ja, heb je en probleem, want de andere w.c. is even erg..

Liefs,
Nicole

• 15 Juli 2011 - 06:30

Patri, Theo En Rob:

Hoi Nicole, We kijken elke keer weer uit of er al een nieuw reisverslag is. We beleven het op deze manier ook een beetje mee. Het is erg leuk om je op deze manier te volgen.Je maakt wel een hoop mee! Het verhaal van de WC is wel gruwelen. Ik geloof dat ik toch maar niet naar de WC zou gaan.
    "Geniet" van de verdere reis.
    Tot het volgende verslag en nu met wat foto's!

• 15 Juli 2011 - 07:31

Buurjongen & -meisje:

Ni Hao buurmeisje! Wat leuk dat wij een abonnement hebben op je reisverhalen; alhoewel we nu geen trek meer hebben in Peking eend, sardientjes en vlaai... ;-)! Buurjongen vraagt of je al hond gegeten hebt? Buurmeisje hoopt van niet... En hoe voelt het om als celeb from the Netherlands door China te reizen met al die fotograferende Chinezen om je heen? Geniet nog lekker van je droomreis en tot gauw weer!

• 15 Juli 2011 - 09:55

Opa Van Eekelen:

Lieve Nicole,
    heerlijk om je verhalen te lezen.
    Heel veel plezier en geniet ervan!!

• 15 Juli 2011 - 13:33

Mama:

hoi Nicole
    En je had nog wel van die mooie papierentoletbrillen gekocht!!!

Ik ben echt blij met je verhalen,ik heb daardoor het idee dat ik het ook een beetje mee maak en straks je verhalen nog leuker vindt omdat ik dingen herken..
    Wel vol hoor de trein. straks wil je thuis in de kast slapen omdat je ,je kamer te groot vindt.
    Ga lekker door met genieten, van alles beleven `en schrijven en misschien wat foto`s ?
    We proberen in Rome een internetcafe te zoeken om je reisverslagen tevolgen.
    Liefs en dikke X

• 15 Juli 2011 - 15:46

Mark En Marcella:

Hey hey,
    Zal vast wel koud geweest zijn in die trein he?! En niet uit je stapelbedje gevallen? Wel smerig hoor die soort van Franse wc.
    Nou veel plezier weer, ben benieuwd naar je volgende verhaal.
    Groetjes Mark en Marcella
    P.s. Als je jezelf in een of ander chinees glossy blad ziet staan, wel kopen en meenemen he :p

• 15 Juli 2011 - 18:16

Evert:

Hay Nicole,

Om eerlijk te zijn, een koeienvla in de WC lijkt me minder erg dan ........

Maar, dingen als zo'n wachtruimte & sardientjes-reis zijn natuurlijk fantastisch om mee te maken. klasse foto's trouwens.
    Ben benieuwd naar je komende belevenissen!!!

Hooii

Evert

• 15 Juli 2011 - 19:56

Paps:

Hay meissie.

Wat een ervaring zo'n trein denk dat je ogen te kort komt . Hoe meer ik erover lees van je hoe meer we dit ook in de toekomst willen doen. Geniet met volle teugen van deze superreis lieverd. op dit moment van schrijven slaap je want bij jou is het 05:00 uur , en begin je bijna aan je volgende avontuur.
    xx paps