Mr. Peter Liv Wei Zhang - Reisverslag uit Pingyao, China van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu Mr. Peter Liv Wei Zhang - Reisverslag uit Pingyao, China van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu

Mr. Peter Liv Wei Zhang

Door: nicolelaurijssens

Blijf op de hoogte en volg Nicole

16 Juli 2011 | China, Pingyao

Ni Hao!

Ten eerste bedankt voor jullie reacties! Super leuk om te lezen! En nee ik heb geen hond gegeten! Wel kat, nee hoor grapje!

Pingyao is een heel mooi stadje. We zitten in een traditioneel hotel. Super. Ik heb een bed van 3m x 2m. Helaas is dit maar voor één nachtje.

Het leek trouwens net alsof ik jarig was! Er kwamen een groep met Chinese schoolkinderen en die gingen allemaal Engelse dingen vragen zoals mijn naam, verjaardag, afkomst en het weer in Nederland. Daarna kwam natuurlijk de vraag of ze met me op de foto mochten. Hierop volgend kwam de vraag of ze me een cadeau mochten geven.. Hier zeg ik natuurlijk geen nee tegen. Dus ik ben nu een Hello Kitty waaier, een raar konijntje, een schildpadgum en een Chinese hanger rijker.

Op een gegeven moment gingen we het stadje een beetje verkennen. We gingen zitten bij een soort van restaurantje/café/bar. Ik had de Lonely Planet gepakt om me in het stadje nog een beetje te verdiepen, kwam ik er achter dat juist dat restaurantje beschreven stond in de Lonely Planet. Dus ik natuurlijk een foto gemaakt. Ik had het boek nog niet opgeruimd en toen kwam er een oude Chinese man aan onze tafel staan (wij hadden de tafel aan de straat) en hij vroeg of hij in mijn boek mocht kijken. Dit was voor mij geen probleem, hij zag er betrouwbaar uit. Op een gegeven moment begint hij te wijzen in het boek. Blijkt dus dat hij staat in het boek als tip. Dat hij een gids is en dat hij dus tours geeft. Dit vonden wij wel grappig, dus wij hebben zijn tour gevolgd.
Heel interessant was dit. We gingen in allerlei Chinese huizen. In deze huizen oefenden de mensen nog echte 'ambachten' uit. Zo heb ik een slotenmaker, schoenenmaker, een houtbewerker, schilderijen maker en andere kunstenaars gezien. Heel erg leuk.

Op de terugweg kwamen we de gids weer tegen en zijn we met haar gaan eten. Dit was de eerste keer dat het niet allemaal lekker was. Er waren aardappelballetjes, die zagen er best wel lekker uit, maar het was VIES echt gewoon SMERIG.. De andere dingen waren wel oké.
Tijdens het eten begon het trouwens te regenen, gelukkig begon het zachtjes, zodat wij snel naar het hotel konden gaan. De straat werd wel heel glad, dus dat was uitkijken geblazen. Wij waren net aangekomen, begint het keihard te hagelen. Stenen van 2 cm! Hierop volgend viel de stroom uit.. Gelukkig ging het snel weer aan. Vandaag is het trouwens weer heerlijk weer, drie miljoen graden ongeveer!

Straks weer heerlijk met de trein, dus ik ben gisteren al gestopt met drinken, zodat ik niet naar het toilet hoef! Hahahah! Nee, hoor mam!

Taij Dijen!

Liefs,
Nicole


  • 16 Juli 2011 - 09:45

    Evert:

    Hay Nicole,

    Ergens blijft het toch apart. Jij drukt in China op een paar toetsen en pal daarop zit ik in Rotterdam je verhaal te lezen en foto's te bekijken!! Soms denk ik even dat ik er zelf zit, dus ..... blijf daar veel zien/meemaken.

    Hooii

    Evert


  • 16 Juli 2011 - 13:47

    Patricia:

    Hoi Nicole,

    Jezus man, wat maak jij veel mee en wat ben ik jaloers haha. Echt supervette dingen, je omschrijft het zo veel dat het lijkt alsof je zelf meebent!

    Super leuke foto´s, blijf veel schrijven en tot snel!

    Ik volg je elke dag!, Net als mijn ouders, die willen ook elk verhaal van je lezen!

    HEEEL VEEL PLEZIER NOG!

    xx Patricia

  • 16 Juli 2011 - 15:06

    Stefan:

    Hooi hooi nic

    Fijn dat het bij jou lekker weer is, ik zat in de stromende zijkregen te vissen vanuit een bootje, waar je in kon zwemmen na 4 uur. Die trein vind ik wel bizar ja, maar wel gezellig toch? Wow dat je cadeautjes hebt gekregen, betekent toch wel dat je lief ben :)

    Veel reisplezier nog he,

    Steef

  • 16 Juli 2011 - 17:07

    Mark En Marcella:

    hey vriendinnetje,
    Grappig dat je toevallig de gids uit je boekje tegen komt. Trouwens als het bij jou 3 miljoen graden is komt je hello kitty waaier wel van pas zeker :) kan je lekker wapperen. Nou succes in de trein, en ik hoop voor je dat je niet te vaak naar het toilet hoeft.
    Groetjes Mark en Marcella

  • 17 Juli 2011 - 08:15

    Paula:

    Hoi Nicole,

    het is zo ontzettend grappig om in gedachten met je mee te reizen.
    Wat leuk om te zien, dat je zelfs in China juf Nicole kan zijn!!!
    Nog heel veel plezier,

    groetjes Cor en Paula

  • 17 Juli 2011 - 18:14

    Mama En Paps:

    Hoi lieverd hier vanuit een bloedheet rome volgen we natuurllijk ook je reisverhalen.
    Je ziet je bent en blijft een juf waar je ook bent, net zo goed dat je onze dochter bent waar je ook bent.
    We zijn benieuwd hoe deze treinreis verloopt en hoe vies de wc nu zal zijn.
    Wel blij dat je nog steeds goed drinkt.
    Wij gaan nu aan de pizza en de wijn en wensen je een goede en veilige reis.
    xxxxxx mama en paps

  • 20 Juli 2011 - 13:49

    Birgit:

    Ha Nicole!Ik heb ff tijd om je verslag te lezen ,want dat is hier helemaal niet eenvoudig!Ziet er goed uit allemaal.Mijn verhalen hoor je nog wel...xxx Birgit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 19 Juni 2011
Verslag gelezen: 960
Totaal aantal bezoekers 91134

Voorgaande reizen:

22 Februari 2020 - 29 Februari 2020

Een rondje Jordanië

24 Juli 2019 - 21 Augustus 2019

Op Safari op Mauritius & Chillen @ Zuid-Afrika

14 Juli 2019 - 19 Juli 2019

NY op repeat

15 Juli 2018 - 09 Augustus 2018

Van Patagonisch Paaseiland tot Picchu Peru

28 April 2018 - 04 Mei 2018

Marrakech via Antwerpen

27 December 2017 - 31 December 2017

Op zoek naar het Noorse Noorderlicht

14 Oktober 2017 - 22 Oktober 2017

Hawaii 5-0-0-0

10 Juli 2017 - 09 Augustus 2017

Sunshine in Cuba & Florida

25 Februari 2017 - 03 Maart 2017

1001 nachten Dubai

13 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Het grote A(zië)vontuur

27 April 2016 - 30 April 2016

Verona en Veneto in een VogelVlucht

27 December 2015 - 31 December 2015

Een ijskoud avontuur in Laplandia

31 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

M&M

25 April 2015 - 09 Mei 2015

Japan het land van de rijzende zon

21 Februari 2015 - 28 Februari 2015

Incredible India

20 Oktober 2014 - 23 Oktober 2014

St. Petersburg

31 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

New York City Trip

03 Augustus 2012 - 17 Augustus 2012

Costa Rica in een Vogelvlucht

15 Augustus 2011 - 19 Augustus 2011

Midweek.Maastricht

10 Juli 2011 - 25 Juli 2011

China in twee weken

Landen bezocht: