Trein 2269 naar Xi'an - Reisverslag uit Xi'an, China van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu Trein 2269 naar Xi'an - Reisverslag uit Xi'an, China van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu

Trein 2269 naar Xi'an

Door: nicolelaurijssens

Blijf op de hoogte en volg Nicole

18 Juli 2011 | China, Xi'an

Ni hao!

Het was alweer tijd om te vertrekken uit Pingyao.. Een slecht begin: geen viplounge op het station! Toen kregen we ook nog vertraging en stonden we met keiharde regen, wind en onweer op het perron. Dan denk je.. Het kan gewoon niet erger! Nou echt wel! Komen we daar bij onze bedden liggen, liggen er van die stinkende vieze Chinezen op! Echt zooo asociaal! Ongelofelijk! Maar die hebben we natuurlijk weggejaagd! Helaas kwamen ze wel op de bankjes tegenover onze bedden zitten, dus we hadden nog steeds last van stank.Helaas zaten we ook vlakbij de deur waar gerookt mag worden en was er geen airco, dus ik was heeeeel blij toen we eindelijk uit de trein konden!

Gelukkig viel Xi'an niet tegen. We hebben een hotel dichtbij het station, dus dat was lekker makkelijk. Vandaag stond het Terracottaleger op het programma. Er waren drie zalen met de beelden. Twee zalen waren oke, maar de eerste zaal was super. Zeer groot en met ontzettend veel beelden. Impressive! Heel leuk is ook om te zien dat geen van de beelden hetzelfde zijn, ze hebben echt duidelijke gezichtsuitdrukkingen en een andere houding of ander haar. Zeer indrukwekkend!

Hierna gingen we lunchen in een vreetschuur.. Was lekker, alleen stonden er serieus zes serveersters naast onze tafel op onze vingers te kijken. Dat is natuurlijk altijd leuk als je dit niet gewend bent!

Na de weg terug naar de stad gingen we naar de Grote Gans Pagode. Deze pagode is 'bijzonder', omdat hij vierkant is in plaats van rond. Verder is er ook nog een monnikkenklooster bij. Ik heb dus monnikken gezien die met z'n allen een mantra aan het opzeggen waren. Dat is heel inspirerend en je wordt er simpelweg gewoon stil van.. Ik maak hier dus wel wat mee!

In de avond dachten we trouwens dat de gids gekidnapt was of iets dergelijks. We zouden gaan eten bij een restaurant dat zij kent. We moesten met drie taxi's en zij gaf aan de chauffeurs het adres. Op een gegeven moment waren wij allemaal ter plaatsen en zij kwam maar niet! We hebben serieus bijna een een uur gewacht. Op een gegeven moment hebben we geprobeerd het noodnummer te bellen, dit lukte niet. Het blijkt dat het in Xi'an alleen met een Chinese telefoon gebeld kan worden. Dus wij hebben een Chinees laten bellen. Wat bleek, zij was aan de andere kant van de straat afgezet!
Dus gelukkig is alles toch weer goed gekomen!
Natuurlijk weer allerlei speciale dingen op. Heerlijk! Nu ik hier al dit lekkers heb gegeten, kan ik nooit meer wat van de afhaalChinees eten! Hahah!

Vanavond mag ik heerlijk in de 26u durende trein! Dus denk aan mij als jullie op je gemak op het toilet zitten .. Dat is aan mij de komende uren niet besteed :(

Tot Sinas! Aju Paraplu! Hasta la Pizza! Auf Wienerschnitzel!

Liefs,
Nicole

• 18 Juli 2011 - 08:58

Jos:

hi Nicole,

zat er nou werkeleijk geen leuke chinees tussen? we hebben maar met je te doen, alweer die trein.
    heerlijk en mooi is dat leger hé, heb je mij niet ertussen gezien? ik was nr3125. maarzover ben je natuurlijk niet gekomen zeker.
    ik hoop wle dat het chinees eten je niet d ekeel uit komt na al die weken,.
    vel plezier verder en het is leuk om je verslag steeds te lezen.

groetjes;

• 18 Juli 2011 - 10:02

Evert:

Hay Nicole,

Haha, ik zie het voor me, glote paniek, glits floetsie!!
    Is toch weer een topdag in een topvakantie. Trein ze!

Hooii

Evert

En ... niet tegen Jos zeggen , maar nummer 3125 was toch die lelijke aap? Leek inderdaad sprekend op ..

• 18 Juli 2011 - 10:53

Robbert:

Ey Nicole,

Na alles te lezen begin ik toch wel jaloers te worden, hier op me kantoortje met alleen maar regen buiten. En het is nu zo saai zondag in de Jumbo.

Maar het is allemaal heel leuk om te lezen dus dat maakt het weer goed. Ben je het chinees eten niet een beetje zat aan het worden.

Geniet er nog van en veel sterkte in de trein en op het toilet.

Robbert

• 18 Juli 2011 - 14:13

Stefan:

Ik denk aan jou als je in de trein zit, denk jij dan aan me als ik aan het fitnessen en slapen bent ? Zal toch wel.
    Dat met die serveersters is wel verassend. Maar 1 ding is nu zeker, jij mag in het onweer en keiharde regen staan dus dan mag ik nu ook in het onweer gaan nachtvissen :-).
    Fijne rijs he en doe voorzichtig he!!!

Steef

• 18 Juli 2011 - 14:54

Mark En Marcella:

Hey hey,
    Echt jou verhalen van daar zijn echt helemaal super, als ik het zo hoor heb je nog geen saaie dag gehad, zelfs niet in een trein vol stinkende chinezen. Misschien vroegen die Chinese serveersters zich wel af waarom jij zo goed met stokjes kan eten. Nou veel succes in de trein ik zal aan je denken hoor. en als je terug bent maar ff bijbabbelen met een afhaalchineesje he :P
    Groetjes Mark en Marcella

• 19 Juli 2011 - 15:16

Paps:

Hay meissie.
    Wat een gedoe he zo in die trein, en ja het zal niet lekker geroken hebben brrr.
    Ja helaas was onze wc in rome kraak schoon , we zullen thuis denken aan je als we op onze wc's zitten.
    Oja het wordt geen lotus meer he las ik , ja dan moeten we maar meer sushi gaan eten is denk ik een goede plaatsvervanger. Nu meissie geniet ervan want het is super hoor . Ik ga morgen weer aan het werk pfffffff.
    xxxxx Paps en let op de chinezen hoor

• 19 Juli 2011 - 20:01

Karin:

Hey meid,

Ik heb aan je gedacht hoor!
    Een treinreis van 26 uur op zich lijkt me al al geen pretje. Laat staan als je niet naar het toilet kan/wil omdat het zo ranzig is. Ik vond dat in Parijs al een drama haha. Maar hopelijk is het echt de moeite waard!

Liefs Karin

• 20 Juli 2011 - 05:50

Mama:

Hoi Nicole,

Ben je nog in slaap gevallen na je smsje? Want vlgs mij ben je na 29uur in een trein als een balletje .... maar misschien dat een chineesballetje wel slaap, ben benieuwd.
    Ik vindt het wel weer een Nicole actie dat je ons allemaal weet te boeien met je wc-verhalen! Ik hoop dat als je weer lekker uitgerust bent je reis met mooie belevenissen verder gaat.
    Fijn dat het terracottaleger zo mooi was,we hebben daar zo vaak over gesproken hoe dat er nou uit zou zien.Mooi mee genomen als dat ook is zo als je dacht.
    Ik kijk uit naar je volgede verhaal!
    Xx mama

• 20 Juli 2011 - 06:33

Anneke Collega M. :

Hi Nicole,
    Ben zeer onder de indruk van je verslag.
    Wat een prachtige reis met wel heel veel verschillende dingen die je meemaakt.
    Je moet schrijfster worden, het is leuk en vooral boeiend om te lezen. Zeker met de foto's erbij. Nog veel plezier en de groetjes aan alle chinapiepeltjes.:).