Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu

Miami

Blijf op de hoogte en volg Nicole

04 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Miami

Ola!

Na een voorspoedige reis met een upgrade naar de businessclas heerlijk aangekomen in Costa Rica. Tja, zo had ik het graag willen hebben.. Maar helaas verliep dit even anders.

Mijn lieve vadertje heeft mij goed op tijd op Schiphol gebracht en bij de paspoortcontrole met volle buik afgeleverd, daar ging het nog goed. Boarden en het vinden van de gate verliep ook prima en zoals gepland zat ik om 7.20u in het vliegtuig van British Airways op weg naar Londen Heathrow. En op weg gingen we, alleen was dit 2u later dan gepland. Er was namelijk een man die weigerde om zijn headset af te doen in het vliegtuig. Dit gaf behoorlijk wat problemen, omdat dit een regel is. Deze man ging behoorlijk uit z'n stekker en was niet gewoon aanspreekbaar, met als gevolg dat hij verwijderd moest worden uit het vliegtuig. Dus het vliegtuig moest weer terug naar de gate en we moesten wachten op de luchthavenpolitie. Die kwamen met sirene en zwaailichten aan en kwamen met drie man de man uit het vliegtuig halen. Dit ging zonder te veel gedoe, maar het was al te laat. Doordat deze mafkees zich zo nodig niet aan de regels wilde houden, moesten wij bij de gate wachten tot er weer een plekje vrij was om op te stijgen. Ondertussen kregen we een broodje en wat te drinken, dus dat was prima geregeld.

Toen wij aankwamen in Londen hadden we nog 10 minuten voor de vlucht vertrok en dat was dus niet haalbaar. Niemand was er om ons op te vangen dus zijn we eerst van terminal 5 naar terminal 3 gegaan en toen weer terug. Hier kwamen we bij de Customer Service en bleek dat we een behoorlijk probleem hadden. We konden namelijk niet meer in 1 keer naar Costa Rica, vanwege de verschillende vluchttijden.
Na lang praten en wikken en wegen werd er besloten dat wij een illegal connection mochten (hierbij heb je 1.5u overstap tijd in plaats van 2u) en dat wij dus in Miami moesten gaan rennen. Zouden we het niet halen, dan kregen we sowieso een hotel op kosten van British Airways en zouden we de volgende dag vertrekken. Dit klinkt allemaal leuk en aardig, maar de helft van onze groep zou niet de volgende dag mee kunnen en dus nog een dag later aankomen in Costa Rica.. Dus we besloten om dan maar heel hard te rennen..

Helaas liep ons plan in de soep: het vliegtuig had een defect in de motor en in de airconditioning en we hebben 1.5u in een sauna zitten wachten op vertrek. Hierdoor kwamen wij om 19.20u aan, terwijl ons vliegtuig om 19.10u vertrok. Dus dat wel een beetje jammer. Gelukkig had British Airways een hotel geregeld. En niet zomaar een hotel, een hotel dat bij de Hilton keten hoort! Dus voelde ik me een beetje uit te toon vallen in mijn joggingbroek..

Morgen gaan we om 10.40u als nog proberen om een vlucht naar Costa Rica te krijgen, dus dat wordt wat! Nu maar eens lekker slapen in mijn luxe bed. Hier is het trouwens 11.29u nu!

Adios!!
Nicole

• 04 Augustus 2012 - 11:05

Mama:

Ola Nicole,

Wie veel reist kent vele verhalen maar jij maakt al dingen mee als je nog in het vliegtuig op Schiphol staat!!
    Wat een toestanden hè dan heb je wel een lange dag dat is zeker.
    Ik vond het wel leuk om van nacht om 4 uur met je te what`s app.Ik realiseerde me alleen dat ik oud word,t want ik dacht toch wel bijzonder dat je vanuit Amerika en Brielle zo direct met elkaar contact kan hebben.Dus dank je wel voor dat gevoel!!

Nee hoor ik vond het leuk om te weten hoe het gaat En in 1 dag in 3 landen met je mee te reizen.Ik ben blij dat ik toch maar niet in je koffer ben gaan zitten want het was een lange warme reis geweest...

Leuk dat je bij Starbucks in Miami ben geweest nog een brownie gegeten???

Veel plezier vandaag ben benieuwd wat er vandaag op je pad komt.

Dikke xxx

• 04 Augustus 2012 - 11:52

Margriet:

Hello Nicole,

Whow, jou vakantie begint zelfs al bijzonder....:-)
    Hoop wel voor je dat de rest van je reis naar Costa Rica, iets relaxter verloopt, haha....
    Het is in ieder geval wel een story om nog eens lekker over te verhalen op een verjaardagsfeestje of zo.

Geniet van je vakantie, die hoop ik nu verder "gewoon" kan starten en ik blijf uitkijken naar je verhalen onderweg...
    Dikke knuffel!! van Margriet

• 04 Augustus 2012 - 12:03

Evert:

Hay Nicole,

Leuk zo'n ingelaste excursie naar Miami, je mag die headsetter wel dankbaar zijn voor deze upgrade van je reis.
    Het kan niet anders dat nu je reis zo voorspoedig is begonnen de rest ook op rolletjes zal verlopen. Zorg er dus voor altijd en lunchpakket, een kaartje met je naam en het telefoonnummer van Brielle bij je te hebben.

Hilton ze en Hooii

Evert

• 04 Augustus 2012 - 14:53

Paps:

Ha meissie wat een extra ervaringen weer hoor, nu zie je ook david crocket van miami vice met zijn speedboot. Eigenlijk te gek allemaal.
    Kan me voorstellen wat een uitzicht het is vanuit de 15 sterren hotel over deze city echt iets overweldigends.
    Nu ben je weer verder op je tour, en wie weet kom je ook in je reis toch Dallas weer tegen met dynisty.
    Geniet er van want echt je maakt dingen mee die toch wel verder gaan dan Griekenland,Duitsland en Belgie haha. dikke knuf meissie en tot horens.
    xxxx Paps

• 06 Augustus 2012 - 00:29

Hanneke:

Gossiemikkie meid.....jij maakt wat mee! Ik wordt al doodmoe van de gedachte alleen al......en dat allemaal voor zo'n idioot met een headset! Je zou hem toch terplekke neerknuppelen?! Ik hoop dat je reis verder voorspoedig verloopt! Geniet ervan en geloof me.....saai zal t zeker niet worden!!! Happy holidaaaaaysssssssssssssssss!!!
    Liefs, Hannibal

• 06 Augustus 2012 - 21:34

Willie En Ine:

Tja , zo maak je nog eens wat mee, spannender kon je het niet maken.
    Wat een geluk dat Daan hier niet bij was, die was denk ik uit zijn dak gegaan.
    Maar wel jammer dat dit van je al zo korte tijd in Costa Rica afgaat. Wel genoeg tijd overhouden om in Cahuita naar het reservaat met de vele slangen te gaan hoor!!!!

Geniet van de rest van je ervaringen
    Groetjes Willie en Ine