Vamos a la playa Samara - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu Vamos a la playa Samara - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu

Vamos a la playa Samara

Blijf op de hoogte en volg Nicole

14 Augustus 2012 | Costa Rica, San José

Ola!!!

Hier nieuws uit het zonnige Costa Rica! Ik heb twee dagen afgesloten gezeten van de bewoonde wereld.. Lees internet. Na mijn oerwoudavonturen gingen we naar een plaats die Ricon de La Vieja heet.
Voor we naar Ricon gingen kregen we trouwens weer twee klapbanden!! Nu aan de andere kant, dus zaten weer aan de kant van de weg en hadden we weer vertraging..
In Ricon de La Vieja zaten we in de middle of nowhere is een hacienda. Dit was niet helemaal mijn ding. We zaten in een soort van bungalow. Helaas was het bij lange na geen Centerparks of Landal bungalow. Alles was behoorlijk krakkemikkig en tussen de deur en het kozijn zat een spleet van 5 cm en in de deur zat een scheur van 5 cm.. Dus dat was al vrij apart. De gids had ons duidelijk gemaakt dat elke keer voor we gingen slapen, we de kamer moesten checken op schorpioenen, slangen en spinnen. Ook mochten we geen schoenen buiten zetten of iets dergelijks, want daar houden schorpioenen van... Brrrrr. Dit gaf mij dus wel een beetje een angstig gevoel. Verder was ik die twee dagen getrouwd met mijn zaklamp, zodat ik niet per ongeluk in het donker op een slang zou stappen ofzo.

De omgeving was hier trouwens wel echt echt prachtig! We zijn in een National Park geweest waar we een echte hike gedaan hebben. Hier moesten we dus over touwbruggen lopen, boomwortels, door de modder door rivier en over keien. Die oude vertrouwde bergschoenen hebben hun werk dus weer goed gedaan! :) Hier heb ik nog even de juffrouw uit gehangen: een jongetje was in een vulkanische bad aan het spugen dus toen zei ik dat het jongetje niet goed bij zijn hoofd was en zich heel raar gedroeg. Dit jongetje bleek dus Nederlands te zijn en in Zwartewaal te wonen.. Weer een nieuwe vriend erbij! Haha!

Na Ricon gingen we naar een plaats die wat meer bij mij past dan een plaats met allemaal smerige onderkruipsels en vieze beesten. Namelijk een plaats bomvol palmbomen, kokosnoten, strand en zon! Ja, Samara is een heerlijke plaats! We logeren in een hotel met een heerlijk zwembad en een heerlijke kamer! Verder is het een klein stadje, maar wel erg gezellig.

Hier hebben we met de groep ook bij een Mexicaan gegeten. Marije en ik hebben samen nachos en een Fajita gedeeld. De nachos waren super super super super super lekker. Dit is nog licht uitgedrukt! Dus hebben Fieke en ik ze vanmiddag weer gegeten! En weer waren ze super lekker!

Hier in Playa Samara hebben we niet alleen bij het hagelwitte zandstrand gelegen of alleen gezwommen in de heerlijk warme azuurblauwe zee of grote smoothies gedronken bij de strandclub uitgestrekt op een strandpoef.. Nee, Fieke, Hannah en ik hebben Yoga gedaan. Ja ja, je leest het goed. Wij hadden zin om iets te doen en we liepen langs een club waar ze buiten yoga aan het doen waren, dus toen dachten wij: Waarom ook niet?? Dus wij hop andere kleding aan en hop naar de yoga. Hier hadden wij een supergespierde instructeur, die gelukkig ook goed Engels sprak. Nou inmiddels weten wij wel hoe hij aan die spieren komt! OMG dit was echt heftig! Niet even relaxed benen en armen strekken, maar vol aan de bak! Morgen dus zeker weten spierpijn! Dus het relaxen op het strand hadden wij zeker wel verdiend!

Dit is mijn laatste dag in Playa Samara, morgen terug naar San Jose. Dus een hele grote kans dat dit het laatste verslag uit Costa Rica is.. Wel zal ik er nog foto's bij zetten als ik de kans hiervoor krijg!

Adios Chico's!!

Nicole

• 14 Augustus 2012 - 09:21

Rijka En Wim:

door een computerstoring [ inmiddels verholpen door je papa ]
    kunnen wij nu pas je reisverhalen gaan lezen
    veel plezier en geniet.

• 14 Augustus 2012 - 10:08

Evert:

Hay Nicole,

Voor mij uit de grote stad komen uit een dúrp als Brielle alleen maar boerentrienen die slangen en schorpioenen juist het einde vinden. Dacht dus dat jij .....................

Gaat wel ongelofelijk snel hé!?!?

Hooii

Evert

• 14 Augustus 2012 - 11:45

Karin :

Er komt ook echt niks goeds uit Zwartewaal he!? whaha

Nou meid, geniet er nog even van!!!

X

• 14 Augustus 2012 - 20:03

Paula:

Hoi Nicole,

nog heel veel plezier en een goeie terugreis!!!

Groetjes Paula en je slipperbijtertje

• 15 Augustus 2012 - 06:51

Margriet:

Ha Nicole,

Zit het er alweer bijna op. Zal je sappige en grappige verhalen nog gaan missen.

Fijne terugreis!

Groetjes Margriet

• 15 Augustus 2012 - 09:48

Paps:

Hehe meissie wat een mega ervaringen elke dag weer opnieuw, zal je tegen vallen geen slangen meer in de tuin hier oke wel de tuinslang haha. en ik denk dat je de kikkers ook kan beet pakken hier.
    Op dit moment ben je ergens in de lucht op weg naar ons kikker landje ,morgen zie we je weer en we denken dubbel zo bruin dus eigenlijk een extra deklaag op je velletje daar kan je het weer een half jaar mee doen voordat dat er weer eens af is.Tot morgen Jane van Costa Rica
    xxx paps
    Oja de Thai latte staat weer klaar voor je

• 15 Augustus 2012 - 18:28

Hanneke:

Nou chica, wij gaan morgen alweer aan de slag hoor!!!!! Geniet er nog maar van!!!
    XXX Hannibal