Een kater - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu Een kater - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu

Een kater

Blijf op de hoogte en volg Nicole

15 Augustus 2012 | Costa Rica, San José

Ola Chico´s!

Hier nu echt het allerlaatste bericht uit Costa Rica! Namelijk uit het hotel in San José. Dit is de hoofstad van Costa Rica en hier is ook het vliegveld. Ik ben nu in de hoofdstad en ik moet daar echt iets over kwijt..

San José is een stad waar ik nog niet dood gevonden zou willen worden!! Bah bah bah! Maar ach, laten we bij het begin beginnen. Vanochtend zijn we begonnen met een ontbijtje op het strand! Heerlijk met een koffiebroodje en een pakje met chocolademelk in je hand, terwijl je naar de golven kijkt en luistert. Dan denk je een goed begin is het halve werk.

Maar nee! Naar mate wij dichter bij de hoofstad kwamen ging het regenen, regenen, donderen en bliksemen. Dus dat was al niet veel belovend. Toen kwamen wij in de ´voorstad´ van San José, allemaal zielige huisjes en trieste industrie. Bij het hotel kregen we de sleutel van de kamer en zaten wij op de tweede verdieping. Hiervoor moesten wij met de trap naar beneden?! en hadden wij uitzicht op een soort van mini binnenplaatjes, een driehoek van ongeveer 50cm.

Maar ach, dit is natuurlijk alleen maar voor om te slapen. Dus mocht ik natuurlijk niet klagen. Hierna gingen wij op pad. Ik zal San José speciaal voor jullie in vier woorden omschrijven: ¨een sombere, deprimerende, *** stad¨. Het stinkt, is heel druk, is vies en onveilig (op elke hoek van de straat ongeveer politieagenten) en de mensen lopen heel erg te schreeuwen. Tja, dit was wel een flink verschil met het strandstadje!

Om ons verdriet te verwerken gingen we naar iets ouds vertrouwds, namelijk de MacDonalds! Helaas raakten we hierdoor alleen maar meer en meer in een dip. Ik had een hamburger met bbq-saus zonder ui genomen. Dit was niet gelukt.. Er zaten namelijk toch ui op en het broodje was één grote puinhoop! Dus toen ging ik een nieuw broodje halen en was het broodje gewoon rond uit smerig! Er zat een hele fles saus op, het broodje was raar en je kon het niet eens een beetje normaal eten (en ik ben een getrainde hamburgereter.. Kan je nagaan). Daar komt nog bij dat de patat heel koud en er geen echte MacDonalds Mayonaise was, dus dat was wel een beetje jammer :-( De McFlurry Twix was gelukkig wel lekker, dus dat maakte het al weer een beetje goed.

Na dit avontuur zijn wij bijna verdwaald, maar uiteindelijk toch via de supermarkt weer terug gelopen naar het hotel! Nu nog even een afsluitend drankje doen en dan over een paar uur naar het vliegveld!!

Tot sinas!!!

Liefs,
Nicole

• 15 Augustus 2012 - 07:37

Mama:

Hoi Nicole,

Jammer dat je laatste dag niet echt geweldig was.Maar goed de rest is leuk geweest dat telt.Wel leuk dat je gisteren een Boa Costrictor een Brulapen heb gezien/gehoord dat was nog even mooi mee genomen

Ik hoop dat je inderdaad om 7.10 uur bent gaan vliegen en dat je terug reis iets voorspoediger verloopt dan de heen reis.

Dan zien we elkaar weer mo op Schiphol graag mèt Tarzan kreet!!!!

Goede reis
    Dikke XXX mama

• 15 Augustus 2012 - 18:37

Hanneke:

Oh oh oh.....je maakt toch wel wat mee he?! Ik ben al thuis! Sinds gisteravond. Gelukkig mooi weer in Holland en t stinkt hier zeker niet! Paul voelde zich vandaag ook echter wel erg onveilig in huize Vereecken. Hij kreeg een duw van zijn lieftallige vreindinnetje en had een glas champagne in zijn hand........kletterr natuurlijk op de grond....Paul erachteraan.....met zijn blote tenen in t glas.....oeioeioeioei!!! Ik heb gemaakt dat ik wegkwam!!!! Hahahaha.......dit altijd beter dan san Jose!!!!!!
    Goeie erugreis gewenst!!!!!!

• 15 Augustus 2012 - 20:31

Stefan:

Hey Zus,

De twix vond je toch niet lekker met die vierkante blokjes??? Haha.

Ik zou zeggen, gezellig dat je al bijna thuis bent, althans onderweg.

Steef

• 16 Augustus 2012 - 11:00

Evert:

Hay Nicole,

Hé, toch nog een bericht uit Verweggistan. Wil zelf van de week naar San Gosé, heb jij nog tips()

Als je mijn reactie leest zit je waarschijnlijk weer in Brielle, dus meer dan een prettige reis en goede aankomst wens ik je niet! Heb wel het donkerbruine voorgevoel dat je veel te vertellen hebt!!!!!!!!!

Hooii

Evert

• 17 Augustus 2012 - 20:36

Nashira:

Hey meid.

Was zelf op vakantie dus lees alles nu pas.
    Wat heb je weer een super ervaring achter de rug.
    Ik wil graag alle verhalen horen, bij een heerlijk bordje sushi ;)