Een dagje op bezoek bij Obama - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu Een dagje op bezoek bij Obama - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu

Een dagje op bezoek bij Obama

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

03 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag stond een dagtrip naar Washington d.c. op de planning. Hier voor moesten we om 5.00u opstaan, omdat we om half zeven aanwezig moesten zijn. Dus het begrip vroege vogel is hier wel van toepassing.

Deze vroege vogel had alleen plotseling dezelfde spierkracht als hulk. Ik had namelijk ineens de douchekraan in m'n hand. Heel fijn als je om kwart over vijf onder de douche staat. Dus mijn moeder was heel blij met me, want zij had nog niet gedoucht. Gelukkig ging met een noodreparatie de kraan weer even aan en later weer uit. Toch handig die praktijkschool.. Wel heb ik het maar even aangegeven bij de receptie.

Toen op pad gegaan. De verzamelplaats hadden we vrij snel gevonden en de bus stond klaar. Helaas liepen we vertraging op in de bus.. Er was voor een klein kind geen kinderstoeltje gereserveerd/aanwezig. Dus die familie mocht vanwege veiligheidsvoorschriften niet mee. Drama drama drama. Al met al gingen we 20 minuten later weg. Het is ongeveer vier uur rijden naar Washington d.c. en tussendoor hadden we een pauze. De pauze was bij een verzamelplaats van eettentjes. Dit is de plek waar dikke Amerikanen hun ontbijt halen. Super dikke mensen die rostirondjes, cola en gefrituurde kip zitten te eten en drinken om kwart over negen 's ochtends! ! Behoorlijk bizar, maar ach Yolo.

In Washington d.c. aangekomen was de eerste stop aan de ene kant van de 'Mall' en nee dit is geen winkelcentrum, maar een heel groot plein/veld. Aan de ene kant is een park waar zowel het Korean als het Vietnam Veteran Memorial te vinden zijn. Beide monumenten zijn erg indrukwekkend. Het Vietnam Veterans Memorial bestaat uit een hele lange muur met daarop de namen van alle gesneuvelden soldaten. Dit zijn er 58.000. Heel erg bizar. Het Korean Veterans Memorial is heel anders. Dit monument bestaat uit 19 beelden van patrouillerende soldaten. Om dit monument kan worden heengelopen en vanuit elk punt word je door een soldaat aangekeken. Kippenvel gegarandeerd. Naast de beelden zijn 2400 overleden soldaten gegraveerd in een zwarte granieten muur. Erg indrukwekkend. Wel zijn er veel mensen die bij de muren geposeerd op de foto staan, op een manier alsof ze een foto van het vrijheidsbeeld maken..
Dichtbij deze memorials is het Lincoln monument. In dit gebouw zit Abraham Lincoln op een grote marmeren stoel. Het beeld was erg groot en duidelijk en het was er behoorlijk druk. Verder heeft Martin Luther King ook hier zijn beroemde I have a dream speech gehouden. De gids vertelde dat hier een afdruk van was, dus gingen wij opzoek naar voetafdrukken. Niet gevonden, want het bleek de tekst: 'I have a dream' te zijn op de trap. In de laatste drie minuten ging ik hier nog heel snel een foto van maken. Dus ik heel snel de trappen op, foto gemaakt en weer naar beneden. Helaas brak het hengsel van mn tas toen, dus nu moet ik jammer genoeg morgen een nieuwe tas kopen..
Hierna was het tijd voor een bezoek aan het witte huis. Het was behoorlijk druk in Obama zijn voortuin. Er was een protest bezig tegen Israël, dus veel geschreeuw en spandoeken. Wij hebben ons door de menigte heen geworsteld en toch nog foto's kunnen maken waar geen Free Palestina op staat. Ook hebben we de scherpschutters op het dak van het Witte huis gezien. Heel apart.
Terug in de bus bleken we twee mensen te zijn vergeten. Zij waren te laat en de bus was weggereden, dus die moesten weer opgehaald worden. Best grappig.
Na een bezoek aan de voortuin van Obama gingen we bij zijn wassen evenbeeld langs. Bij Madame Tussauds hebben we alle Amerikaanse presidenten uit de geschiedenis gezien. Erg realistisch. Met Obama zijn we natuurlijk op de foto geweest. Behalve de presidenten waren Brad Pitt en George Clooney er ook. En we hebben hen ook nog eens zover gekregen om met ons op de foto te gaan. Dus dat was geslaagd.
De volgende halte van de bustrip was het Smithsonian Air & Space museum. Hier hadden we eigenlijk niet zo heel veel zin in, maar gingen we toch maar naar binnen, want we waren er tenslotte toch. En gelukkig maar! We hebben eerst een Clubhouse burger gehaald bij een mega McDonald's. Deze Mac had 14 kassa's en 11 afhaalbali's. Echt bizar! En dat in een museum.
Hierna gingen we dan toch maar een rondje door het museum lopen. Het was echt echt geweldig. Raketten, satellieten, vliegtuigen aan het plafond en op de grond voor bezichtiging. Verder was er heel veel te doen en te zien. Echt een aanrader. Dus mocht je in de buurt zijn, ga naar binnen. Het is waanzinnig en ook nog eens gratis!

De laatste stop was voor het Capitool, waar het Senaat van de Verenigde Staten zit. Heel mooi en groot gebouw. Dit was aan de andere kant van de 'Mall', dus we konden ook het Washington monument (de pilaar) en het Lincoln memorial weer goed zien.

Helaas moesten we daarna al weer terug naar New York, maar gelukkig mochten we weer bij het dikke Amerikanen plaatsje overheerlijk (ahum) eten.
Terug in New York zijn we nog even naar Times Square gelopen. En eerlijk is eerlijk Picadilly Circus is hier niks bij. Zoveel neon, zoveel reclame en zoveel drukte hou je niet voor mogelijk. Zelfs het politiebureau heeft Neon letters.
Terug bij het hotel was er heel goed nieuws: ook de laatste koffer had besloten om terug te keren naar het hotel. Helaas deed het deurpasje het even niet, dus werd het moment van hereniging nog even uitgesteld..
Kort gezegd een super dag!

Liefs uit NYC

• 03 Augustus 2014 - 17:05

Margriet:

Zit met een smile (is engels, ik blijf in stijl) jullie verslag te lezen. Gelukkig gebeurt er toch nog van alles, wat niet gepland was…..het mocht eens saai worden haha..
    Trouwens errruug vervelend dat je nu ook nog een nieuwe tas moet kopen :) Ik denk misschien ook nog een paar nieuwe stappers?!

Veel plezier nog de komende dagen!!

• 03 Augustus 2014 - 18:45

Evert:

Hay M $ N,

Goed dat alles direct op (digitaal) papier gaat, wanneer je een week wacht krijg je dat niet meer voor elkaar. Trouwens .......... prima verhalen! Sleuk (dus geen meuk).
    En nu ........... op naar morgen.

All the best en
    Hoooii