Heerlijk Hiroshima - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu Heerlijk Hiroshima - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu

Heerlijk Hiroshima

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

28 April 2015 | Japan, Hiroshima

Konnichiwa!

In de nacht van vrijdag op zaterdag werd rond kwart voor drie mijn nachtrust verstoord door twee stoorzenders genaamd Jeroen en Patricia. Gelukkig was dit voor een leuke reden, namelijk de vakantie naar Japan. Onze reis kan ik in 1 woord omschrijven: prima. Op een klein vertraginkje in Londen (die we overigens ook weer hebben ingehaald) was de reis prima. Geen gedoe met koffers of andere ongein. Een perfecte reis. In Hiroshima aangekomen hebben we alles makkelijk kunnen vinden. Zo liepen we direct naar het hotel en hoefden we niet te zoeken of iets dergelijks. Dus wederom de P van prima.
Wij waren rond half drie in het hotel in Hiroshima en zijn toen natuurlijk nog even aan de wandel gegaan. We zijn naar het Hiroshima Castle geweest. Een reconstructie (het originele exemplaar was helaas weggevaagd door een zekere bom) met een soort van museum aan de binnenkant. Het zag er heel mooi uit en was heel interessant.

'S avonds zijn we naar een Japans restaurant geweest waar ze Okinomiyaki serveerden. De specialiteit van Hiroshima. Het restaurantje zag er heel leuk Japans uit en we zaten aan een bakplaat. Dit was al veel belovend. Na een tijdje kregen we onze Okinomiyaki's. Dit zag er uit als een gebakken kwal en was ontzettend jakkie. Echt heel slijmerig en vies. Bah bah bah. Alsof ze een inktvis uit de zee in stukjes hadden gesneden en er tussen hadden gedaan.

De volgende ochtend veilig begonnen met wasa crackers en jam.. Hierna naar het Peace Park geweest, dat letterlijk om de hoek ligt. We zijn begonnen in het museum. Heel indrukwekkend en realistisch. Ik werd gewoon naar van alle verhalen en plaatjes met ernstige verwondingen. Ondertussen was Patricia met een vrijwillige gids aan de praat geraakt en die ging compleet op in haar verhaal, waardoor we bijna met een huilende vrouw stonden..
De rest van het Peace park was ook erg mooi. Met name het standbeeld voor sadako. Een meisje dat ziek was geworden door de straling van de atoombom. Zij ging proberen om 1000 kraanvogels te vouwen, want dan zou ze beter worden. Dit heeft zij nooit gehaald. Nog steeds hangen Japanse schoolklassen kraanvogels op bij haar monument. Na een lunch onderbreking gingen we naar de bomb dome. Die jullie geheid allemaal kennen van de plaatjes. Hier zat een Japanse familie kraanvogels te vouwen en dat mochten wij ook doen. Dus Patricia en ik hebben al onze origamitalenten uit de kast getrokken om een kraanvogel te vouwen. Natuurlijk met goed resultaat. Toen nog even verder gekletst met de familie. Het meisje van de familie ging ons nog een kleine rondleiding geven en liet ons het hypocenter van de bom zien. Heel leuk en interessant. Anders hadden we dit nooit gezien.

Na dit culturele historische gebeuren zijn we wat gaan wandelen en winkelen. 'S avonds gingen we uit eten in een restaurant waar ze geen Engels spraken en ook geen Engelse kaart hadden. We wilden namelijk geen Okinomijakkie meer. Gelukkig pakte dit goed uit en hebben we heerlijke kip en beef teriyaki op. Na het eten ons nog even vermaakt in de gamehall. Wat een fantastische dingen hebben ze daar.

Vandaag gingen we weer vroeg eruit, want we hadden Miyajima op het programma staan. Dit is kort gezegd een eiland met tempels en een berg. De berg op het eiland kan je op met een kabelbaan of lopend. Nu gingen wij stoere meiden dit natuurlijk lopend doen. Dus jut en jul op slippers (marathon restverschijnselen) aan de hike begonnen. We moesten 2.5km trap lopen om bij de top te komen. Nu klinkt dit in 1 zinnetje best goed te doen. Alleen viel dat best wel tegen. Tijdens het lopen kreeg ik telkens flashbacks naar mijn Chinese muur tocht. Die moest ook helemaal beklommen worden. Of wij het hebben gehaald? Natuurlijk hebben wij de top behaald en hier van den ontzettend mooi uitzicht kunnen genieten.
Naar beneden zijn wij wel met de kabelbaan gegaan. Dit was ook een behoorlijke ervaring. 375m dalen met een kleine kabelbaan. Erg leuk. Daarna onze moeie voeten weer teruggebracht naar het hotel.

Vanavond wordt het sushi time en morgen verlaten wij Hiroshima en gaan wij naar Kyoto!

Konbanwa!!

• 28 April 2015 - 11:03

Evert:

Hay Nicole,
    Wauw! Wat een verhaal!!
    Kan me goed voorstellen dat dit soort zaken je raakt. Blij dat juliie je ook creatief en sportief van de beste kant laten zien. Een goed vervolg op je avonturen en
    Hooii,
    Evert

• 28 April 2015 - 11:05

Mama:

Hoi,
    Bizar dat er geen koffers kwijt waren of enorme vertragingen, dit zal de goede invloed van Patricia zijn!
    Ik kan me voorstellen dat jullie genieten hoor.

Leuk dat ik nu ook weet wat Japan heeft met die papieren kraamvogels !!

Ik geniet al van het lezen en het zien van de mooie/ leuke foto`s die we via de app ontvangen!
    Dus jullie doen dat duidelijk ook ter plaatse

Ga zo door meiden!

Dikke X

• 28 April 2015 - 11:13

Riet:

Hoi Nicole, het blijft bijzonder hoor. Je bent zo ver weg en dan zo leuk om je verhaal te lezen. Rusten jullie ook wel een beetje uit zo nu en dan? Anders kunnen we je opvegen als je dagen op school weer beginnen. Het klinkt allemaal heel interessant wat je ziet en hoort, heel erg leuk om vanaf hier een beetje mee te beleven. Nog iets van Koningsdag meegemaakt? Gelukkig scheen het zonnetje hier dus konden we in Spijkenisse lekker genieten van het bier en de muziek buiten op straat. Heerlijk hoor vakantie, alles op het gemak. Geniet ervan jullie samen en ik kijk uit naar je volgende verslag.

• 29 April 2015 - 02:56

Paps:

Wat een schitterende verhalen weer, jullie maken wat mee hoor daar.Het is leuk dat jullie genieten ook de foto's die we krijgen leuk hoor. This wat met al die wereld reizen die je maakt en naderhand op de tv te kunnen zeggen daar stond ik of was ik. het is nu nacht hier en bij jullie ongeveer 9 uur in de ochtend en waarschijnlijk net ontbijtje achter de rug en volop in het weer voor de nieuwe dag.
    Geniet ervan meiden en tot het volgend verslag.

xx paps

• 29 April 2015 - 23:42

Paula:

Wat een geweldig verslag weer, ik ben gewoon aan het genieten!! Heel veel plezier en nog een hele goede reis!!!

• 30 April 2015 - 06:23

Steef:

Heey Nic,

Wat een leuk verhaal zoals altijd, leest lekker weg (beter dan een ene rijmpje met sinterklaas haha). Ik kan me voorstellen dat het erg mooi is daar. Ook de foto's die je verstuurd heb via whatsapp. Die 2.5km is een eitje vergeleken met de 42km.

Veel plezier en ik wacht met smart op je volgende deel.

Steef