De laatste M&M - Reisverslag uit Cothen, Nederland van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu De laatste M&M - Reisverslag uit Cothen, Nederland van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu

De laatste M&M

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

14 Augustus 2015 | Nederland, Cothen

Halloski!

Hier het laatste reisverslag van de Moskou/Malediventrip. Vlak nadat ik het vorige reisverslag op de waarbenjij.nu had gezet, kwam ik er achter dat ik een bootgebeurtenis vergeten was te vertellen. Dit zal ik niet voor jullie achterhouden en alsnog met jullie delen. Zoals bekend waren wij naar Male gegaan en hebben we in Speedy Gonzales style het eiland rondgelopen. Dus om 11.00u hadden wij het eigenlijk al een beetje gezien. De Ferry ging pas om 15.00u terug, dus besloten wij met de speedboot te gaan om 12.00u. Snel nog even iets gegeten in een krakkemikkig tentje bij de haven. Daar werd weer duidelijk dat je iets of iemand niet op het uiterlijk mag beoordelen. Ondanks de provisorische aankleding hebben we hier de lekkerste Kip Submarine gegeten en was het ook nog eens spotgoedkoop.

Hierna was het tijd om naar de speedboot te gaan. Male is erg islamitisch en het is toch wel de bedoeling dat je je schouders en knieën als vrouw bedekt hebt. Dit heb ik natuurlijk als brave burger gedaan. Ik had een t-shirt aan en een lange rok (tot de grond). Om op de speedboot te komen moesten we door een andere boot heen lopen en van die boot op de speedboot gaan. De speedboot was een stuk lager dan de andere boot. Aangezien ik geen zin had om aan iedereen in de haven mijn ondergoed te showen, dacht ik: "Ik spring wel even op de boot, dan blijft m'n rok tenminste goed zitten". Helaas kwam ik op een fleurig gekleurde handdoek terecht en maakte ik me daar een schuiver. Gelukkig (of eigenlijk niet) zijn valpartijen mij niet vreemd en ben ik heel snel (en met m'n rok netjes) opgekrabbeld en gedaan als of ik niet keihard op m'n dijbeen gevallen was.. Niks gebroken, alleen een bult en een blauwe plek.
Zelfs na dit onfortuinlijke event stond ik niet te springen om de Malediven te verlaten. Maar we gingen natuurlijk nog niet naar Viva Hollandia!

Over de vlucht naar de Moskou heb ik niks spannends te vertellen en de transfer naar het hotel ging ook prima. Weer hadden we een bezemkast zonder raam en weer maar 1 dekbed, dus na het eten meteen een tweede aangevraagd. Verder vroeg gaan slapen om de volgende dag Moskou weer onveilig te maken. In Moskou is het twee uur eerder dan in Male, dus we waren al vroeg wakker. Op ons gemak ontbeten en daarna de Aeroexpress weer genomen naar het centrum. Zodoende liepen wij al om tien uur in het centrum. Vandaag gingen we de Basiliuskathedraal bezoeken. Dit is die kathedraal met al die gekleurde poefjes, die jullie waarschijnlijk wel kennen. Na de zes kathedralen in het Kremlin was deze kathedraal een soort van verademing. Hier was het rustig, was er ook binnen veel te zien en mochten er foto's gemaakt worden. Ook waren er twee verdiepingen met allerlei kleine gangetjes en er was zelfs een koor aan het zingen. Kortom echt de moeite waard. Hierna hebben we nog een beetje rondgelopen en zijn we naar het vliegveld gegaan. Op het vliegveld nog wat Russische propaganda op de kop getikt en ergernissen gehad in een restaurant (het schijnt onmogelijk te zijn om beef Stroganoff binnen 50min te maken), maar uiteindelijk in het vliegtuig beland. Wat wel opvallend was, was dat we constant in het Russisch werden aangesproken. Alsof we op de Malediven Russische gelaatskenmerken hebben gekregen en ik voortaan als Nikol door het leven moet. De vlucht was prima, tot er keihard geschreeuw kwam, omdat er een kind met zijn hoofd klem zat tussen de stoel en het frame van het vliegtuig. Gelukkig hoefde het hoofd niet geamputeerd te worden en keerde de rust terug. De vlucht eindigde helaas iets minder prettig.. Deze keer staat mijn koffer nog in Moskou, dus de vakantie in stijl afgesloten.

Dit was het weer voor deze reeks! Hasta la Vista tot het volgende reisverslag!

• 14 Augustus 2015 - 21:35

Evert:

Hay Nicole & Steven,
    Haha, jullie maken meer mee dan een modale reiziger in zestien reizen. Leuk om te lezen & straks die sterke verhalen aan te horen. Tot ziens en
    Hooii
    Evert

• 15 Augustus 2015 - 07:35

Riet:

Hoi Nicole,
    Het was weer hilarisch je reisverslag. Superleuk om te lezen!!! Bedankt dat je me deelgenoot hebt gemaakt van jullie bijzondere reisavonturen!
    Groetjes en tot binnenkort.
    Riet

• 15 Augustus 2015 - 12:57

Mama:

Hoi vakantiegangers!

Gelukkig is je rok netjes op zijn plaats gebleven tijdens je sprong/val op een speedboot ik denk dat
    je turn en judo verleden daar in mee spelen en natuurlijk ook dat je zo'n net kind bent!!!

Ik ben blij dat je na knuffelen met een rots en je sprong op de speedboot. En vreselijk overgeven op weer een andere boot je verder heel thuis lijkt te komen van jullie Malediven reis !!

Ook apart dat de koffer van Steven op de heen reis in Moskou bleef en op de terug reis die van jou.Dus dat past lekker bij elkaar!

Ik kijk uit naar jullie verhalen en fijn dat jullie weer veilig thuis zijn

Dikke xxxx