De laatste M&M - Reisverslag uit Cothen, Nederland van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu De laatste M&M - Reisverslag uit Cothen, Nederland van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu

De laatste M&M

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

14 Augustus 2015 | Nederland, Cothen

Halloski!

Hier het laatste reisverslag van de Moskou/Malediventrip. Vlak nadat ik het vorige reisverslag op de waarbenjij.nu had gezet, kwam ik er achter dat ik een bootgebeurtenis vergeten was te vertellen. Dit zal ik niet voor jullie achterhouden en alsnog met jullie delen. Zoals bekend waren wij naar Male gegaan en hebben we in Speedy Gonzales style het eiland rondgelopen. Dus om 11.00u hadden wij het eigenlijk al een beetje gezien. De Ferry ging pas om 15.00u terug, dus besloten wij met de speedboot te gaan om 12.00u. Snel nog even iets gegeten in een krakkemikkig tentje bij de haven. Daar werd weer duidelijk dat je iets of iemand niet op het uiterlijk mag beoordelen. Ondanks de provisorische aankleding hebben we hier de lekkerste Kip Submarine gegeten en was het ook nog eens spotgoedkoop.

Hierna was het tijd om naar de speedboot te gaan. Male is erg islamitisch en het is toch wel de bedoeling dat je je schouders en knieën als vrouw bedekt hebt. Dit heb ik natuurlijk als brave burger gedaan. Ik had een t-shirt aan en een lange rok (tot de grond). Om op de speedboot te komen moesten we door een andere boot heen lopen en van die boot op de speedboot gaan. De speedboot was een stuk lager dan de andere boot. Aangezien ik geen zin had om aan iedereen in de haven mijn ondergoed te showen, dacht ik: "Ik spring wel even op de boot, dan blijft m'n rok tenminste goed zitten". Helaas kwam ik op een fleurig gekleurde handdoek terecht en maakte ik me daar een schuiver. Gelukkig (of eigenlijk niet) zijn valpartijen mij niet vreemd en ben ik heel snel (en met m'n rok netjes) opgekrabbeld en gedaan als of ik niet keihard op m'n dijbeen gevallen was.. Niks gebroken, alleen een bult en een blauwe plek.
Zelfs na dit onfortuinlijke event stond ik niet te springen om de Malediven te verlaten. Maar we gingen natuurlijk nog niet naar Viva Hollandia!

Over de vlucht naar de Moskou heb ik niks spannends te vertellen en de transfer naar het hotel ging ook prima. Weer hadden we een bezemkast zonder raam en weer maar 1 dekbed, dus na het eten meteen een tweede aangevraagd. Verder vroeg gaan slapen om de volgende dag Moskou weer onveilig te maken. In Moskou is het twee uur eerder dan in Male, dus we waren al vroeg wakker. Op ons gemak ontbeten en daarna de Aeroexpress weer genomen naar het centrum. Zodoende liepen wij al om tien uur in het centrum. Vandaag gingen we de Basiliuskathedraal bezoeken. Dit is die kathedraal met al die gekleurde poefjes, die jullie waarschijnlijk wel kennen. Na de zes kathedralen in het Kremlin was deze kathedraal een soort van verademing. Hier was het rustig, was er ook binnen veel te zien en mochten er foto's gemaakt worden. Ook waren er twee verdiepingen met allerlei kleine gangetjes en er was zelfs een koor aan het zingen. Kortom echt de moeite waard. Hierna hebben we nog een beetje rondgelopen en zijn we naar het vliegveld gegaan. Op het vliegveld nog wat Russische propaganda op de kop getikt en ergernissen gehad in een restaurant (het schijnt onmogelijk te zijn om beef Stroganoff binnen 50min te maken), maar uiteindelijk in het vliegtuig beland. Wat wel opvallend was, was dat we constant in het Russisch werden aangesproken. Alsof we op de Malediven Russische gelaatskenmerken hebben gekregen en ik voortaan als Nikol door het leven moet. De vlucht was prima, tot er keihard geschreeuw kwam, omdat er een kind met zijn hoofd klem zat tussen de stoel en het frame van het vliegtuig. Gelukkig hoefde het hoofd niet geamputeerd te worden en keerde de rust terug. De vlucht eindigde helaas iets minder prettig.. Deze keer staat mijn koffer nog in Moskou, dus de vakantie in stijl afgesloten.

Dit was het weer voor deze reeks! Hasta la Vista tot het volgende reisverslag!

  • 14 Augustus 2015 - 21:35

    Evert:

    Hay Nicole & Steven,
    Haha, jullie maken meer mee dan een modale reiziger in zestien reizen. Leuk om te lezen & straks die sterke verhalen aan te horen. Tot ziens en
    Hooii
    Evert

  • 15 Augustus 2015 - 07:35

    Riet:

    Hoi Nicole,
    Het was weer hilarisch je reisverslag. Superleuk om te lezen!!! Bedankt dat je me deelgenoot hebt gemaakt van jullie bijzondere reisavonturen!
    Groetjes en tot binnenkort.
    Riet

  • 15 Augustus 2015 - 12:57

    Mama:

    Hoi vakantiegangers!

    Gelukkig is je rok netjes op zijn plaats gebleven tijdens je sprong/val op een speedboot ik denk dat
    je turn en judo verleden daar in mee spelen en natuurlijk ook dat je zo'n net kind bent!!!

    Ik ben blij dat je na knuffelen met een rots en je sprong op de speedboot. En vreselijk overgeven op weer een andere boot je verder heel thuis lijkt te komen van jullie Malediven reis !!

    Ook apart dat de koffer van Steven op de heen reis in Moskou bleef en op de terug reis die van jou.Dus dat past lekker bij elkaar!

    Ik kijk uit naar jullie verhalen en fijn dat jullie weer veilig thuis zijn

    Dikke xxxx







Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 19 Juni 2011
Verslag gelezen: 749
Totaal aantal bezoekers 91136

Voorgaande reizen:

22 Februari 2020 - 29 Februari 2020

Een rondje Jordanië

24 Juli 2019 - 21 Augustus 2019

Op Safari op Mauritius & Chillen @ Zuid-Afrika

14 Juli 2019 - 19 Juli 2019

NY op repeat

15 Juli 2018 - 09 Augustus 2018

Van Patagonisch Paaseiland tot Picchu Peru

28 April 2018 - 04 Mei 2018

Marrakech via Antwerpen

27 December 2017 - 31 December 2017

Op zoek naar het Noorse Noorderlicht

14 Oktober 2017 - 22 Oktober 2017

Hawaii 5-0-0-0

10 Juli 2017 - 09 Augustus 2017

Sunshine in Cuba & Florida

25 Februari 2017 - 03 Maart 2017

1001 nachten Dubai

13 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Het grote A(zië)vontuur

27 April 2016 - 30 April 2016

Verona en Veneto in een VogelVlucht

27 December 2015 - 31 December 2015

Een ijskoud avontuur in Laplandia

31 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

M&M

25 April 2015 - 09 Mei 2015

Japan het land van de rijzende zon

21 Februari 2015 - 28 Februari 2015

Incredible India

20 Oktober 2014 - 23 Oktober 2014

St. Petersburg

31 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

New York City Trip

03 Augustus 2012 - 17 Augustus 2012

Costa Rica in een Vogelvlucht

15 Augustus 2011 - 19 Augustus 2011

Midweek.Maastricht

10 Juli 2011 - 25 Juli 2011

China in twee weken

Landen bezocht: