Venetië in een vogelvlucht - Reisverslag uit Verona, Italië van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu Venetië in een vogelvlucht - Reisverslag uit Verona, Italië van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu

Venetië in een vogelvlucht

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

29 April 2016 | Italië, Verona

Bonjourno,

Wij zagen net dat het in Nederland acht graden is met hagel. Hier is dat een ander verhaal.. Zonnetje en rond de 20 graden. Wel begonnen wij onze trip met 2 graden en natte sneeuw in Brussel. Bij het vliegveld Charleroi zijn we zelfs in de bus gecontroleerd door militairen. Daarna hebben we nog 30 minuten in de hagel buiten in een rij gestaan om het vliegveld binnen te komen. Dit duurde zo lang vanwege stakingen. Op het vliegveld was het 1 grote chaos en was het zo ingedeeld dat we op 1 of andere manier vijf keer door de winkel moesten. Geen impulsaankopen gedaan, alleen een flesje water!
Vervolgens boarden en een prima vlucht van 1.20u. Hierna konden we direct doorlopen naar de bus. De kaartjesautomaat was kapot, dus moesten we in bus een kaartje kopen. Na ons konden nog twee mensen in de bus en toen was het vol! Dit heeft ons weer 20 minuten wachten bespaard.
Aangekomen bij het station Verona Porta Nuova, was het nog 20 minuten lopen naar het hotel. Dit was vooral rechtdoor, dus redelijk eenvoudig. Helaas zijn de Italianen spaarzaam met straatbordjes, dus dat zorgde voor meer uitdaging.
In het hotel werd een restaurant aangeraden. Hier zijn we na een wandeling gaan eten. In 1 woord... Heerlijk! Een echte Italiaanse pizza en een echt Italiaans dessert! Genieten..

De volgende dag stond Venetië op de planning. Hier voor moesten wij om 7u aan het ontbijt zitten.. Behoorlijk vroeg, maar de trein wacht natuurlijk niet op ons.. Op het station hebben wij het spoor gevraagd voor de zekerheid. Vijf minuten voor tijd kwam er een trein aan naar Venetië. Wij konden ons treinstel niet vinden, omdat we alleen maar slaapcoupés zagen. Dus vroegen wij het in het restauranttreinstel. Hier bleek dat we in de verkeerde trein zaten, maar we konden niet meer uit de trein. Gelukkig ging deze trein ook naar Venezia Santa Lucia en konden we in het restaurant blijven zitten. Door deze gekkigheid kwamen we een half uur later aan in Venetië.
Het weer bericht voor deze dag was 20 graden. Toen wij op een waterbus stonden op weg naar het San Marco plein voelde het alsof we in Nederland waren. Echt ontzettend koud. Na het San Marco plein gefotografeerd te hebben, zijn we warme chocolademelk gaan drinken om op te warmen. Na deze heerlijke met warme melk gemaakte drankjes kregen wij het steeds warmer en werd het ook gelukkig steeds warmer. Hierna zijn we door de kleine straatjes gaan dwalen en naar de andere kant van het eiland gegaan. Daar hebben we de waterbus 4.1 naar het eiland Murano. Dit eiland staat bekend om het glasblazen. Er zijn ongeveer 50 winkeltjes waar glazen beeldjes verkocht worden. Wij hebben zeker de helft gezien van binnen. Inmiddels was het heel mooi weer en hebben we ook nog een heel mooi bankje in het zonnetje gevonden.
Na dit zonovergoten glazen avontuur gingen we heel gezellig naar het begrafeniseiland. Een eiland met alleen maar graven. Heel mooi onderhouden en met veel verschillende soorten graven.
Vervolgens weer terug gegaan naar het 'hoofdeiland'. Hier rondgewandeld en lekker op een terras gezeten. Daarna gegeten en via kruip en sluip door naar het station gegaan. Deze keer hadden we wel de goede trein, zaten we op lekkere leren stoelen en kregen we zelfs gratis thee en zoutjes in deze supersnelle (177 km/u) trein.
Al met al een goede dag met goed weer en toch ook de goede trein!

Ciao,
Nicole & Steven

• 29 April 2016 - 10:43

Lia Van Rijn:

Hallo Nicole en Steven,

Ik vond het leuk om gisteravond al de foto's te zien en van jullie te horen!
    Venetia is mooi! En lekker weer gelukkig, is ook belangrijk.
    Nou geniet nog even van Verona en het mooie weer.
    Groetjes uit Cothen van ons 3en. X

• 29 April 2016 - 10:53

Mama:

Hoi jongelui,
    Grappig dat jullie in de verkeerde trein zaten waar waren jullie met je gedachte

• 29 April 2016 - 11:29

Mama:

Vervolg

• 29 April 2016 - 12:03

Evert :

Hay Globetrotters,
    Haha. Grappig & verrassend dat jullie in Italia zitten! Ik was er namelijk van overtuigd dat de reis naar Spanje zou gaan().
    In ieder geval leuk om de belevenissen weer mee te krijgen en .......... ga zo door
    Hooi
    Evert

• 29 April 2016 - 12:23

Paps:

Leuk jo al die ervaringen weer , en ja als wereld reizigers all over the world en dan in de verkeerde trein .
    Gelukkig wel de goede richting. Leuke foto's hoor en gelukkig heerlijk weer daar , hier zon,regen,hagel,wind.
    Nog fijne dagen kids.

xx paps

• 29 April 2016 - 15:40

Sefan:

Heey Nic en Steven,

Leuke toch hoor, en gelukkig is er een waarbenjijnu aangemaakt:)

Veel plezier verder,

Steef

• 30 April 2016 - 05:38

Riet:

Superieuk weer je reisverslag. Doet me terug denken aan eigen Venetië / Italië vakantie. Vooral het ijs sprak mij erg aan. Jou ook zo te zien.genieten!!!