Sweaty Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu Sweaty Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu

Sweaty Singapore

Door: Tessa Tas

Blijf op de hoogte en volg Nicole

19 Juli 2016 | Singapore, Singapore

Hello!

Het eerste bericht vanaf het Aziatische continent. Vochtig en plakkerig is eigenlijk de beste omschrijving van het klimaat hier, maar laten we bij het begin beginnen.
Op Schiphol vertrokken we na 1.5u vertraging. Hierdoor hadden we een kortere wachttijd in Heathrow, niet vervelend dus. Alleen is het probleem met vertraging dat negen van de tien keer je koffers vergeten worden of kwijt raken. Aangezien ik dit al 9x gehad heb, is het nu eindelijk een keer goed gegaan!! Dus na onze vlucht van 13u lagen onze koffers gewoon op ons te wachten. Dit was wel een behoorlijke verademing.

Hierna gingen wij met de metro naar ons hotel in de wijk Little India. Wij verbleven in het Perak Hotel. Dit hotel staat goed aangeschreven bij booking.com en wordt vermeld in de Lonely Planet. Met het Perak Hotel heb ik in Nederland een beetje een conflict gehad. Ik wilde graag het verblijf met 1 nacht uitbreiden (en om te voorkomen dat we van kamer moesten wisselen), heb ik een mail gestuurd via de booking.com site. In de mail heb ik gevraagd of ik hier een bevestiging van kon krijgen. Ik heb geen bevestiging gekregen na vier mailtjes, maar ze hebben wel geld van mijn rekening gehaald.. Dus ik heb twee telefoontje naar booking.com gepleegd. Hier bleek dat het hotel de extra nacht via hun eigen site heeft geboekt. Dat vind ik helemaal prima, maar ik wil wel een bevestiging. Eenmaal aangekomen bij het Perak Hotel werd dit mij meteen om m'n oren gegooid. Het gevolg was dat wij in een krot in een soort van kelder moesten verblijven.. Geen raam, heel krap, zonder koelkastje, met beestjes die uit het doucheputje kwamen en niet te verdrinken waren.. De eerste avond zijn we uiteten gegaan en kwamen de vlammen uit onze oren. Daarna gingen we slapen. Helaas hadden we plafonddienst. We hebben denk ik ongeveer 1.5u geslapen. De eerste uren in Singapore waren dus een groot succes..

De volgende ochtend zijn we naar Sentosa Island gegaan. Een eiland of fun. Universal studio's, aquarium, themapark, adventureland, zipline, strandjes en een groot winkelcentrum. Wel moet je je portemonnee meenemen, alles is minimaal $40 pp. Underwaterworld is wel maar $9.90, alleen gesloten.. De stranden zijn wel mooi en overal kun je komen met de kabelbaan (minimaal $13.90). Wij zaten net bij een strandtent te relaxen en toen begon het te van Rijnen! Te regenen.. wat ik nog nooit heb gehad voordat ik met Steven op vakantie ging. Gelukkig had hij good karma opgebouwd dit jaar en regende het niet superlang. Ondertussen hebben wij lekker gegeten bij het Hardrock café. Hierna terug naar de o zo gezellig kwalitatief uitermate teleurstellende kamer om een uurtje bij te komen van de jetlag. Aan de overkant van Sentosa Island was een groot winkelcentrum (VivoCity). Inmiddels hadden wij aardige stalpoten, dus gingen wij op zoek naar een bankje. In heel het 3 verdiepingen tellend winkelcentrum met 200+ winkels, was geen bankje te bekennen. Dus hebben wij een free back scan laten doen, want daar konden we wel zitten. In de avond zijn we naar Chinatown gegaan, wat ze net zo goed Little China hadden kunnen noemen. Hier een mooie hindoetempel gezien en natuurlijk veel Chinese troep. In de avond gegeten bij de Chinese Markthal waar allemaal kraampjes stonden om verschillende gerechten te kopen. Wij zijn lekker voor de saté gegaan.

De volgende dag was onze architectuur wandeldag. Als start zijn we even richting het Marina Bay Sands gegaan en alvast zo'n 40 foto's gemaakt. Hierna zijn we naar het dak van het Esplanade Theater gegaan. Dit gebouw heeft een hele aparte vorm, namelijk de vorm van een Durian (stinkfruit). Ook geeft het gebouw weer dat alles kan en mag qua architectuur en kunst. Dit is trouwens in de rest van de stad ook te zien. Oftewel architectuur en kunstfans eat your heart out. Op het dak van het stinkfruit even een pauzetje gehouden. Hierna naar de cityhall (via een mega winkelcentrum) en naar de National gallery gegaan. Gratis! Dus wij hebben gratis een Picasso gezien :-). Je bent natuurlijk Nederlander of je bent het niet. Na het kunst gebeuren hebben we een cricketwedstrijd gezien, wat weer hongerig maakt.. Dus hebben we in het winkelcentrum heerlijke chicken teriyaki gegeten bij het mos café. De volgende stop was het Raffles hotel. Het vijfsterrenhotel vernoemd naar de oprichter van Singapore. Dit was helaas een beetje vergane glorie.
Na nog wat culturele en architecturale hoogstandjes zijn wij weer naar Sentosa Island gegaan en hebben we van de zon genoten.

Na deze nacht was het tijd om het Perak hotel te verlaten en om naar het vijfsterrenhotel Marina Bay te gaan. Wij waren hier om 11u en een aantal werknemers waren stomverbaasd dat twee backpackers hier kwamen overnachten. De conciërge gaf ons de tip om rond twaalf uur te gaan inchecken. Na een wandeling door de Gardens bij the Bay gingen wij dit ook proberen en wonder boven wonder konden wij meteen onze kamer in. Dus om 13.00u hadden wij ons geïnstalleerd in onze kamer op de 29e verdieping, met grote inloopdouche, inloop wc, kingsize bed, balkon met uitzicht op de Gardens, sofa en met afstandsbediening bestuurbare gordijnen. Hierna gingen wij nog even brood halen bij de Duke Gallery voor de volgende dag. Weer terug zijn wij de infinity pool op het dak (57e verdieping) ingedoken en genoten wij van het uitzicht over Singapore. Helaas maar van korte duur, want daarna brak het onweer los en de bijbehorende regen. Dus was het zwemfestijn voorbij. Toen maar gaan genieten van de kamer. Inmiddels was de regen voorbij en hebben we een tweede zwemfeestje gehouden.
In de mall behorende bij het hotel zijn we gaan eten bij een de superheroes café. Twee bijzonderheden daar.. 1.. Kip kan supergoed verpest worden en 2. Een milkshake met nutella, marshmallows, KitKat, slagroom en brownie vult supergoed.
Verder hebben we nog naar een licht met water show gekeken en lekker gerelaxed.

Al met al over Singapore. Singapore komt op mij over als een smeltkroes van identiteiten. Overal zie je Japanse, Indiase, Chinese en Europese dingen door elkaar heen. Singapore is een stad waar alles kan (kunst, architectuur etc.), maar niks mag ($500,- boete voor eten in de metro). Verder is het er erg vochtig en benauwd, maar wel heel schoon.

Wij moesten helaas om 4.45u opstaan, het geweldige Marina Bay verlaten om naar Maleisië te vertrekken..

Liefs,
Bobby Backpack en Tessa Tas

• 19 Juli 2016 - 16:20

Evert:

Hay Tes,
    Goed dat je het opschrijft, want zo'n verhaal valt werkelijk niet te onthouden totdat je thuis bent.
    Voorlopig een prettig vervolg voor jullie reis en natuurlijk de groeten aan Bob de Rainmaker.
    Hooii
    Evert

• 19 Juli 2016 - 20:28

Mama:

Hallo backpackers,
    Gelukkig is de reis op zich goed verlopen.En gebeurde er daarna weer van alles,voor het thuisfront wel zo leuk dan krijgen we tenminste smeurige verhalen

• 21 Juli 2016 - 10:19

Paps:

Hay kids daar in het verre land.
    Wat super weer wat jullie meemaken pfffff, schitterend hoor en ja heel apart in een 5* hotel te komen met je rugzak op je rug hahaha.
    Dit is echt weer zo'n vakantie waar jullie zoveel dingen en bijzonderheden meemaken en ook weer bijna teveel om alles te behappen. Geniet van jullie vakantie nog heerlijke weken in vooruitzicht.

xx paps

en ja ik weet het maar let buiten alle schitterende dingen goed op elkaar

• 21 Juli 2016 - 21:39

Riet:

Hoi Tes en Bobby, het is nooit saai hè bij jullie. Lijkt net of ik toch ergens in een klein hoekje verstopt zit zo beeldend is het verhaal. Top, ben weer benieuwd naar de rest.
    Voorzichtig en geniet, liefs Riet

• 21 Juli 2016 - 22:00

Jan Bouwman:

Leuk dat jullie opnieuw een grote reis maken. Dat is weer iets anders dan REO sur Mer.
    We begrijpen dat de reis goed begonnen is.
    We wensen jullie heel veel reis plezier. Je weet: Wie verre reizen maakt kan veel verhalen.
    We zijn benieuwd.
    Janny en Jan