Duizend-en-een nachten Dubai deel 2 - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu Duizend-en-een nachten Dubai deel 2 - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu

Duizend-en-een nachten Dubai deel 2

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

03 Maart 2017 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hello Hello!

Mijn goede voornemen voor 2017 is om het laatste verslag van de vakantie niet weken later pas te posten, want dan raken mensen in de war (Huh, is ze nu al weer weg?!) en dan ben ik misschien leuke kleine details vergeten. Dus daarom typ ik dit verslag al in het vliegtuig!

Deel 2 begint bij een woestijnsafari met een vrij rommelig begin.. wij hadden namelijk een woestijnsafari geregeld waarbij we bij het hotel opgehaald werden. Nu komt de grap.. wij zaten niet in een hotel oid, maar in een Holiday Home (een soort van particulier verhuurd appartement). Dit betekende dat wij geen lobby hadden en geen duidelijke inrit/pick-up plaats.
Wij hebben dus contact opgenomen met de organisatie en zouden opgehaald worden bij het dichtstbijzijnde hotel. Terwijl ik met die man aan de telefoon zat, keek ik even snel op Google maps en dit bleek The Adress Downtown Dubai te zijn. Prima. Hier zouden we in de lobby opgehaald worden.
De volgende dag gingen wij nog even naar de Mall en de Souk en toen zagen wij dat dit hotel nog niet af is, dus de lobby niet bereikbaar was.
Weer contact opgenomen met de organisatie. Uiteindelijk zouden we opgehaald worden bij het Palace Hotel. We moesten wel de tijd in de gaten houden, want het kom zijn dat het mis zou lopen met de chauffeur.

Wij besloten om met een volle buik op excursie te gaan en zijn naar een Maleisisch restaurant gegaan. Waar wij deze keer geen broodje hamburger gegeten hebben, maar Beef Rendang en Grilled Chicken hebben gegeten. Ook hebben we daar Maleisische Teh Tarik op (even een uitstapje naar afgelopen zomer) :-)

Hierna gingen wij naar het Palace hotel voor de excursie. De chauffeur kwam een kwartier later, maar hij was er gelukkig! Wij zaten met nog twee anderen in een jeep en gingen een heel stuk rijden naar de woestijn. Eerst nog een wc-stop en een fotomomentje en toen was het tijd voor Dune Bashing. Dit is met een 4x4 over de zandduinen heen. Dit zijn behoorlijke duinen en hier reden we met ongeveer 20 jeeps in een soort van konvooi overheen. Erg leuk, jammer toen het voorbij was.
De volgende stop was de kamelen farm. Het leek alleen niet op een boerderij. Het waren meer een aantal kamelen met een hek er om heen. Daarnaast liepen er nog een aantal kamelen los, niet heel spannend.

De laatste stop was het bedoeïenkamp. Hier kon je een kamelenrit doen, sandboarden, sisha roken, henna laten zetten en souvenirs kopen. Wij zijn hier gaan sandboarden. Was wel geinig. Het verschil met snowboarden is dat je bij sandboarden geen bochten maakt en dus gewoon recht naar beneden gaat. Dus het is goed opletten of er niemand precies beneden staat..
Verder ging ik na redelijk lang twijfelen een henna laten doen. Ik zei tegen het vrouwtje: doe maar een klein spiraal hier. Drie keer raden wat ze deed.. iets lelijks groots.. Aan het einde zei ze dat ik het een half uur lang moest laten drogen, maar ik had daar totaal geen zin in. Dus ik ging linea recta naar het toilet en daar heb ik het er direct met water en papier afgehaald. Later zag ik ook nog ouders bij een klein huilend meisje de henna er af poetsen, dus ik was niet de enige ontevreden klant.

Na deze gekkigheid begon de festiviteiten pas echt. Een buffet met entertainment. Er waren verschillende lekkere dingen te eten en er waren drie voorstellingen (twee x dans en 1 x met vuur). Al met al een prima avond!

De volgende dag begonnen we met pannenkoeken (altijd een goed begin). Daarna gingen we naar het oude gedeelte met het ov. Dit bleek nog een behoorlijke uitdaging. Het duurde behoorlijk lang voordat onze bus kwam en deze bus ging ook nog de andere kant op. Dus heeft een andere buschauffeur ons meegenomen (toen heeft Steven zelfs nog zwart gereisd) en ergens bij een halte afgezet. Hier hebben we weer aardig lang op de bus gewacht, maar dat schoot ook niet op. Dus hebben we een taxi gepakt.

De taxi heeft ons afgezet bij het Dubai museum. Hier hebben we een kaartje van 3 dirham (75 eurocent) gekocht. Wij dachten trouwens dat Chinezen kampioen voordringen waren, maar de mensen hier kunnen er ook wat van. Zij schuiven niet stiekem een plaatsje voorbij, maar lopen gewoon meteen door naar het begin van de rij en gaan daar staan alsof ze gek zijn. Heel bijzonder..
Het Dubai museum is in een oud fort dat gemaakt is met keien uit de zee en een soort gips. Erg leuk om te zien.

Na het museum wilden we de rivier oversteken. Ik had gelezen dat dit voor 1 dirham kon. Dus wij op pad en op zoek naar de oversteekplaats. Tussendoor langs allemaal winkeltjes gelopen, waar ze je bijna naar binnen trokken en letterlijk sjaals om je nek gooide als je langsliep (Echt Kasjmir!!!!).
Bij de eerste oversteekplaats kostte de boottocht 60 dirham pp (ongeveer €15), dit was toch wel een andere 60 keer meer dan ik in gedachten had. Dus zijn we doorgelopen en ja hoor daar was het, de abra om een overtocht te maken voor maar 1 dirham!

Zo'n boottocht is natuurlijk altijd leuk, dus dat was prima. Minder was het gedeelte aan de overkant. Bij een oud Arabisch gedeelte stel ik mij toch een wat authentieker gedeelte voor. Dit was op de Souks na (kleine winkeltjes in Arabische stijl), eigenlijk gewoon oude troep met grote reclameborden.
Dus zijn we lekker snel weggegaan om te gaan relaxen bij het zwembad. We hebben een stop gemaakt in de mall bij de cheesecake factory. Hier hebben we beide een Cheesecake punt genomen. Steven had de Godiva Chocolate Cheesecake en ik had de Red Velvet Cheesecake genomen. Nu weten jullie natuurlijk dat ik gek ben op taart. Hier kan ik ook aardig wat van op. Alleen deze punten zijn zo groot en zo lekker, ongekend. Ik had alleen ontbijt op, dus dit was mijn tussendoortje en de lunch. Ik kreeg het gewoon niet op. Ik heb doorgegeten tot ik zo vol zat dat het niet eens meer lekker was en nog was dat gekke taartpunt niet op. Steven kreeg het trouwens ook niet op...
Wij konden dus bijna rollend naar het zwembad. In de avond hebben we rondgelopen in de mall. Ja, weer... want met ruim 1200 winkels ben je niet snel uitgekeken. Daarnaast hebben we gegeten met uitzicht op de Burj Khalifa, de fonteinenshow en het Valet parking gedeelte.
In Dubai rijden trouwens ontzettend veel dure auto's. Bijna iedere minuut zie je een Porsche. Lamborghini, Ferrari, Bentley en Rolls Royce rijden ook zoveel rond alsof ze de prijs hebben van een Renault Clio. Allemaal heel leuk om te zien.

Na de nacht slapen was het onze laatste echte dag. Die zijn we begonnen bij een Japans bakkertje, waar we heerlijke Japanse broodjes op hebben. Daarna gingen we en dagje relaxen bij het Jebel Ali resort. Gewoon simpel met een day pass een dagje resort. Dit resort lag alleen aan de rand van de stad, dus het was nog best een klus om er te komen. Natuurlijk is het ons gelukt! Dus we hebben lekker een dagje zwembad en zon gehad.

Terug in de stad hebben we ons laatste avondmaal gegeten bij de Cheesecake Factory. Nee, geen taart als avondeten. Ze hebben daar nog wel 100 andere gerechten, wel allemaal mega porties. Dus weer met een supervolle buik en een stuk Cheesecake original in een tas op pad gegaan. Als afsluiting hebben we nog naar de fonteinenshow gekeken. Dit was echt heel mooi en leuk. De fonteinen leken wel vuurwerk!

Daarna begon het minder leuke gedeelte. De terugreis. Deze verliep niet helemaal soepel. We waren namelijk eerst bij de verkeerde terminal. Daarna konden we geen taxi vinden om ons naar terminal twee te brengen. Uiteindelijk 1 gevonden, maar die had een aardig duur starttarief.. al met al het vliegtuig in en hop naar Istanbul.
In Istanbul er weer uit. Hier zou om 11.00u de gate bekend worden en om 11.30u zouden we gaan vliegen. Wij hebben vanaf 9.00u zitten wachten. Eerst bij een gate waar we weggestuurd werden, daarna bij de Starbucks. Later ging ik naar het toilet en hoor ik ineens onze vlucht omgeroepen worden. Dit vonden wij heel apart, omdat het 10.15u was. Wij besloten dus om even op het bord te kijken en tot mijn stomme verbazing staat er last call. Dus wij vliegensvlug naar de gate. Blijkt dus dat onze telefoons niet de goede tijd aangaven, maar 1u achterliepen.. waardoor we ineens bijna de vlucht gemist hadden. Doordat klokken in Istanbul (& Dubai trouwens ook) schaars zijn, hebben wij onze tijd ook niet kunnen checken. Gelukkig zijn wij overal ruim voor de tijd en hadden we gelukkig de vlucht gehaald.

Dit was het weer! Tot de volgende keer!

• 03 Maart 2017 - 22:30

Patri:

Ik heb weer genoten van je reisverslag. Jullie maken altijd wel iets bijzonders mee. was weer een bijzondere ervaring. Gr Patri