Het avontuur dat in België Begon - Reisverslag uit Antwerpen, België van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu Het avontuur dat in België Begon - Reisverslag uit Antwerpen, België van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu

Het avontuur dat in België Begon

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

30 April 2018 | België, Antwerpen

Hoihoi,

Wij zijn weer heerlijk op pad! Antwerpen via Marrakech. Een zeer aparte combinatie, niet toevallig gekozen. Ons vliegticket was namelijk een combinatie van een treinreis en een vliegreis. Voor deze trip moesten wij namelijk met de trein vanaf Antwerpen (dat zouden ze gaan controleren bij het inchecken, hebben ze natuurlijk niet gedaan..). Maar goed.. daarom zijn wij dus eerst naar Antwerpen gegaan. Weliswaar niet 1, niet 2, maar zelfs 3 dagen.

Na een sushi lunch in Rotterdam zijn wij, met 45 minuten vertraging, uitgezwaaid vanaf spoor 2 Rotterdam Centraal. De reis naar Antwerpen verliep soepel en we waren er vrij snel. Vervolgens gingen wij naar onze AirBnB die wij die ochtend hadden geboekt. Als je mij een beetje kent, dan weet je dat ik een vroeg-van-te-voren-boeker ben. Dit was dus ook allesbehalve vrijwillig. 1.5u voordat wij weggingen, werd onze b&b gecanceld. Heel irritant. Het is namelijk een aardige klus om dan alsnog iets goeds voor een normale prijs te vinden.
Dit is gelukkig wel gelukt. Goede prijs - goede ligging - goed appartement.
Die avond zijn we verder alleen nog maar wat gaan eten bij het Elfde gebod - Gij zult genieten. Gezellig sfeertje en een tentje stampvol met religieuze beelden.

De volgende dag hadden wij grootste plannen: de vogeltjesmarkt en het Museum Aan de Maas. Helaas werd deze dag gekenmerkt door regen en kou. Wij zijn dus alleen ‘s ochtends even naar de vogeltjesmarkt geweest. Leuke markt, wel weinig vogels. Ik dacht namelijk eerst dat het gewoon een markt was waar vroeger vogeltjes werden verkocht... maaaar toch nog wat reigers en ooievaars gezien.
Hierna niet veel gedaan, alleen maar pizza gegeten.

De laatste dag Antwerpen begon met broodjes uit een Poolse supermarkt, lekker international. Hihi! Daarna hebben wij onze handbagage opgeborgen in kluisjes op het station. Dit was €4,50 voor 1 kluisje voor een HELE dag. Dat zijn prijzen waar ik vrolijk van word. De rest van de prijzen waren om te huilen. Thee op het vliegveld was goedkoper en meer dan in Antwerpen.. HOE DAN?!?!

Maar goed.. Na een wandeling door de stad gingen wij richting het MAS, hier heb je namelijk een mooi uitzicht over de stad. Gezellig door de regen, langs de rosse buurt naar het Museum Aan de Stroom. Dit was in 1 woord - 8 letters: gesloten.. helaas voor niets daarheen gelopen. Dus maar weer terug en naar de bios gegaan. Hier moest je in de bioscoop €0,40 betalen voor een toiletbezoek. Absurd. Dus daar ben ik snel langs geslopen.
Verder was het filmbezoek prima. Aan Frans - Nederlandse ondertiteling wen je snel. Daarna nog gaan eten bij Five Guys. Het beste hamburgerrestaurant uit de VS! Hier kan je zelf 15 toppings kiezen voor op je hamburger en kiezen uit 10 soorten milkshakes, die je zelfs kan mixen!
Er is alleen 1 ding.. nou ja 2 dingen eigenlijk: de hamburgers van de Shake Shack zijn lekkerder en de milkshakes van Twice zijn lekkerder. Wel zijn de frietjes goed. Al met al hadden we een lekkere volle buik en konden we na een kop zogenaamde Marokkaanse thee bij René (van €3,60!!!!!!!!!) naar het station.. om vervolgens te zien dat we al weer 1.15u vertraging hadden met de trein. Deze vertraging liep uiteindelijk op tot 100 minuten wachten op de Thalys op ijskoud perron 22.
Inmiddels was het rond de 23.09u en vertrokken wij naar Amsterdam. De stoelen zaten behoorlijk goed. Jammer dat we er zo snel waren.

Op Schiphol moesten wij wachten tot 6.40 om te vliegen. We konden niet door de douane vanwege ons gekke combi-ticket. Wij hebben dus onze uren doorgebracht bij de Starbucks en de Burger King (hier heb je bij ieder tafeltje een stopcontact :-) hiep hiep). Het was ijskoud, na een tijdje had ik 1 lange mouwen shirt en 2 truien over elkaar onder mijn jas en sjaal aan. Uiteindelijk konden we rond half drie inchecken. Wij staan daar bij balie 5 met bloeddoorlopen rode ogen van vermoeidheid in te checken, begint de grondstewardess een probleem te maken over onze handbagage (deze voldeden overigens aan de toegestane afmetingen). Dat wij deze moesten inchecken, vanwege ruimtegebrek blablablabla. Natuurlijk wilde ik de koffers niet inchecken en in het ruim laten opbergen. Dat gegeven + een Nicole om half 3 ‘s nachts die uren niet geslapen heeft en tot op het bot bevroren was = een heel naar gesprek. Op een gegeven moment kregen we een Not Guaranteed in Cabin label en konden we verder. Supersnel door de douane en daarna wachten, in de kou.

Een uur of 3 later zijn we gaan ontbijten: croissant met thee (geen €3,60!) en richting de gate gegaan. Aangezien we goed op tijd waren, stonden we daarna bijna vooraan met boarden en konden onze koffertjes mee het vliegtuig in. In dit vliegtuig was het bagageruim zeker nog voor 50% leeg en had de mevrouw van de balie zich heel veel geïrriteerde mensen kunnen besparen tussen 2 en 5 ‘s nachts. De vlucht naar Marrakech was prima. Vanuit hier komt het volgende avontuur.

Liefs,
Nicole & Steven

• 03 Mei 2018 - 22:24

Lia:

Hallo Nicole en Steven,
    Wat een gedoe allemaal!!
    Toen wij naar Cyprus vlogen vroegen ze ook of we onze handbagage gratis in wilde checken, dat hebben we met 1 gedaan want we hadden ook een grote koffer voor in het ruim.
    Dus op bagage wachten moesten we toch.
    Maar ze zijn soms echt niet aardig hoor!
    Nou hopen dat de terug reis beter verloopt.
    Veel plezier in Marrakesh!!
    Groetjes van ons. X

• 04 Mei 2018 - 09:37

Evert:

Hay Nicole & Steven,
    Haha. Zo´n verhaal kan alleen maar geschreven zijn door een zekere N. uit B. Oftewel: Gewoon doorgaan. Het beste voor beiden en
    Hoooii,
    Evert

• 04 Mei 2018 - 17:10

Steed:

Hahha jij en niet goed slapen en dan zo iets, ik hen wel een vermoede hoe het gesprek gegaan was hahaha. Verder leuk verhaal alleen jammer dat ik er zooooo lang op moest wachten

• 04 Mei 2018 - 18:34

Paps:

Altijd war bijzoders met onze wereld reizigers.
    Wat een heen en weer geloop maar gelukkig toch op de plaats van bestemming aangekomen.en er lekker van genoten op dit moment van schrijven zijn jullie weer opvehaald voor de teruvreis.tot ergens vannacht kids en fijne reis terug
    Xx paps

• 04 Mei 2018 - 19:07

Mama:

Hoi Nicole en Steven.
    Jullie reizen niet alleen veel maar maken ook veel mee.Het begon al goed met de ingetrokken reservering van jullie B&B .Toen vertragingen enz enz.Maar gelukkig verder vast een mooi reis! Ik kijk nu al uit naar het volgende verslag
    Dikke xX mama