de Grote muur, het Zomerpaleis en Peking Eend - Reisverslag uit Beijing, China van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu de Grote muur, het Zomerpaleis en Peking Eend - Reisverslag uit Beijing, China van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu

de Grote muur, het Zomerpaleis en Peking Eend

Door: nicolelaurijssens

Blijf op de hoogte en volg Nicole

14 Juli 2011 | China, Beijing

Ni Hao!

Ja ja, ik heb de Chinese muur beklommen! En beklimmen kun je het wel noemen. Dit was namelijk een flinke work-out! Heel veel trappen! Op een gegeven moment kwam er bijna geen einde aan, maar we hebben de top bereikt. Dit was wel ongelofelijk. Het was heel bizar, dat zoiets gebouwd kan worden.
De groep Belgen van de Hutong kwamen we daar trouwens ook weer tegen. Alleen waren zij heel lui geweest. Zij gingen met de kabelbaan! Van onze gids mochten wij niet met de kabelbaan, want dan werden wij geen Hero's. Echte hero's beklimmen de muur namelijk. Wat wel grappig was, was dat de gids het meest vermoeid was van iedereen. Zij ging terug dan ook met de kabelbaan!

Na een heerlijke lunch gingen we naar het Zomerpaleis, waar iedereen stiekem foto's van ons ging maken. Het Zomerpaleis was mooi, mooier dan de Verboden Stad.

Na de Verboden Stad gingen we naar de Tempel van de Hemel. Erg druk en mooi. Wij wilden terug naar het hotel met de taxi,toen kwamen er twee fietstaxi's aangereden. Dus wij dachten beter dan! De rit was erg leuk, wel spannend zo dwars over een kruispunt terwijl alle stoplichten op groen staan! Eenmaal aangekomen vroegen ze om 300 Yuan per karretje. Dit terwijl we 30 hadden afgesproken. Dus wij wilden het niet betalen en die man ging compleet uit zijn dak! Wij zeiden hem dat ie maar mee moest komen naar de Tour Operator. In eerste instantie liep hij mee, maar toen begreep hij dat wij naar de Tour Operator gingen, wist hij niet hoe snel hij weer weg moest komen!

In de avond wilden wij met z'n allen Peking Eend eten. Van Julia hadden wij een adres gekregen. De eerste vijf taxi's begrepen het niet, maar daarna gelukkig wel. Eenmaal aangekomen bij het restaurant spraken ze alleen maar Chinees en hadden ze alleen een Chinese menukaart, maar het kwam allemaal goed! De eend was heerlijk, wat ik alleen jammer vond was dat het op een schaaltje met een porseleine eendenkop lag.. Toen moest ik ineens denken aan die schattige eendjes in het meer! Maar ach, je bent een stoere meid of je bent het niet!

Vanochtend nog heerlijk naar het park gegaan. Honderden Chinezen die aan het Tai Chi'en, aan het tafeltennissen, aan het fitnessen en aan het skaten waren. Het skateteam was onder de indruk van ons. Er zijn wel tien foto's van ons gemaakt. Ik heb niet vaak om half acht 's ochtends een fotoshoot gehad.
Wat ook leuk was, er waren daar mensen hun vogeltjes aan het uitlaten. Zij hadden hun vogeltje in hun kooi aan de boom hangen. Weer eens wat anders dan een hond uitlaten!

Straks met de trein naar Pingyao!

Taij Dijen!

Nicole

• 14 Juli 2011 - 09:09

Evert:

Hay Nicole,

Wat een grandioze reis ben je aan het maken!!
    Je moet naturlijk wel kunnen bewijzen dat je op die muur bent geweest, dus ik verwacht wel een kub stenen in je rugzak.

All the best,

Evert

• 14 Juli 2011 - 11:51

Cor:

Hoi Nicole,
    leuke verhalen, maar hoe zit dat nou met die vogeltjes? Worden die echt uitgelaten of is dat hun lunch pakketje voor die dag? Ik denk trouwens dat er straks wel vaker mensen zullen zijn, die met jullie op de foto willen. Toch bijzonder zo'n groepje Europeanen.
    Veel plezier nog. Groeten Cor.

• 14 Juli 2011 - 16:54

Mama:

Hoi Nicole
    Het zijn wel weer verhalen hoor ik.Hoop det je veel foto`s heb gemaakt om tebewijzen dat het niet de afdeling sterke verhalen is......!
    Leuk dat je het Tai Chi`en heb gezien.
    Ben benieuwd hoe je eerste trein reis zal zijn. En of er inderdaad een `westerse`toilet aanwezig is of dat je al je handige doekjes moet gebruiken.
    Succes met weer een nieuw avontuur
    Dikke X mama.
    ps Jip is nog steeds beledigd dat Stefan en jij weg zijn!!!!!!!!

• 14 Juli 2011 - 17:00

Mark En Marcella:

Hey hey,
    Alles gaat nog steeds goed daar als ik het zo hoor :p
    Wel een verschil hoor dat je terug komt als Hero :P die taxi man was het iig niet he. Nou succes met je treinreis.
    Groetjes Mark en Marcella

• 15 Juli 2011 - 02:01

Jos:

h'ehe' eindelijk ik ben door je verslag heen, lijkt me ongelooflijk die muur. je moet hem echt gezien hebben.
    heb je nog wel tijd voor andere dingen?
    het is een belevenis op zich allemaal aldaar. geniet ze verder en we horen.

groetjes.

• 15 Juli 2011 - 02:04

Jos:

was nog een vraag vergeten,
    " zijn de boontjes daar ook zo heet?"

ben wel benieuwd.