Het echte aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Brielle, Nederland van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu Het echte aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Brielle, Nederland van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu

Het echte aftellen is begonnen!

Blijf op de hoogte en volg Nicole

02 Augustus 2012 | Nederland, Brielle

Ola!
Eindelijk ben ik er echt klaar voor! Mijn koffer is zojuist ingepakt. Het is haast niet te geloven, maar ik heb nog ruimte over in mijn koffer! Dit is volgens mij een persoonlijk record. Dus als er nog mensen zijn die denken: ik wil het regenachtige Nederland maar al te graag verlaten.. Ik heb nog ruimte over! Hier geldt wel: wie het eerst komt, het eerst maalt en op = op.

Bij de foto's staat mijn reisroute. Ik zal even een korte samenvatting geven, het lange verhaal komt natuurlijk de komende twee weken!
Mijn reis begint om 7.20u op Schiphol (wat betekent dat ik om 3.15u weg moet :-(, helaas). Hier vlieg ik met American Airlines naar Londen Heathrow en heb ik nog even de tijd om de Judofinale van de Olympische Spelen te bekijken! Nee, jammer genoeg vlieg ik meteen door naar Dallas (Texas). Hier kom ik rond acht uur 's avonds (onze tijd) aan en ga ik na drie uur wachten naar San Jose de hoofstad van Costa Rica. Hier kom ik naar verwachting om 19.10u lokale tijd aan. Bij mij is het acht uur eerder, wat betekent dat ik dus om 3u 's nachts Nederlandse tijd aankom..

Maar ik mag niet klagen, want ik overnacht in Hotel Villa Tournon (http://www.costarica-hotelvillatournon.com/) met zwembad! Dit is hotel is voor één nachtje en daarna gaan we door naar de plaats Cahuita met Jungle en een azuurblauwe zee. In Cahuita verblijven we twee nachten. Hierna is het over met de strandpret en gaan we naar de vulkaan Arenal en daar verblijven we ook twee nachten. Na de vulkaan gaan we naar de nevelwouden in Monteverde. Hier is het de bedoeling dat ik over grote hangbruggen het nevelwoud ga verkennen. Ja Mam, dit is met gids en ik zal dus niet verdwalen ;-) Hihi!
Na deze barre tocht wordt het pas echt heftig. We gaan dan namelijk naar Rincón de la Vieja Nationaal Park. Hier zou ik als Jane door de jungle kunnen gaan slingeren, dus dat beloofd wat! Ik heb mijn 40-delige verbanddoos van de Action (3.12 euro!) bij me, dus het gaat helemaal goed komen!
Om even bij te komen, zijn we de twee volgende dagen bij Playa Samara. Playa zegt natuurlijk al genoeg. Zo wordt het plaatsje omschreven op de website: Playa Samara ligt op het schiereiland Nicoya, gelegen in de meest zonnige streek van het land, aan de kust van de Stille Oceaan. Dit strand heeft een prachtige baai, waar goed gezwommen kan worden. Samara is een gebroken-wit strand van 5 kilometer lang dat wordt omzoomd door kokospalmen. De koraalriffen voor de kust zorgen ervoor dat de zee hier kalm is en veilig om in te zwemmen. Een klein vissersdorp zorgt voor de eigen charme.
Dit wordt dus echt genieten! En als ik nu naar buiten kijk, dan kan ik mij gewoon niet voorstellen dat ik over iets pak h'm beet anderhalve dag bij een azuurblauwe zee aan het snorkelen e.d. ben!
Aan al het leuks komt natuurlijk een eind, dus ook aan deze pret. Na Playa Samara nog één stop in San José en dan is het weer tijd om terug te gaan naar dit koude kikkerlandje!

Zo nu zijn jullie volledig op de hoogte! De volgende keer bericht ik vanuit het zonnige westen!

Hasta la pizza!
Nicole

  • 02 Augustus 2012 - 14:59

    Aan Nicole:

    Heel veel plezier gewenst van mij......een hardwerkende en niet echt van de zongenietende collega!!
    Zet m op Nicole.....enneh....sla een leuke portoricaan aan de haak!

    Kus van Hannibal!

  • 02 Augustus 2012 - 15:36

    Evert:

    Hay Nicole,

    Wanneer ik had geweten van de ruimte in je koffer was daarin gaan zitten en niet in je handbagage!

    Reisschema ziet er fantastisch uit, dus .................. dat wordt genieten!

    Áll the best

    Evert

  • 02 Augustus 2012 - 16:35

    Carla:

    tja Nicole, als ik het reisschema eens goed doorneem moet ik toch constateren dat het weer afzien wordt voor je! Helemaal niet leuk alles, witte stranden, azuurblauwe wateren, heel veel zon, wie wil dat nou? Maarja, je hebt er zelf voor gekozen dus wens ik je toch maar heel veel plezier toe en een goeie reis. Ik kijk al uit naar je eerste verslag. XXX

  • 02 Augustus 2012 - 20:03

    Paula:

    Volgens mij, was dat plekje in die koffer van jou, al door mij gereserveerd!!!!
    Je ziet, ik sta toch op je lijst, dus reis ik maar zo mee.
    Heel veel plezier en geniet ervan,

    veel liefs XX

  • 02 Augustus 2012 - 22:57

    Mama:

    Lieve schat,

    Ik wens je een fijne ,mooie,leuke bijzondere reis.Waarin je al die dieren uit je boek tegen kom.Je weet krokodillen zijn niet om te aaien he !!!!

    Maar vooral veel plezier.En voor nu een goede reis
    Dikke XXXX





  • 03 Augustus 2012 - 08:07

    Paps:

    Hay meissie.

    Heb je net bij schiphol gebracht en nu zit je in het vliegtuig, en ja daarvoor eerst een chinees theetje bij Starbucks dat was lekker en gelijk het begin om de douane door te gaan. Na veel gezwaai was je uit het gezicht verdwenen lekker in je adidas outfitt.
    Hele fijne en mooie dagen geniet ervan want ook net als china is dit weer een reuze ervaring waar menigeen van droomt oke wij ook haha.
    Wees mega voorzichtig en laat van je horen.
    xxxxxxxxx paps

  • 03 Augustus 2012 - 10:11

    Willie, Ine En Daan :

    Hallo Nicole,
    Een beetje jalours zijn we wel, aangezien wij deze reis ook zouden meemaken. Helaas zorgden prive omstandigheden er voor dat wij moesten annuleren. Zo'n fantastische reis.
    Na China was het zo gezellig om weer met elkaar op vakantie te gaat, maar helaas.
    Geniet er maar lekker van, dan horen wij wel of we alsnog moeten gaan, ik denk het wel want een reis met zoveel natuur in natuurlijk prachtig.
    We volgen je nauwgezet en kan je ons alvast lekker maken.
    Lieve groet van Willie, Ine en natuurlijk Daan


  • 03 Augustus 2012 - 13:34

    Jessica:

    Heerlijk Nicole en ik weet zeker dat je net als ons er een fantastische tijd gaat beleven. Hopelijke heb je wat minder regen dan dat wij hadden, maar ook met regen is het een fantastische trip. Geniet ervan!!!
    Groetjes Jessica

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 19 Juni 2011
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 91637

Voorgaande reizen:

22 Februari 2020 - 29 Februari 2020

Een rondje Jordanië

24 Juli 2019 - 21 Augustus 2019

Op Safari op Mauritius & Chillen @ Zuid-Afrika

14 Juli 2019 - 19 Juli 2019

NY op repeat

15 Juli 2018 - 09 Augustus 2018

Van Patagonisch Paaseiland tot Picchu Peru

28 April 2018 - 04 Mei 2018

Marrakech via Antwerpen

27 December 2017 - 31 December 2017

Op zoek naar het Noorse Noorderlicht

14 Oktober 2017 - 22 Oktober 2017

Hawaii 5-0-0-0

10 Juli 2017 - 09 Augustus 2017

Sunshine in Cuba & Florida

25 Februari 2017 - 03 Maart 2017

1001 nachten Dubai

13 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Het grote A(zië)vontuur

27 April 2016 - 30 April 2016

Verona en Veneto in een VogelVlucht

27 December 2015 - 31 December 2015

Een ijskoud avontuur in Laplandia

31 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

M&M

25 April 2015 - 09 Mei 2015

Japan het land van de rijzende zon

21 Februari 2015 - 28 Februari 2015

Incredible India

20 Oktober 2014 - 23 Oktober 2014

St. Petersburg

31 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

New York City Trip

03 Augustus 2012 - 17 Augustus 2012

Costa Rica in een Vogelvlucht

15 Augustus 2011 - 19 Augustus 2011

Midweek.Maastricht

10 Juli 2011 - 25 Juli 2011

China in twee weken

Landen bezocht: