Eerste dagen in Costa Rica - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Costa Rica - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Costa Rica

Blijf op de hoogte en volg Nicole

07 Augustus 2012 | Costa Rica, Cahuita

Ola!

Hier het eerste bericht uit Costa Rica! Sorry dat het pas zo laat is.. Ik had namelijk geen internet! Dus even een complete update!

De reis vanaf Miami ging helemaal goed! Vanaf San Jose zijn we met de hele groep naar Cahuita gereden. Hier logeerde we bij Villa de Caribe. Het was zoals het klinkt, heel caribisch precies tegenover het strand! Overal palmbomen en mooie bloemen! Het stadje was echt een reggaetown compleet met rastafari's die een surfboard droegen.

Gisteren was de eerste echte doe-dag! We zijn gaan snorkelen. De zee was erg warm en dus heeeeeel aangenaam om in te zwemmen! Zelfs ik vond het heerlijk. Het snorkelen was weer een ervaring op zich: spugen in je duikbril enzo.. Vrij apart, maar toch noodzakelijk (is mij verteld). Ik heb door koraal gesnorkeld en een lion's fish gezien evenals een groot aantal mooie gekleurde vissen. Gelukkig was er geen barracuda, die schenen er ook te zijn.. Hierdoor durfde ik eerst haast niet het water in! Behalve koraal en vissen en zee-egels waren er ook rotsen. Deze rotsen zijn jammer genoeg net zo hard onderwater als boven water. Ik ben namelijk met m'n knie tegen een rots aangezommen...

Na het snorkelavontuur gingen weer aan land. Hier kregen wij heerlijk verse ananas, watermeloen en banaan. Dit was maar goed ook, want we hadden een barre tocht voor de boeg door de palmbomenjungle (we hebben nog geen goede beschrijving gevonden..). Hier hebben we heel veel mooie dieren gezien: een knalgele giftige slang, een wasbeer, kevers, mieren in een optocht met blaadjes boven hun hoofd, vlinders, leguanen, de jezus christus hagedis en apen. Deze apen slingerden gewoon boven ons hoofd! Wat heel leuk was, was dat er een aantal moeders met baby's waren. Deze slingerden dus ook zonder moeite van tak tot tak! Heel bijzonder! Tijdens deze wandeling moesten we ook nog door het water! Het was maar goed dat ik mijn bikini aan had, want op een gegeven moment stond ik tot mijn middel in het water! Mijn tas droeg ik op mijn schouders, dus ik kan ook in Indonesië gaan wonen.

'S avonds weer heerlijk in het stadje gegeten! Verder niet zoveel meer gedaan, want t was een pittig dagje!

Vandaag zijn we met de bus naar een plaats La Fortuna gegaan. Tussendoor hebben we nog een stop gemaakt bij een Leguanenplaats. Hier waren super veel leguanen en kon je ze van heel dichtbij zien! Super!
Maar niet zo indrukwekkend als het hotel waar we nu zitten.. Dit is namelijk geen hotel, maar een vier sterren resort! We hebben een hele luxe kamer en worden overal heen gebracht met golfkarretjes! Gratis en voor niets! Alles wat je eet en drinkt kun je op de rekening zetten, dus dat is altijd makkelijk! Verder is er natuurlijk een zwembad.. Dit is niet met zo'n saai bubblebad of zo'n goedkope jacuzzi. Nee dit is met een hot spring. Wat betekent dat het water dus heerlijk warm is! Dat is best genieten als je dan aan de poolbar zit!

Dit was het tot nu toe! Morgen ga ik op krokodillenjacht!

Bueno dias!

Nicole

• 07 Augustus 2012 - 08:31

Patri:

Hoi Nicole. Klinkt allemaal geweldig. Hoop dat de rest net zo is als het begin.
    Groetjes Patri

• 07 Augustus 2012 - 11:05

Evert:

Hay Nicole,

Grrr, dat komt hard aan!! Nee, ik bedoel niet die rots, hoewel je natuurlijk wel een sukkellientje moet zijn om tegen een rots te zwemmen ()
    Ben net, om het netjes te zeggen, in een hoosbui tot op m'n hotstring te platter geregend en dan hier een verhaal over in warm water snorkelen tussen koraal en een poolbar in een hotspring.
    Wil ruilen!

Neemt niet weg, leuk om te zien dat je veel meemaakt & het goed maakt en ....... ga zo door

Evert

• 07 Augustus 2012 - 17:56

Marcella:

Hey meissie,

Ben blij om te horen dat t allemaal zo leuk is. Alleen wel jammer dat die rots niet ff aan de kant ging voor je.
    Veel plezier morgen met de krokodillen en je weet het he, als ze je op willen eten is 1 telefoontje genoeg!!!!!

Gr Marcella

• 07 Augustus 2012 - 18:49

Mama:

Ola,

Wat zie je een prachtige dieren en van zo dicht bij!!! Wat leuk dat je inderdaad een Kolibrie hebt gezien.En die leguaan is echt bijna niet te zien he!
    ! Ik denk dat de eerste dagen wel aan je verwachtingen voldoen en dat je aan zo`n mooi hotel ook wel heeeeeel snel kan wennen. Dat wordt afzien als je weer thuis ben hoor.

Ik ben benieuwd of je ook krokodillen te zien krijg en hoe je dat vindt.

Voor de rest ga lekker door met genieten van al het moois/lleuks èn natuurlijk van je schone toilet.
    Ben benieuwd naar je volgende verhalen.
    Dikke XXXXXXX mama

• 07 Augustus 2012 - 23:29

Paula:

Hoi Nicole,

wat heb je weer een heerlijke vakantie uitgezocht, geweldig al die dieren.
    Fijn dat je weer even een berichtje kon sturen!!
    Heel veel succes met de krokodillen en veel mooie foto's maken,
    dan kunnen wij na genieten!!!

Veel liefs en nog hele fijne dagen,
    Cor en Paula xxx

• 07 Augustus 2012 - 23:33

Hanneke:

Jeetje Nicole...ik hoor t al weer.....een avontuur van jewelste!!! Geniet ervan en doe alsjeblieft van mij de groeten aan de Jezus Christus wat was t ook weer voor een beest??????
    XX Hannibal!