Day 1een vliegende start - Reisverslag uit Brielle, Nederland van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu Day 1een vliegende start - Reisverslag uit Brielle, Nederland van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu

Day 1een vliegende start

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

01 Augustus 2014 | Nederland, Brielle

Hello hello!

Hier het eerste bericht uit het verre New York. Als ik New York in 1 woord moet beschrijven dan in het het woord Wow. New York is een hele bijzondere stad, maar voor jullie zal ik bij het begin beginnen.

Het begin van de reis is natuurlijk in Amsterdam. Zoals altijd waren we goed op tijd bij de incheck en de gate. Dus aan ons heeft het niet gelegen. Ja, we hebben voor de verandering weer eens vertraging opgelopen. Deze keer omdat er een storing was in het vliegtuig. En niet een vleugelsensor storing of iets anders spectaculairs, maar een toilet doorspoel storing. Gelukkig besloot de piloot dat we op zo'n korte vlucht en dat we maar zonder bruikbare wc's moesten vliegen. Eenmaal aangekomen op Londen Heathrow moesten we best opschieten om de volgende vlucht te halen, maar gelukkig ging dat vlekkeloos.
De reis verliep goed en ging snel voorbij. Het vliegtuigeten was goed te doen en de films waren leuk.

Eenmaal geland op New York was het iets minder leuk. Voor de grenscontrole hebben we meer dan een uur staan wachten. Dit ging echt super super traag. Helaas stond ons na de paspoortencontrole - irisscan - vingerafdrukken een nare verrassing te wachten: de koffers waren er niet. Dus werden we door twee chagerijnen naar de volgende lange wachtrij gestuurd. Deze haast vegetatieve man ging onze koffers opsporen. Het bleek dat mijn koffer in de volgende vlucht zat en de koffer van moeder nog een vlucht later, De man beloofde dat de koffers er waren voor het slapen gaan.

Dit mocht de pret niet drukken, dus gingen wij op pad. Wij hebben zo'n knalgele taxi genomen naar het hotel.
De taxirit was echt fantastisch. Wij hadden een dove, Chinese chauffeur die niet begreep waarom we onze koffers niet hadden. Hoe je het op tv ziet, zo is het ook echt. Allemaal van die krakkemikkige huisjes met trappetjes, sportvelden en gammele auto's. Echt een aanrader voor iedereen die voor het eerst in New York is.

In het hotel konden we meteen op de kamer. Klein maar verder prima. Natuurlijk bleven we niet lang op de kamer, want we hadden een heel plan.
Als eerste gingen wij naar het mega warenhuis Macy's. Mega is nog een te kleine omschrijving eigenlijk voor Macy's. Het is echt ontzettend groot. Er zijn 9 hele uitgebreide verdiepingen. De Bijenkorf komt hier totaal niet bij in de buurt.
Naar Mega Macy gingen wij naar de Empire State Building. Dit is een soort Disneyland en Efteling bij elkaar. De ruimtes zijn enorm, met allemaal wachtrijen a la Disney verdere zijn er heel veel werknemers in pakjes en is alles heel strak georganiseerd. Het is gewoon bizar. Eenmaal helemaal boven, op de 86e verdieping is het uitzicht ontzettend mooi. Het uitzicht is echt kilometers ver. Super mooi en gaaf.
Nadat wij met moeite de uitgang van de Empire State Building hadden gevonden (je moet niet de bordjes met exit volgen), gingen wij aan de wandel naar de National Public Libary. Een heel mooi gebouw, het lijkt eigenlijk geen bibliotheek.
Toen we de bibliotheek uit moesten (sluitingstijd), gingen we wat eten. We gingen pizza eten bij een rariteitenkabinet. De medewerkers hier waren echt bizar. Twee zaten elkaar letterlijk op te geilen terwijl ze bij de kassa stonden. Nummer gooide letterlijk de mega pizzapunten in de oven en flikkerde ze later op het bord. Dus dat was best bizar.
Maar nog niet zo bizar als de prijzen hier. Sommige dingen zijn heel goedkoop, andere heel duur. Zo gingen we voor de zekerheid een borstel kopen. Een borstel is hier $14 en een pakje met 20 (!!) kammen is $2.65.. heel bizar.
Terug in ons hotel waren onze koffers er nog steeds niet. Midden in de nacht werden we gebeld dat mijn koffer er was (helemaal overhoop), maar m'n moeders koffer nog niet. .

Dus wordt vervolgd. .

Liefs uit de grote appel!

• 01 Augustus 2014 - 21:26

Hanneke:

Hey die Nicole!!!
    Wat leuk om weer een reisverslag te lezen!! Ben je met je mamsie in New York? Jeetje.....word er al helemaal jaloers op! Lijkt me echt fantastisch!
    Veel plezier daar en ik kijk uit naar het vervolg van je amerikaanse "experience"!
    Geef ze van katoen daar!!!!!
    Kus van hannibal uit Italy!

• 02 Augustus 2014 - 00:23

Stefan:

Hey nic,

Wat een verhaal zeg, volgende keer een samenvatting of was dit er al een? Hoe kan je koffer overhoop liggen als je er een slotje op heb? ;) Veel plezier he, en ik wacht met smart op de rest van je dagboek

Steef