Dag 2 Downtown Manhattan - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu Dag 2 Downtown Manhattan - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu

Dag 2 Downtown Manhattan

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

03 Augustus 2014 | Verenigde Staten, New York

Hello hello!

Welkom bij het verslag van de eerste echte dag New York. Vandaag zijn we naar het misschien wel bekendste beeld ter wereld geweest: het vrijheidsbeeld.
Mijn koffer was om 2u 's nachts aangekomen, wat betekende dat we lekker op de kamer konden ontbijten. Na het über Nederlandse ontbijt zijn we richting het vrijheidsbeeld gegaan. Ondertussen hebben wij nog een stop gemaakt om Pools Water en een Cannelloni te kopen. Voor wie nog nooit van Cannelloni heeft gehoord, zal ik even kort uitleggen wat het is. Een Cannelloni is een soort gebakje met wit spul er in (lekker vaag). Mijn moeder en ik hebben het bestaan van de Cannelloni ontdekt tijdens het kijken naar de Cakeboss. Maar goed, wij gingen dus om kwart over negen op een bankje in de zon genieten van onze Cannelloni. Het was heel bizar, want het smaakte nergens naar. Het was absoluut niet vies, best lekker eigenlijk. Alleen we zijn er nog steeds niet over uit waar het nu precies naar smaakt.
In alle reisgidsen staat dat het belangrijk is om vroeg naar het vrijheidsbeeld te gaan ivm drukte. Dit hebben wij als brave burgers natuurlijk ook gedaan! Met als gevolg dat we meteen door konden lopen en direct op de ferry konden stappen. Aangezien een goede voorbereiding het halve werk is, wist ik op welke plek wij op de ferry moesten gaan staan voor de mooiste foto's. Dit was een groot succes kan ik wel zeggen. Aangekomen op Liberty Island zijn we eerst naar de Giftshop gegaan. Hier waren tot mijn grote verrassing muntjes van het vrijheidsbeeld te verkrijgen! ! Ik was dus helemaal enthousiast en heb mijn verzameling muntjes van bezienswaardigheden weer uitgebreid. Na deze ontdekking gingen wij richting Lady Liberty. Heel veel mensen probeerden naar binnen te gaan, maar die hadden alleen een kaartje voor de ferry. Wij hadden eind maart thuis al de kaartjes voor het vrijheidsbeeld gekocht, dus mochten wel doorlopen. Het vrijheidsbeeld hebben wij letterlijk beklommen (200+ treden) en was in 1 woord fantastisch. Het uitzicht was waanzinnig en het beeld geweldig. Het was echt echt super. Daarbij hadden we mazzel met het weer, want het was ontzettend zonnig. We hebben dan ook heel veel foto's gemaakt.
Maar al dat fotograferen maakt dorstig, dus na de fotoshoot hebben wij zo'n mega beker met lemonade gedronken. Erg lekker en verfrissend. Uncle Bill's lemonade is een aanrader voor iedereen.
Na een wandeling op Liberty Island zijn we naar de volgende stop gegaan : Ellis Island.
Ellis Island was de grenspost voor immigranten die zich in de VS wilden vestigen. Een apart gebouw, waar de historie van af straalt. Verder was het niet zo interessant, dus zijn we snel weer vertrokken.
Weer aangekomen op Manhattan besloten we een hotdog te eten bij zo'n grappig kraampje. Aangezien we behoorlijk honger hadden, namen we een jumbo dog. Ik had voor de zekerheid nog even de grootte nagevraagd, dus dat kwam helemaal goed. Natuurlijk namen wij hem traditioneel belegd: mosterd - ketchup - sauerkraut. Heerlijk zaten wij op een bankje, alleen toen ik de eerste hap nam, kon ik plotseling vuur spuwen. Het was echt bizar pittig. Ik had het gewoon dat m'n tong volledig in de hens stond. En m'n moeder: "Wel lekker even iets pittigs met deze warmte". Dus toen voelde ik me helemaal een watje. Ik heb het nog twee happen geprobeerd, maar toen ik de pepers in de worst zag zitten heb ik hm maar weggegooid en een lekker flauwe doodnormale hotdog besteld. Die kon ik wel aan.. haha.

Na deze voor vuurwerk in je mond zorgende maaltijd zijn wij naar het 9/11 memorial gegaan. We zijn eerst naar het pas geopende kippenvel bezorgende tribute centre geweest. Dit was heel mooi en erg confronterend, alle foto's van de overledenen hingen er op.
Het monument zelf was immens. Heel mooi gemaakt en precies op de plekken waar de Twin Towers stonden.

Na het memorial waren we toe aan iets gezelligs, dus wilden we naar Times Square gaan. Helaas waren er metroproblemen, deze keer niet de schuld van de RET. Dus zijn we eerder uitgestapt. We hebben nieuwe kleding gekocht, omdat de koffer van m'n moeder er nog steeds niet was.. Ik heb maar solidair gedaan en dus ook wat nieuws aangeschaft. Daarna ging het ineens regenen en zijn bij de Starbucks wat gaan drinken en eten. Ik moet zeggen dat een grande Chai Tea Latte en een ongelofelijk, overheerlijke, warme brownie moeie voeten en regen helemaal goed maakt. Dat is Genieten met een grote G.
Na het heerlijke Starbucks intermezzo gingen we nog bij 1 winkel kijken en daarna naar het hotel, zodat we op tijd terug zouden zijn en vroeg naar bed konden. Helaas verliep het niet helemaal volgens plan.. rond half 8 kwamen wij na iets meer dan twee uur met twee volle tassen en flink wat dollars lichter de Victoria's Secret uit. Dus het was een behoorlijke verrassing toen wij op de klok keken. Hierna zijn wij vlot naar de metro gegaan en inmiddels waren alle metroproblemen opgelost. 'S avonds nog even een broodje bij de Subway gegeten en toen naar bed, want de wekker stond om 5:00u (New Yorkse tijd) voor de Washington d.c. trip.

Liefs van Lady Liberty, Marjan en Nicole

• 03 Augustus 2014 - 10:54

Evert:

Hay M $ N,

Haha Jullie gebruiken je tijd wel en stoppen meer dan 24 uur in een dag!! Superverhaal! Geeft wel aan dat de trip super is. En verder: gewoon dóórgaan!

Amuseer u en
    Hooiii

Evert

• 03 Augustus 2014 - 14:46

Paula:

Hoi vakantiegangers, wat fijn dat ik weer met jullie mee mag reizen, zo leuk!!! Heel veel plezier en lekker genieten!!