1001 nachten Dubai -1000 - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu 1001 nachten Dubai -1000 - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu

1001 nachten Dubai -1000

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

27 Februari 2017 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Goedendag!

Hier nieuws uit het Midden-Oosten. Inmiddels zijn we al een paar dagen hier. Voor ons gevoel is het veel langer.
Het begon, zoals het in vele verhalen begint, op Schiphol. Wij hadden problemen gehad met online inchecken. In vertrekhal drie check-in 31 bleek dat wij niet de enige waren die daar problemen mee hadden: er stond namelijk een behoorlijk lange rij. Nu is een lange rij niet zo erg, maar met ontzettend slome grondstewardessen is het toch een zware bevalling. Ook moest onze handbagage gewogen worden.. dit mag maximaal 8kg zijn (dat wordt nog leuk bij de terugreis). Gelukkig waren we goed op tijd en hadden we dus de tijd.
Wel wilden we eigenlijk nog een hapje eten voordat wij het vliegtuig in gingen, dit ging ook tenenkrommend langzaam. Eerst was er een kassawissel, hierna ging iemand contactloos betalen. Deze persoon betaalde €0.06, dus daar moest de kassajuf weer achteraan rennen. Vervolgens kon ik gelukkig betalen en konden we naar de gate. Hier hadden we achteraf genoeg tijd voor, want we hadden uiteindelijk een half uur vertraging.
Het vliegtuig was een klein Transavia vliegtuig, waarbij onze stoelen niet naar achter konden vanwege de nooduitgang. Dus dit was afzien.

In Istanbul hadden we een tussenstop met een mega hamburger en een mega drinkbeker. Verder verliep daar alles soepel en vertrokken we op tijd.
De vlucht naar Dubai verliep op rolletjes onder andere dankzij de Netflix downloads :-) Geniaal!

Wij zijn om 4.05u aangekomen en daarna met de taxi naar ons appartement gegaan. Hier hebben we nog een half uur rondjes gereden, omdat de taxichauffeur het niet kon vinden. Uiteindelijk bleek het na overleg met de man van het appartement bij de eerste plek te zijn. Dus dat was wel komisch.

Uiteindelijk waren we rond zes uur in het appartement. We wilden om 8u wat gaan eten, zodat we om 10u bij de Burj Khalifa zouden zijn. Vanwege deze korte tijd hebben we besloten om een nachtje door te halen. Zodoende zaten wij om 8.00u bij de IHOP pannenkoeken te eten. Wij zaten op het terras met uitzicht op de Burj Khalifa. Dus dat was niet verkeerd. De pannenkoeken waren ook alles behalve verkeerd. Ik had er vier met aardbeien, banaan en aardbeienstroop (dit was natuurlijk veel te veel, maar ik had flinke honger op dat moment). Uiteindelijk heb ik er met moeite drie opgekregen.

Toen gingen we met een volle buik naar de Burj Khalifa. Voor wie het niet weet.. dit is het hoogste gebouw ter wereld. Het is meer dan 800m hoog. Wij gingen tot de 124 verdieping. Hier waren we binnen 1 minuut. Heel hoog en we hadden een mooi uitzicht over de stad. Dit was erg leuk om te zien.
Hier konden we ook een muntje draaien (mijn hobby op vakantie). Helaas had ik geen 10 Dirham.. dus dat wilde ik graag wisselen. Dit was onmogelijk volgens de werknemers daar.. ze hadden geen wisselgeld genoeg. Ik geloof er niks van, maar goed. Toen heb ik beneden een munt gekocht en als 'wraak' met 200 betaald voor 11. Dus eind goed.. al goed. Muahhhhh!! Hierna waren we aardig moe, dus lekker terug naar het appartement gegaan voor een siësta.

Ons appartement is 3/4 minuten lopen bij de Dubai Mall vandaan. Dus dit is ontzettend dichtbij. Je zou denken dat je deze afstand zonder problemen moet kunnen overbruggen. Helaas regende het en heb ik nadat we 1 minuut weg waren een ontzettende schuiver gemaakt op de stoep. Niks gebroken oid, maar wel helemaal zeiknat aan de zijkant. Dus ondanks de korte afstand, toch een afstand om op te letten waar je je voeten neerzet.
Eenmaal in het winkelcentrum heb je het gevoel dat je in een winkelstad bent beland. Het winkelcentrum bestaat namelijk uit vier verdiepingen en ongeveer 1200 winkels. Dit is schijnbaar nog niet genoeg, want er wordt nog een heel stuk aangebouwd.
Wat wel te verwachten was, was dat we natuurlijk zijn verdwaald.. de goede regel van onthou waar je naar binnen bent gegaan, ging namelijk niet helemaal op. Gelukkig konden wij met behulp van een interactieve kaart (die precies de looproute vertelt vanaf waar je je bevindt) de weg weer terug vinden. Wel moet ik haast nieuwe schoenen kopen, omdat we echt kilometers hebben gelopen daar binnen.

Op een gegeven moment waren we bijna terug bij af en zijn we nog even een hamburger restaurant binnen gelopen. De Shake Shack. Super super super super super lekkere hamburgers daar. Zo lekker heb ik ze volgens mij nog nooit gegeten. Ze hadden daar ook cheese fries. Hier was ik natuurlijk wel benieuwd naar als kaasmeisje.. wat het is? Friet met gesmolten kaas er over haha! Dat was te verwachten natuurlijk.
Tenslotte gingen we tussen de druppels door terug naar het appartement om met een heerlijk volle buik te gaan slapen.

De tweede dag begon met een heerlijk zelf klaargemaakt ontbijtje. Zodat we met een goed gevulde buik op pad konden. We wilden als eerste naar de palmeilanden. Dit was een aardige trip. Eerst een megawandeling naar de metro (door de mall en nog een heel stuk verder), daarna met de metro, vervolgens met de tram, ook nog een stuk lopen en tenslotte nog met de monorail. Aangekomen op de palmeilanden hebben we eerst gewandeld over de kilometerslange boulevard. Dit was niet verkeerd met het zonnetje lekker op onze bolletjes.
Daarna zijn we nog even in het Atlantis The Palm geweest (het bijzondere hotel op de palmeilanden). Hier kon ik wel geld wisselen, dus wel een muntje draaien!! De kassameneer had hier wel een mevrouw voor zijn neus die $8 voor een ijsje te veel vond en het in Dirham niet kon betalen (dus wellicht was hij blij met mijn makkelijke vraag).

Na dit succes gingen we naar de Burj Al Arab (het enige zogenaamde zeven sterren hotel ter wereld). Hier mochten we niet dichtbij komen. Het was met hekken en bewakers afgeschermd. Dus alleen een snelle foto konden we maken.. we zijn dus maar doorgelopen naar het strand. Hier hadden we uitzicht op de Burj Al Arab, vonden we mooie schelpen en gingen we badderen in de Perzische Golf.

In ons reisboekje had ik gelezen dat we vanaf de bovenste verdieping van het Jumeirah beach hotel mooie foto's gemaakt kunnen worden van de Burj Al Arab. Dit gingen wij dus proberen. Helaas werden wij bij de lift al tegen gehouden. We kregen de mededeling dat we het na half zes mochten proberen.. dus zijn we maar weggegaan en met de taxi naar de Madinat Jumeirah (een Arabische markt met winkels en kanalen). Hier hebben we lekker gewandeld en gegeten (weer een hamburger hihi).
Aangezien wij doorzetters zijn, zijn we teruggegaan naar het Jumeirah Beach hotel en snel de lift ingeslopen. Bij de 24e verdieping zijn wij de rooftopbar ingegaan en daar gewoon gezellig fotootjes gaan maken van de Burj Al Arab met prachtige zonsondergang. Nog even gevraagd of we foto's op het dakterras mochten maken.. dit was ook geen probleem. Dus als flits en ko met de camera's in de weer.

Na deze uitspatting met de bus teruggegaan naar de Dubai Mall. Hier nog even dure auto's gefotografeerd: de Ferrari's, Lamborghini's en Porsches rijden hier heel veel rond. Een Lexus is standaard. Zelfs nog een politie Lamborghini gezien!

Al met al een geslaagd begin! Wordt vervolgd, want morgen gaan we op woestijnsafari!

Doeiiiiiiii uit Dubaiiiiii

• 27 Februari 2017 - 18:52

Marjan:

Hoi jongelui,
    Wat maken jullie toch altijd weer wat mee.Gelukkig heb je niets gebroken Nicole.
    Heerlijk om jullie op deze manier te volgen Nog veel plezier verder
    Dikke X mama

• 27 Februari 2017 - 19:37

Evert:

Hay Toeristen,
    Hé! Waar zitten jullie nu weer?! Enneh, lopen is best nog moeilijk! Toch?
    Weer leuk om te lezen, amuseer u verder en
    Hooii,
    Evert

• 28 Februari 2017 - 10:32

Jan Bouwman:

Goede morgen wereldreizigers.
    Ik begrijp dat alles heel erg groot en indrukwekkend is. Geniet ervan, want binnen een paar dagen is het feest afgelopen en begint het grote werk voor jullie in het nieuwe huis.
    De pannenkoeken hebben goed gesmaakt; aan zoiets zou ik niet direct denken als je in het midden oosten bent.
    Veel plezier en groeten van
    Janny en Jan

• 28 Februari 2017 - 17:01

Riet:

Hoi Nicole en Steven, Wat een verrassing weer zo'n fijn mee-leef verhaal!! Ik hoopte er een beetje op. Nu al nieuwsgierig naar de mooie en bijzondere foto's! En wat fijn Nicole dat je weer bijna aan nieuwe schoenen toe bent. Daar kan een mens nooit genoeg van hebben, dus flink, voorzichtig, doorlopen daar. Geniet er nog van jongelui. Heel veel plezier, geniet ervan en goed uitkijken waar je je voeten zet! Liefs

• 01 Maart 2017 - 10:00

Paps:

Tjonge wat een ontdekkingen weer, we hebben hier thuis de film gezien van de Kalifa bizar gewoon.
    Je moeder en ik denken dat dit ook op de bucketlist komt te staan, gewoon omdat het bizar is hoe het bij jullie daar is. Geniet nog een paar daagjes en maak mooie foto's hoor ,en dan naar jullie eigen 8sterren paleisje.
    xxxx van hier en let goed op elkaar.

• 01 Maart 2017 - 14:58

Stefan:

Heey Nic en Steven,

Leuk verhaal hoor en weer wat ervaringen rijker.

De foto's zijn ook echt super hoor, Steven heeft er vast ook nog veel meer gemaakt. Die wil ik wel zien hoor!

Steef

• 01 Maart 2017 - 17:25

Wim:

Hé Nicole en Steven,

Met deze reis laten jullie weer andere harten extra kloppen, begrijp ik uit de reacties.
    Geniet van het land màààr vooral van elkaar en de lekkere pannenkoeken en hamburgers.
    Groet vanuit het Dordtse.

Rijka en Wim