Geweldig George Town - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu Geweldig George Town - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu

Geweldig George Town

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

31 Juli 2016 | Maleisië, George Town

Selamat Datang,

Het laatste bericht over Maleisië. Maleisië hebben we afgesloten op een eiland: Pulau Pinang a.k.a. Penang. Om een lang verhaal kort te maken, zal ik het in 1 woord samenvatten: vol.

Oké oké, ik zal toch een kort verhaal lang maken en bij het begin beginnen. Wij zijn met een taxi met VOLgeladen kofferbak naar het hotel gegaan. Het hotel was in de Armenian Street. Penang of beter gezegd George Town zit VOL met kleine straatjes ennn VOL met Chinezen. Het was dan ook niet verrassend dat de eigenaar van ons hotel Armenian Suite een schattig klein Chinees mannetje was. Hier was het niet even inchecken, maar kregen we een heuse rondleiding inclusief VOLledige uitleg over de in plakband ingepakte afstandsbediening van de airco.

Wij waren rond twee uur in het hotel, dus wij hadden nog de VOLle middag. Hier hebben wij natuurlijk gebruik van gemaakt en zijn lekker op pad gegaan. George Town hangt VOL met streetart op de muren, dus er was genoeg te zien. Wij zijn helemaal naar de rand gelopen en daar genoten van een uitzicht op zee. Plotseling zagen wij iets bewegen in het water en bleek er een varaan te zwemmen van ongeveer een meter! Deze ging ook aan land en was daar goed gecamoufleerd. Maleisië zit dus echt VOL met dieren als zelfs wij spontaan overal dieren zien!

'S avonds hebben wij gegeten bij de food garden Red Garden. Je raadt het al.. Een markt VOL met eetkraampjes en VOL met plastic tafeltjes en stoeltjes. Er zat een ingenieus systeem achter. Bij elk kraampje kon je iets bestellen. Hier gaf je dan je tafelnummer door en dan kwamen ze het brengen. Wanneer je het eten kreeg, betaalde je pas. Tussendoor liepen er mensen langs die het drinken regelde bij de verschillende tafels. Tenslotte was er ook een opruimploeg voor wanneer je VOLdaan was. Perfect geregeld daar en heerlijk gegeten.

Na deze heftige dag VOL exploring was het tijd voor een rustig dagje. We begonnen de dag met een ontbijt bij het Armenian Heritage Hotel, aangeraden door onze schattig Chinees. Hier namen wij een French Cheese Toast en een andere toast. Daarnaast hadden wij een kopje thee. Halverwege de French Cheese Toast zat ik al aardig VOL, na de French Cheese Toast zat ik helemaal VOL. Beide hebben wij de andere toast niet opgekregen, want dan zouden wij VOLledig uit elkaar knallen en dat geeft veel te veel rommel.

Gelukkig hadden wij daarna een rustig programma. Wij gingen met de bus naar Batu Ferringhi voor een dagje strand. Wij gingen met de bus en hadden de buschauffeur gevraagd om ons een seintje te geven wanneer we bij de strandhalte waren. Wij hadden er het VOLste vertrouwen in dat hij dit ook zou doen, aangezien de bus VOL met strandgangers zat. Uiteindelijk gingen we er pas bij de eindhalte uit. VerVOLgens ging een groot gedeelte van de bus VOLgas de andere kant op.. Na het raadplegen van het orakel Google maps bleken wij in een ander dorpje te zitten. Dus hebben wij eerst een stuk gelopen en daarna weer de bus gepakt. Uiteindelijk zijn we bij het strand gekomen, maar dit was niet echt een strand strand. Dus zijn we daggasten geworden in een vijfsterrenhotel met twee zwembaden, twee glijbanen en VOLledig omringd met palmbomen! Hier hebben wij een mega megaVOLle puntzak patat op met een 600ml Pepsi! Prima dagje zo. Uiteindelijk moe van het niksen en VOLdaan van het zwemmen terug naar onze City gegaan. Hier hebben wij heerlijk sushi gegeten. Dit was zo'n lopende band systeem. De bedoeling is dat je de sushibordjes pakt waar je blij van wordt en deze reken je dan per stuk af. Aan het einde van de maaltijd (12 bordjes) waren wij aardig VOLgegeten.

De VOLgende ochtend waren wij natuurlijk gewaarschuwd en namen wij alleen nog French Cheese Toast als ontbijt. Om de 1 of andere duistere reden zaten wij wederom ontzettend VOL! Bizar.. Gelukkig hadden wij een actieve dag. Wij gingen namelijk alle streetart op sporen. Deze stonden geschilderd op muren en waren als gietijzeren cartoons tegen de muren geplaatst. Een leuke zoektocht VOL verrassingen. Zo waren wij uitgekomen bij Venetië VOLume 2. Een klein Chinees wijkje gebouw op palen. Palen gemaakt van opgestapelde emmers VOLgestort met beton. Behalve deze kunstuitspattingen zijn we nog naar Steven zijn lievelingsmuseum geweest. Het Upside Down museum. Ook wel het fotoshoot museum genoemd in de VOLksmond. Hier zijn wel dertig foto's gemaakt van ons aan de lopende band! Niet overdreven! In de avond hebben wij weer gesmikkeld bij de food market en 10 loempia's op!

Toen was het weer tijd om te vertrekken uit het relatief VOLmaakte Penang en op naar het VOLgende avontuur.. Het avontuur in de VOLksrepubliek China.

Liefs,
Nicole en Steven

• 31 Juli 2016 - 20:22

Evert:

Hay Touristici,
    Haha. Weer wat anders deze vakantie. Volledig de badgast uithangen en maar tanken/kanen. Als je heel veel eet/drink, dan wil je de zaken wel eens op z'n kop gaan zien, maar dit terzijde.
    Het is prettig om te lezen dat alles zo lekker loopt en gelukkig hebben jullie nog een behoorlijk stuk voor de boeg .....
    Amuseer u verder en
    Hooii
    Evert

• 31 Juli 2016 - 21:56

Mama:

Zo backpackers ,
    Wat fijn dat jullie VOLle reisprogramma genoeg ruimte geeft voor lekker luieren in pracchtige zwembaden.
    En dat jullie genieten van alles wat jullie meemaken dat is duidelijk uit de verhalen en foto's!
    Ik wens jullie heel veel plezier in China en veel wandel plezier opde muur
    Dikke x mama

• 01 Augustus 2016 - 13:09

Steef:

Aloha,

Wat een gaaf verhaal zeg, wel apart van het strand haha. De street art was wel gaaf zeker? Beetje zoals op al die foto's?

Veel plezier verder en geniet er van,

Steef

• 02 Augustus 2016 - 21:13

Riet:

Hoi allebei,
    Wat een supergaaf verhaal weer. Ben benieuwd welk woord in het VOLgende verhaal eruit zal springen. Heel leuk jullie op afstand te volgen. Genieten en voorzichtig hè!!! Groetjes.