Even weg in de voorjaarsvakantie - Reisverslag uit Brielle, Nederland van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu Even weg in de voorjaarsvakantie - Reisverslag uit Brielle, Nederland van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu

Even weg in de voorjaarsvakantie

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

12 Februari 2015 | Nederland, Brielle

Hallo hallo allemaal,

Nee het is nog geen konnichiwa-tijd. De Japanverslagen verschijnen pas over een paar maandjes. Eerst staat er nog een andere reis op de planning. Een korte verre reis naar het Incredible India.

Incredible India is wat je telkens op de televisie voorbij ziet komen. Ik ga het over iets meer dan een week aan de lijve ondervinden. Er is één ding wat ik nu al als Incredible heb ervaren: de visumprocedure.. Natuurlijk was ik goed op tijd met het aanvragen van mijn visum, dus dat was niet het probleem. Ik heb er eerst drie kwartier overgedaan om thuis een ontzettende lange vragenlijst in te vullen. Hier wilden ze alles van me weten:
Mijn naam (niet zo gek) - geboortedatum (ook niet zo gek) - paspoortnummer (helemaal niet raar) - fysieke kenmerken (uhmm.. oké) - tattoeages & piercings (waarom??) - beroep (boeiendd..) - adres van het werk (...) - werkgever (gaan ze dan mn baas bellen ofzo?) - nationaliteit van mn vader & moeder (standaardvragen) - werk van mn vader & moeder (waarom????).
Maar goed dit alles ingevuld en een afspraak gemaakt bij de ambassade. Dit kon gelukkig in Rotterdam, dus dat was geen reis om de wereld. De afspraken konden alleen op woensdag, donderdag en vrijdag gemaakt worden tussen 9/11. Erg prettig voor werkende mensen. Gelukkig had ik een tropenrooster en alleen het 1e uur les op woensdag. Dus ik daar met m'n goed gedrag naar toe op woensdagochtend om half 11. Om vier uur 's middags had ik open dag op m'n werk, maar ik ging er vanuit dat ik dat makkelijk ging redden.
Helaas was dit alles behalve MAKKELIJK.. Het vingerafdrukkenapparaatje deed het niet, dus elke keer als ik aan de beurt was werd ie opnieuw opgestart en moest ik weer achteraan in de rij aansluiten. Tussendoor ook nog een fotoshoot gedaan, mijn foto's van het gemeentehuis waren te klein. Snel €8,- gewisseld en uitgerekte foto's laten maken. Na 3u wachten hebben ze het opgegeven.. Geen vingerafdrukken van mij bij het visum.. Dit werd uitgesteld tot het ophalen.
Na twee weken mocht ik het visum ophalen. En dit ging helemaal goed. Ik was meteen aan de beurt, vinger afdrukken afgegeven en er weer vandoor.
Helaas was dit niet het geval.. Ik heb er samen met mijn lieve moedertje ongeveer 1.5u gezeten, omdat het vingerafdrukkenapparaatje weer of nog steeds stuk was. Ja heel fijn. Dus nu heb ik een briefje waar op staat dat ik vingers mis... Uhuh jaa.. hmm oké.. Het kan dus zijn dat jullie maar 1 reisverhaal te lezen gaan krijgen, omdat ik India niet in mag of heel veel omdat ik er niet uit mag..

Maar we gaan er maar vanuit dat het helemaal goed gaat komen (anders slaapt mijn moeder niet meer)..
Het plan is zo: ik vertrek 21/2 om 6.50u naar India. Ik vlieg met Jet Airways naar Delhi.. Het is de bedoeling, maar ik kan het natuurlijk niet garanderen dat ik aankom met zo'n maatschappij, dat ik om 22.45u aankom.. Ik ga eerst een paar dagen Old & New Delhi verkennen. Daarna ga ik naar Agra en naar de Taj Mahal. Als laatste van dit 1001/7 nachtenavontuur ga ik naar Jaipur (het roze fort e.d.) en dan weer naar Delhi om weer terug te vliegen naar NL.

Ik verwacht dat India Incredible gaat worden en ik ga proberen om jullie op de hoogte te houden. WiFi is natuurlijk wereldwijd. Dit was in China, Costa Rica, New York & Sint Petersburg ook geen probleem. Op de camping in Frankrijk dan weer wel, maar in India zal het vast goed komen.

Hasta la vista!

Nicole (nog zonder rode stip op haar voorhoofd)

• 13 Februari 2015 - 10:59

Evert:

´Dus nu heb ik een briefje waar op staat dat ik vingers mis... Uhuh jaa.. hmm oké.´

Hay Nicole,
    Hopelijk wordt bovenstaand euvel snel verholpen ...... wordt anders wat lastig om je reisverslag te typen!
    Tot zover, vast een heel goede ries toegewenst en ik kijk al uit naar je, ongetwijfeld spannende, verhalen.
    Hooii

Evert

• 13 Februari 2015 - 11:16

Mama:

Zo reislustige dochter!!

Gelukkig ga je deze keer niet zo ver! Leuk dat ik mee kon je visum ophalen, was al een belevenis op zich.
    Ik wens je een mooi, leuke maar ook veilige reis( ik blijf toch je moeder)
    En zo als altijd kijk ik uit naar he verhalen.Jou kennende komt dat wel goed!
    Dikke X

• 13 Februari 2015 - 17:06

Paps:

Hay meissie this weer wat ,weeeeeeeeeeeeer een mooi apart land wat wij alleen van de tv kennen.
    Hoop dat het weer het mega bijzondere met zich mee brengt als in alle landen waar je al bent geweest.
    heb erg geen etenswaren meenemen in de koffer indiaanse rijst hebben we hier ook haha.
    Het is toch wat eerst even hier naar toe dan overstappen over een tijdje naar Japan en dan de sushi en van de plaat terplekke.
    Wees voorzichtig en oogjes open heel de tijd ook half bij het slapen .

dikke knuffel meissie en alvast heel veel plezier.

• 15 Februari 2015 - 22:30

Jan Bouwman:

Dag Nicole,

Wij wensen jou heel veel plezier met je reis naar India. Het moet een heel mooi en groot land zijn. Helaas gaan de zaken in India op een andere wijze dan wij hier in west Europa gewend zijn. Het is even wennen, zoals je al gemerkt hebt met je vinger afdrukken.
    We zullen je verhalen met veel belangstelling lezen.
    Veel plezier en gezond weer terug.
    Groetjes/Janny en Jan

• 20 Februari 2015 - 13:50

Rijka En Wim.:

Ha-die-Nicole,

Wij wensen je veel plezier in het verre India.
    Let wel op bij het oversteken !!!
    Geniet van Het Vreemde.
    Groetjes,

Rijka en Wim.

• 24 Februari 2015 - 19:15

Evert:

Doet-ie-'t of doet-ie 't-niet .................