Incredible India - Reisverslag uit Delhi, India van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu Incredible India - Reisverslag uit Delhi, India van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu

Incredible India

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

24 Februari 2015 | India, Delhi

Namaste!

Hier nieuws uit Incredible India. Ik zal bij het begin beginnen. Zaterdagnacht ben ik om twee uur 's nachts opgestaan voor mijn vakantie. Natuurlijk was ik prima op tijd op Schiphol, op tijd ingecheckt, mijn bagage ingecheckt en Roepies bij het GWK gehaald. Ook het boarden ging prima. Ik had een plek in mijn eentje bij het raam helemaal achterin het vliegtuig, dus dat was ook prima.

Helaas begon om 6.40u het dramaverhaal, wat tot de volgende dag 5.00u zou duren. De gezagsvoerder meneer de Boer (die ook nog eens Engels praatte als een boer) had slecht nieuws: er stonden rare dingen op de schermpjes in de cockpit, maar de technische dienst was onderweg en het zou helemaal goedkomen. De technische dienst had veel moeite om het probleem te vinden en het bleek geen klein probleem, maar een megaprobleem te zijn. Gelukkig had KLM nog een vliegtuig over, dus moesten wij naar een ander vliegtuig. Hier gestationeerd en taxien naar de startbaan .... zelfde probleem. Weer de technische dienst erbij en weer wachten. Nu kwam er echt slecht nieuws: dit vliegtuig was ook kapot en de vlucht werd gecanceld. Hierdoor miste ik natuurlijk ook de aansluiting in Brussel.. erg fijn. Met een voucher en een reismaatje van de groep op naar de transferbalie van KLM. Hierdoor zaten 4 dames met uitgestreken gezichten vele telefoontjes te plegen om iedereen toch naar zijn/haar bestemming te krijgen. Wij hadden mazzel en konden mee met de rechtstreekse vlucht van 12.55u van KLM, met de koffers zou het helemaal goed komen. Dit hebben wij zelfs nog gecheckt.
De vliegreis was prima: lekker gegeten, film gekeken en geslapen.

Aangekomen op Delhi airport viel het allemaal mee. Netjes, gestructureerd en alles wat je van een vliegveld verwacht. Tot we de koffers wilden ophalen, deze kwamen na 1.5u wachten uiteindelijk toch niet opdagen. Bij Lost&Found wisten ze dit blijkbaar al en wilden ze alle gegevens hebben (ook het huisadres in Nederland). Zonder koffer op zoek naar de reisleider.. Das pech reisleider weg.. Op alle nummers werd er niet opgenomen.. Sta je daar buiten in Delhi om 3u 's nachts. Dus naar het Nederlandse noodnummer gebeld. Met veel moeite heeft een contactpersoon op het vliegveld een taxi geregeld voor ons (we moesten wel onze telefoon paraat houden, voor het geval er een 'emergency' was). Als klap op de vuurpijl kon de taxichauffeur het hotel niet vinden en reden we door een soort van oorlogsgebied met allemaal afgebrokkelde panden. Gelukkig is dat allemaal goed gekomen en waren we om 5.00u in het hotel.

Die dag lekker uitgeslapen tot 7.30. Jullie het raden het wel. Ik zag er redelijk uit als een zombie. Maar dat mocht de pret niet drukken. De rest van de groep ontmoet en op pad. Vandaag hebben we een citytour gedaan met een busje door de stad. Begonnen bij de grootste moskee van Delhi. Erg mooi met alle mozaieken. Om de moskee in te mogen moet je op je blote voeten. Je schoenen moet je op de trap laten staan. Je hoeft niet bang te zijn dat je je schoenen kwijt raakt, want als ze gejat worden kan je ze gewoon op de markt naast de moskee weer terug kopen.

Vervolgens naar het Rode fort. Heel groot, mooi en indrukwekkend. Na dit reuzachtige fort met het busje weer op pad. En ik moet zeggen dat India mij tot nu toe erg heeft verbaasd. Het is me in alles meegevallen. De stank is er nauwelijks, druk wel maar niet vervelend en verder is het een best modern land. Daarnaast zijn de mensen vriendelijk. Ze kijken wel, maar niet op een vervelende manier. Al met al top en mijn vooroordelen kunnen dus de deur uit.

Na nog een aantal prachtige bezienswaardigheden en een wandeling over het Forum Romanum van Delhi was het tijd voor mijn eerste Indiase maaltijd. Dit aten we bij restaurant Red Onion. Hier vreesde ik wel een beetje, aangezien ik helemaal geen ui lust. Maar ook dit was onterecht van ik heb heerlijk genoten van een Shiha Paneer met een Garlic Naan. Oftewel een Curry waarbij de vlammen uit je oren komen (ter info, dit was de mildste die ze hadden) en een soort wrap erbij. Wel was het heerlijk van smaak.

Met een volle buik nog naar een Sehki kerk geweest. Dit is de kerk van alle de mannen met de tulbanden. Dit was super mooi! Met veel wit marmer, bloempatronen en 24 karaats goud in overvloed. Daarnaast was er een mega gaarkeuken waar door vrijwilligers voor 60.000 mensen per dag wordt gekookt. Heel indrukwekkend.

Straks ga ik weer aan de curry en ik wens jullie een hele fijne dag verder!!

Namaste,

Nicole

• 24 Februari 2015 - 19:31

Nicole Laurijssens:

Hay Nicole,

Mooi verhaal, ga zo door!

Hooii
    Evert

• 24 Februari 2015 - 19:46

Janny En Jan:

Dag Nicole,

Jammer dat de reis met veel gezucht en gesteun op gang is gekomen, maar dat je nu volop kunt genieten.
    Veel plezier en eet smakelijk.
    Groetjes/Janny en Jan

• 24 Februari 2015 - 20:18

Mama :

Hoi Nicole,

Je reis is raar begonnen ,maar je bent in India aangekomen !!!!
    Je reis verslag de site zetten is ook een raar verhaal maar met hulp van papa,Ernst en Evert is het gelukt!

Dus kunnen we nu genieten van al je belevenissen !De eerste dag was veelbelovend.
    Ik kijk uit naar je volgende verslag.
    Geniet van je reis en het was een leuke filmpje vanuit de Tuc Truc!!

Dikke kus mama

• 24 Februari 2015 - 20:39

Ernst:

Hoi Nicole,

Wat een lekker begin van je reis zeg!
    We hopen dat je het naar je zin hebt in India en dat je maar veel mooie

• 24 Februari 2015 - 20:44

Ernst:

Hoi Nicole,

Wat een lekker begin van de reis zeg!
    We hopen dat je het naar je zin hebt in India en dat je maar veel mooi steden, tempels, moskeeën, mensen, heilige koeien, etc. etc. gaat zien.

Ik ben wel een beetje jaloers op je hoor!

Groetjes namens Gerda en de jongens,
    Ernst.

Namaste!

P.s. zoals je ziet gaat zelfs het reageren op je reisverslag niet zonder slag of stoot...

• 24 Februari 2015 - 21:21

Hanneke:

Jeetje Nicole...dat heb jij weer!! Wat een verhaal zeg....ik had zeven kleuren stront gescheten al ik jou was geweest!!!! Maar nee...jij niet hoor...stoere tante!!!!
    IK wens je veel plezier nog..geniet er maar van...enneh....hebbie al een schone onderbroek???

Haha....groetjes,

Hanneke

• 24 Februari 2015 - 23:03

Margriet:

Ho Nicole,

Gelukkig zijn jou reizen nooit saai haha.....Hoe krijg je het voor elkaar om 2 !!! x
    in een kapot vliegtuig te zitten.V ervolgens geen koffer en geen reisleiding....
    Gelukkig ben je inmiddels wel het nodige gewend en had je vast een goed gevulde handbagage....toch?

In ieder geval wel weer iets voor in de boeken.
    Fijne vakantie verder! Kan haast wachten op je volgende verslag....
    Liefs Margriet

• 25 Februari 2015 - 10:16

Paps:

Wat een verhalen meissie ,de foto's en video fragmenten spreken boekdelen.
    het getoeter van de scooters en auto's precies zoals op de tv, gelukkig kunnen we weer reageren hier.
    Maak er nog een paar topdagen van nicoletje en geniet ervan ,want ook in dit land kennen veel mensen het alleen maar van de tv hihi wij ook .

xx paps

en ja voorzichtig

• 27 Februari 2015 - 01:38

Stefan:

Heey Nic

Wat een verhaal, wanneer ga je een echt boek schrijven.

Echt gaaf hoor

Steef