Surprising Santiago - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu Surprising Santiago - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu

Surprising Santiago

Door: Ñicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

17 Juli 2018 | Chili, Santiago de Chile

Hola!!!!

Sí, het is weer begonnen! Wij zijn weer op pad.
Het begin van onze reis begon natuurlijk weer in Brielle. Waar we rond zes uur ´s ochtends werden opgehaald door mijn allerliefste broertje, konden m´n ouders ook eens een keertje uitslapen.. De reis naar Schiphol was gezellig en prima. Op Schiphol waren we niet alleen en waren de grondstewardessen nog niet uitgeslapen. Ze werkten namelijk behoorlijk traag. Gelukkig hadden wij wel een goede! Zij heeft er voor gezorgd dat wij bij de lange vluchten naast elkaar zaten. Iets wat mij de vorige dag thuis na 1.5u niet gelukt was.. Dus dat was een goed begin. Bij de douane waren ze ook vriendelijk en gezellig, dus wij konden vliegensvlug naar Londen. In Londen ging ook alles als een speer en hadden wij nog 3.5u voordat wij weer vertrokken. Dus hebben wij de maag maar gevuld met een pastaatje. Met een vol buikje konden wij dus naar de gate.
Ons vliegtuig was groot en dus waren er veel mensen om in te checken. Wij hadden tot 1 van de laatste momenten gewacht en toen bleek dat ik geselecteerd was!!! Ik mocht door naar de volgende ronde - de uitgebreide security check. Hier moest ik mijn schoenen uit - bijna alles uit m´n tas halen en zelfs de iPad moest uit de beschermhoes. Vervolgens moest ik wachten tot ik gescand was en totdat het scandingetje ook weer gescand was. Ondertussen werden de final calls omgeroepen en zat ik te wachten.. Toen hebben ze me laten gaan, omdat het apparaat stuk was door een technische storing. Oftewel.. zonde van de tijd.

Maar goed.. Wij zaten in het vliegtuig en werden prima verzorgd door de dames en heren van British Airways. We kregen zelfs een Magnum! Daar wordt dit Kloontje heel erg blij van. Ik lust namelijk heel veel ijzen.
Aangekomen op Miami was het even een zoektocht om weer terug te komen bij de security/gate, maar ook die speurtocht was geen uitdaging voor ons. Na een wokgerechtje kon het wachten beginnen. Het was dan ook erg prettig toen we na uren wachten weer het vliegtuig in mochten voor het laatste deel. Hier zaten we bij de nooduitgang en hadden we dus extra beenruimte!

Aangekomen in Santiago gingen wij MET bagage op weg naar het hotel. Hier reden we door de stad en dit zag er allemaal droevig uit: zwervers - graffiti - rolluiken - kapotte lelijke bussen - zwerfhonden - alles dicht. Niet echt gezellig. Gelukkig bleek het naderhand toch mee te vallen en is het een bijzondere stad met veel herkenbare invloeden.
Na een bustocht en een metrotocht waren wij bij ons hotel. Hier waren wij om 9u ´s ochtends, wat betekende dat wij al 27u onderweg waren.
Maar de mensen van het hotel waren heel erg lief. Thee en koekjes kregen we (gratis!). Daarna nog een goede deal kunnen maken voor het ontbijt, dus dat was een goede start. Het enige wat niet fijn was, was dat we de kamer nog niet in konden.

Daarnaast was het een nationale feestdag, dus alles bijna gesloten.. Behalve een mega winkelcentrum van 5 verdiepingen! Menig Amerikaanse mall is hier jaloers op. Hier hebben wij dus ook uren doorgebracht en wat gegeten. Dit hebben we gedaan in de Foodcourt: een plek met ontzettend veel kleine fastfoodketentjes. Wij hebben gekozen voor de PizzaHut en ik nam de taak op me om te bestellen in het Spaans. Wij zouden een Big Hut Box nemen met een Italian Pizza - patat - empañadas - kipstukjes - een drankje. Dus ik in mijn hoofd alvast een goede zin maken en ik bestel vol overtuiging een Big Butt Box.. Met het gevolg dat ik helemaal stuk ging en de rest van het personeel/andere mensen mijn spraakverwarring volledig misten. Dus de rest van de bestelling kwam ook niet meer uit de ver. Achteraf bleek het toch gelukt te zijn..
De rest van de dag niets meer gedaan, onze voeten konden niet meer.. Op tijd naar bed gegaan en zo'n 11.5u geslapen.

De volgende dag hadden wij een perfect ontbijt en weer genoeg energie om de stad te gaan verkennen. Dit kan natuurlijk het beste van bovenaf. Wij hadden een plan uitgestippeld om met de kabelbaan te gaan. Helaas bleek deze tot 14.00u dicht te zijn, maar konden we wel met het treintje - de funicular.
Ook leuk! Boven aan (320m hoogte) was het aardig frisjes (beneden was het een graad of 9, maar boven dus niet), maar wel passend bij het uitzicht op het Andes gebergte.
Leuk leuk leuk een aanrader voor het uitzicht en de mooie kerkjes. Hierna was het tijd om terug te gaan. Ik loop zelf liever niet heen en terug dezelfde weg, hoe meer ik zie, hoe beter.. Dat zorgde er wel voor dat we van de gebaande paden af gingen.. Het voetpad hield op en wij moesten dus door de berm verder om uiteindelijk bij de brug te komen. ¿Verrassend? Ja, zeker. ¿Aan te raden? Nope.

Toch weer veilig en heel aangekomen bij het hotel. De rest van de dag chillaxen om vannacht om 3u te vertrekken richting Paaseiland!

Adíos!!!

Steveñ & Ñicole

• 18 Juli 2018 - 05:46

Puck:

Weer een heerlijk verslag ! X

• 18 Juli 2018 - 06:31

Anneke:

Wat leuk weer om allemaal te lezen. Ook ik ging stuk hoor bij de big butt

• 18 Juli 2018 - 10:12

Evert:

Hay Nicole & Steven,
    Haha. Gewoon wat harder praten wanneer je niet begrepen wordt!
    Mooi dat jullie weer op pad zijn, op naar Paaseiland en ................. het volgende reisverslag!
    Het beste en
    Hoooiii,
    Evert

• 18 Juli 2018 - 10:35

Paps:

Echt weer een leuk nicole story. Kli kt weer echt leuk hoor. En ja de duane zit in de familie haha xit komt vaker voor. Geniet er lekker van hoor diike knuf van hier
    Xx paps

• 18 Juli 2018 - 13:32

Mama:

Wat een verslag van een lange dag! Wat grappig dat je verspreking aan het personeel voorbij ging.Ik kan me voorstellen dat je helemaal stuk gaat!.
    Wel jammer dat je me nu na hebt gedaan bij de douane,ik wist wel dat je jaloers was op deze ervaring

• 18 Juli 2018 - 15:18

Riet:

Heerlijk weer jullie vakantie perikelen. Hoort er echt bij!
    Net weg en nu al vol verhalen. Tot het volgende verslag.

• 18 Juli 2018 - 17:51

Stefan:

Heee nic en steven,

Leuk verhaal hoor, en na 27 uur reizen is het ook niet zo gek dat jullir gord sliepen haha.

Have fun verder.

Steef

• 18 Juli 2018 - 19:53

Janny En Jan:

Tijdens zo'n lange en verre reis maak je veel mee. Erg leuk om je smeuige verhaal te lezen.
    Na zo'n lange reis moet wel bekaf zijn en is het niet vreemd dat lang moet uitslapen.
    We zijn benieuwd naar je nieuwe verslagen, die we zeker met plezier zullen lezen.

Naar Paaseiland, terwijl het nog Kerst moet worden. We zijn benieuwd.

Groetjes/Janny en Jan