Malediven part one - Reisverslag uit Maafushi, Malediven van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu Malediven part one - Reisverslag uit Maafushi, Malediven van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu

Malediven part one

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

09 Augustus 2015 | Malediven, Maafushi



Hello hello!

Moskou is al weer een tijdje geleden, het lijkt eigenlijk al heel lang geleden.. De tijd vliegt voorbij hier! Voor jullie zal ik bij het begin beginnen. Onze vlucht naar de Malediven was prima, goede plekken, goed eten. Dus een prima aankomst. Helaas gaat reizen met mij natuurlijk niet vlekkeloos, dat zijn jullie inmiddels wel gewend en ik ook (niet voor niets neem ik haast een hutkoffer met spullen mee als handbagage: lenzenvloeistof, shampoo, douchegel, haarborstel, bikini, handdoek, korte broek, extra t-shirt en natuurlijk voor een paar dagen ondergoed). Alleen deze ik was mijn koffer niet kwijt, maar die van Steven. Bleek dus dat zijn koffer nog gezellig aan het chillen was in Moskou. Zijn label was er af 'gevallen', dit is vrij bijzonder aangezien het een hele grote sticker was en er nog een sticker met het nummer op de koffer zat. Mijn sticker was er trouwens ook bijna af. Heel bijzonder. Ik wil niet weten wat ze met die koffers uitspoken. Ik kan alleen iedereen aanraden om duidelijk een label met je naam aan de koffer te hangen, want zo hebben ze Steven zijn koffer ook op gespoord. Steven z'n koffer is via Dubai hier naartoe gevlogen en daarna naar het eiland gebracht. Uiteindelijk heeft Steven z'n koffer drie dagen langer gereisd zijn dan wij..

De Malediven en dan met name Maafushi waar wij zitten, doet me veel denken aan India. De mensen zijn erg vriendelijk, behulpzaam en spreken goed Engels. Verder is er een mix tussen luxe en armoede. Aan de ene kant is het heel toeristisch met de restaurantje, strandjes en hotels. Aan de andere kant ligt overal behoorlijk veel rotzooi en is wel te zien dat de Malediven bij de 25 armste landen van de wereld hoort. Natuurlijk ziet het er hier ook uit als een ansichtkaart en de beelden die je geregeld voorbij ziet komen. Het is ook niet verkeerd als je op het witte strand ligt je ogen open doet, een licht blauwe zee en palmbomen ziet. Daarover straks meer.

Eerst over onze accommodatie. Wij verblijven in de Holiday Inn Lodge. Dit is een eenvoudige accommodatie, maar prima. Er is wel een minpuntje.. Onze kamer is naast de receptie, niet dat het heel druk is bij de receptie.. Het probleem is dat wij een enigszins autistisch receptionist met liefdesverdriet hebben. Tenminste.. Dit vermoeden wij. Hij speelt namelijk uren achter elkaar dezelfde depri afspeellijst af, dus wij kunnen van bepaalde artiesten niks meer aanhoren. Verder is het prima en zijn ze erg aardig. Ook kunnen ze erg goed verse sapjes en milkshakes maken.

Jullie zitten natuurlijk in de drukte van het haast je vlieg je rep je Nederland, dus ik zal jullie even ons dagritme vertellen.. Het is iets anders dan in Nederland.. Wij staan tussen half negen en negen uur op, dan ontbijten (ze weten precies wat voor drinken we willen, dus dat is handig), hierna rustig aan naar het strand. Voor de toeristen is er een apart bikini strand en dat is precies zo tropisch/bounty Island achtig als je je kan voorstellen. Na een paar uur zonnen, lezen, zwemmen en snorkelen (ja ja we hebben een koraalrif in de voortuin, alsof we in de film finding nemo zitten), gaan we ergens lunchen. Dit is 9/10 keer wel een aparte ervaring: de ene keer een schoenzool op een broodje, de andere keer komen de vlammen uit je oren, dan zijn de patatjes weer mislukt. Eigenlijk altijd wat bijzonders, maar heel niet duur en wel oké te eten. Vandaag hebben we bijvoorbeeld een beefburger gegeten. Nu geef ik toe dat wij na de heerlijke pubhamburgers uit Londen ook wel verwend zijn, maar dit was een dubbel broodje met de bovenste etage gesmolten kaas, rare tomaat en zeekomkommer (heel apart en niet lekker), de onderste etage was gevuld met een soort van shoarmastukjes. Na de lunch gaan we vaak nog even naar het strand en dan na de kamer lekker chillen. 'S avonds zoeken we een restaurantje en dan zit de dag er al weer op. Heerlijk relaxed dus.

Tot nu toe hebben we 1 excursie gedaan. We zijn op walvishaaiensafari geweest. Dit was nog een best een gedoe. Eerst moesten er minimaal acht mensen bij elkaar gesprokkeld worden om voor een nog den beetje betaalbare prijs de excursie te kunnen doen. Dus bij het eerste bedrijf ging het niet door.. Bij het tweede bedrijf ging het wel door.. Deze man had alleen slecht nieuws: voor het weer moesten we met een grotere boot gaan en was er dat het niet door zou gaan vanwege het weer. Het is nu trouwens regenseizoen, dus elke dag is er zowel zon (heel warm) en regen (heel nat). De twee dagen voor de walvishaaiensafari regende het een paar keer, maar dat vond ik niet erg, want door regen komt het plankton naar boven en daar houden walvishaaien weer van. Uiteindelijk ging de walvishaaiensafari wel door en zaten we met tien mensen en vijf bemanningsleden op de boot. Toen wij nog in de atoll zee waren, viel het wel mee qua golven en was er ook een zonnetje. Ik dacht dat helemaal goed zou komen. Helaas had ik het fout. Het was letterlijk een hel. Echt echt verschrikkelijk. Toen wij eenmaal de zee op waren (8.30u) ging het regenen en waaien. Steven en ik zijn net als nog drie kwart van de safarigangers ontzettend zeeziek geworden. En bij ontzettend zeeziek, bedoel ik ook ontzettend.. Namelijk meer dan 10x overgeven, omdat de boot als een gek te over de golven stampte en rolde (ja ja vaktermen). Na 2 hele lange uren door de ruige zee te hebben gebanjerd en lekker te hebben gekotst, gingen we op jacht naar de walvishaaien. Dit duurde van 10.30u/13.30u. Ook dit was helaas niet op je gemak dobberen, nee dit was ook door woeste golven heen en weer slingeren. Niet zo fijn als je zeeziek bent. Dan de vraag: "Hebben we walvishaaien gezien?". Hier heb ik 1 kort en krachtig antwoord voor en dat is nee. Voor een godsvermogen hebben we twee keer de snorkeluitrusting aan gehad en ik 1x in het water gelegen (waar onder mij heel ver beneden een baby walvishaai lag). Op een gegeven moment mochten we gelukkig terug en hebben we weer twee uur door weer en wind misselijk en overgevend door de zee gevaren. Heel de trip heb ik denk vijf zinnen gezegd, waarvan drie keer: "Wil je even een zakje pakken?". Achteraf hadden Steven en ik allebei hetzelfde idee gehad om ons te laten afzetten bij zomaar een eilandje en met een watervliegtuig of helikopter terug te gaan maar ons eigen eiland. Toen we eindelijk, maar dan ook eindelijk weer op vaste bodem waren, gingen we linea recta op op bed liggen en bijkomen van die helse tocht. Ik voelde me net Geer en Goor gillend naar huis. Vandaag zouden wij eigenlijk naar Malé het hoofdeiland gaan (met de boot), maar dat hebben we maar een dagje opgeschoven en zijn we lekker naar het strand gegaan en hebben we genoten van de lichtblauwe zee, witte strand, palmbomen en een heerlijk temperatuurtje.

Adios


  • 09 Augustus 2015 - 15:32

    Evert:

    Hay Nicole,
    Haha. Dat krijg je als je de wijde wereld, sorry, de weidse wereldzeeën gaat verkennen. Leuk dat in het arrangement was opgenomen dat de vissen gevoerd konden worden en ... dat jullie aan visvoer hebben gedacht. Hopelijk blijft de rest van de reis net zo gevarieerd, succesvol en pleizerig als het eerste deel.
    All the best en
    Hooii
    Evert

  • 09 Augustus 2015 - 17:58

    Lia Van Rijn:

    Hallo Nicole en Steven,

    Nou je verhaal is om te "gieren"!! :p
    Ik zag het helemaal voor me, jullie hangend boven zo'n zakje.
    Ja Steven toen in het vliegtuig zat je mij uit te lachen :p, nu was je zelf aan de beurt.
    Maar ik vind het ook wel zielig hoor!!
    Gelukkig zijn er ook veel leuke dingen. Nou geniet verder en heel veel groetjes van Toon en mij. XXX

  • 09 Augustus 2015 - 18:07

    Patricia:

    Hallo hallo,
    Zeeziek, wat kan ik mij nog herinneren dat je me gigantisch heb zitten uitlachen om mijn mooie zeeziek verhaal in Curaçao maar bij jou klinkt het tien keer erger dus eigenlijk kan ik mijn lach hier nu ook niet inhouden!
    Het koffer verhaal heb ik je al uitgelegd hea, de volgende keer moet je mij maar weer meevragen op vakantie hihi!

    Ik hoop dat de bootreis morgen beter gaat!
    Tot snel, Patricia

  • 09 Augustus 2015 - 21:18

    Riet:

    Hoi Nicole, wat een geweldig verhaal. Vaar voordat je weer zoiets gaat ondernemen eerst maar een paar keer mee over de Oude Maas met ons bootje. Ben je voorbereid. Je snapt wel dat ik weer uitkijk naar je volgende bericht. Geniet van al het moois en groetjes aan Steven.

  • 09 Augustus 2015 - 21:32

    De Buurtjes:

    Hallo buurmeisje en -jongen!
    Wat beleven jullie fantastische avonturen (vooral de bootreis past prima in de categorie: "later lachen we er om" ;-). Wij nu al wel een beetje: we zien het namelijk helemaal voor ons ;-). Gelukkig is er genoeg zon, zee en strand om de boot en de deinende zee snel weer te vergeten. Veel plezier nog daar! Maak veel mooie herinneringen samen!!
    Liefs, buurmeisje en de buurjongens

  • 10 Augustus 2015 - 10:35

    Paps:

    Hay kids wat een verhalen en ja hoor weer op z'n Nicoles echt leuk meissie om te lezen. Wat weer een ervaringen rijker hahaha , nu nog een paar dagen daar dus geniet ervan maak een hoop filmpjes en foto's want die willen we allemaal zien , trouwens leuke foto's zo in de palmbomen hoor. super leuk groetjes van hier uit zonnig Brielle dikke kus.

    xx paps

  • 10 Augustus 2015 - 13:50

    Jan Bouwman:

    Leuk om te lezen, dat je erg geniet van het mooie land, met het prachtige weer en omgeving.
    Alleen jammer van het zeeziek zijn. Op zo'n ervaring zit je niet te wachten. Het is een ramp.
    Ondanks de zeeziekte nog heel mooie en leuke dagen.
    We zijn benieuwd naar het volgende reisverslag.
    Groetjes/Janny en Jan

  • 11 Augustus 2015 - 09:05

    Mama:

    Hoi Nicole en Steven,
    Wat zien en beleven jullie toch veel!
    Wel grappig dat nu Steven zijn koffer kwijt was, het lijkt wel zo te horen als je met Nicole reist weet ik uit eigen ervaring.
    Het verhaal over jullie boottocht is er een die jullie blijven achtervolgen vrees ik,natuurlijk was heel vervelend voor jullie maar om te lezen ook wel weer heel grappig hoor!

    Verder hebben jullie het duidelijk naar jullie zin, en zitten jullie in een prachtige omgeving.
    Geniet nog maar lekker van alles en nog nog veel plezier samen

    Dikke kus Mama


  • 13 Augustus 2015 - 15:17

    Rijka En Wim:

    Ha-die-Nicole en Steven,

    Zeeziek zijn op je vakantie is toch wel weer wat anders in feite een beetje bijzonder.

    Blijf maar op het land en geniet van de fauna en de flora.

    Lekker rustig op het strand, wellicht wat verlaten !!!!!

    Groetjes

    Rijka en Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 19 Juni 2011
Verslag gelezen: 823
Totaal aantal bezoekers 91893

Voorgaande reizen:

22 Februari 2020 - 29 Februari 2020

Een rondje Jordanië

24 Juli 2019 - 21 Augustus 2019

Op Safari op Mauritius & Chillen @ Zuid-Afrika

14 Juli 2019 - 19 Juli 2019

NY op repeat

15 Juli 2018 - 09 Augustus 2018

Van Patagonisch Paaseiland tot Picchu Peru

28 April 2018 - 04 Mei 2018

Marrakech via Antwerpen

27 December 2017 - 31 December 2017

Op zoek naar het Noorse Noorderlicht

14 Oktober 2017 - 22 Oktober 2017

Hawaii 5-0-0-0

10 Juli 2017 - 09 Augustus 2017

Sunshine in Cuba & Florida

25 Februari 2017 - 03 Maart 2017

1001 nachten Dubai

13 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Het grote A(zië)vontuur

27 April 2016 - 30 April 2016

Verona en Veneto in een VogelVlucht

27 December 2015 - 31 December 2015

Een ijskoud avontuur in Laplandia

31 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

M&M

25 April 2015 - 09 Mei 2015

Japan het land van de rijzende zon

21 Februari 2015 - 28 Februari 2015

Incredible India

20 Oktober 2014 - 23 Oktober 2014

St. Petersburg

31 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

New York City Trip

03 Augustus 2012 - 17 Augustus 2012

Costa Rica in een Vogelvlucht

15 Augustus 2011 - 19 Augustus 2011

Midweek.Maastricht

10 Juli 2011 - 25 Juli 2011

China in twee weken

Landen bezocht: