Malediven part two: boottochten part two - Reisverslag uit Maafushi, Malediven van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu Malediven part two: boottochten part two - Reisverslag uit Maafushi, Malediven van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu

Malediven part two: boottochten part two

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

13 Augustus 2015 | Malediven, Maafushi

G'day allemaal,

Inmiddels zijn wij weer bijgekomen van ons walvishaaienavontuur. Hier hadden wij nog wel een extra dagje voor nodig. De dag na de nachtmerrie op het water hebben we een relaxed stranddagje gehouden. Wel hebben we voor de volgende dag een snorkelpackage geboekt. Hierbij zouden wij naar 3 verschillende snorkelpunten gaan en een lunch op een zandbank hebben voor een mooie prijs. Als plan B zouden we naar Male gaan en daar de dag doorbrengen, dus wij hadden plannen zat..

De volgende dag stonden we om 9.00u paraat. Helaas gooide de wind roet in het eten en werd de hele excursie afgelast. Wij snel terug naar de Lodge en ons om te kleden voor de tocht naar Male. Alleen ging deze boot niet om 10.00u, maar om 12.45u en zouden wij weer direct uit Male moeten vertrekken zodra wij daar waren aangekomen. Slecht plan dus. Het volgende plan was om naar het strand te gaan. Wij dus weer omgekleed en naar het strand gegaan. Hier kwamen we er achter dat na het boeken van de snorkelpackage er een klein dingetje mis gegaan is.. Ik had mijn slippers uit gedaan voor ik de Shop in ging en per ongeluk 1 verkeerde slipper meegenomen. Het was ook een zwarte, maar net iets anders dan die van mij. Dus de rest van de vakantie heb ik met twee verschillende slippers rond gelopen. Al met al lagen we goed en wel op het strand en toen kwamen er druppels.. De eerste paar genegeerd, daarna was het niet meer te houden en moesten we een sprint trekken naar een afdakje. Een kwartiertje later zijn wij tussen de druppels doorgelopen naar de Lodge.. Tijdstip: 11:15u. De rest van de dag hebben we niks nakkes nada gedaan. Het voelde een beetje als een verloren dag. Gelukkig werd de dag gered door Mohammed van de Lodge. We werden namelijk uitgenodigd voor het jubileum dinerbuffet van de Lodge. Dus 's avonds waren alle tafels gedekt en stonden er mooie bloemen op de tafeltjes. Daarnaast was er ook een buffet met specialiteiten van de Malediven. Bijzondere dingen en goed te doen. Als nagerecht kregen we taart! Want een feest zonder taart is geen stijl natuurlijk. Al met al toch een leuk dagje gehad.

De dag erna gingen de plannen niet de mist in en hebben we om 7.30u de stampvolle Ferry (compleet met brievenbussen en scooters) naar Male gepakt. We hebben 1.5u op de Ferry gezeten en dat voor maar $2,-, kan je niet voor zwemmen natuurlijk.
Male is het best te omschrijven als een hoofdstad.. Vooral een zakelijke stad met veel ministeries en een stad waar in geleefd wordt. Niet echt een toeristenstad. In een uur hebben we in de bloedhitte heel het eiland rond gelopen. Om 11:00u waren we dus weer rond, hebben we nog een lekker broodje gegeten en de speedboat weer terug genomen naar ons eiland Maafushi. FYI Maafushi betekent groot eiland. Dat terwijl het eiland een gemiddeld formaat heeft. Weer terug op het eiland hebben we nog gesnorkeld in de voortuin en opnieuw een excursie voor het snorkelen geboekt. In het kader van nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Zo zaten wij 's ochtends om 9.45u bij de Shadow Palm en gingen we toch eindelijk op snorkelexcursie. Onze eerste stop was het Shark Point. 3x raden.. Natuurlijk geen haai gezien, maar wel heel veel mooie vissen gezien. De volgende stop was het Palm Reef. Helaas zijn we hier nooit aangekomen, want het weer ging razendsnel achteruit. Dus zaten we wederom te dobberen in de regen en de wind op zee. De excursie werd uitgesteld en verplaatst.. De volgende dag vertrokken wij, dus geen haaien, roggen, dolfijnen of schildpadden spotten voor ons deze vakantie. Maar om te zeggen dat ik zin had om dit eiland met de heerlijke temperaturen en aardige mensen te verlaten.. Nou nee.

Het volgende bericht komt uit Moskou! Bedankt voor alle leuke reacties :-)

Liefs!

• 13 Augustus 2015 - 20:53

Evert:

Hay Cor en Don,
    Het maakt niet uit of je tussen de regels leest of de regels zelf: jullie hebben een supervakantie en ................ dat is jullie van harte gegund!!!!!!!!!!!
    Vanuit het haaienrijke Rotterdam,
    Hooii
    Evert

• 13 Augustus 2015 - 22:38

Jan Bouwman:

Wie verre reizen doet, kan veel verhalen. En kan ook veel beleven en doormaken.
    Zo te lezen is het een aaneenschakeling improviseren en mooie dingen doen.
    Goede reis terug, (zonder problemen natuurlijk)
    Groeten
    Janny en Jan

• 13 Augustus 2015 - 22:51

Patri:

Hallo Nicole en Steven,
    Jullie beleven heel wat op deze reis. Jammer dat de excursies letterlijk in het water vallen. .Ik hoop dat jullie verder geen vervelende dingen meer tegen komen, maar je weet het nooit bij jou Nicole. Goede reis verder. Gr. Patri

• 14 Augustus 2015 - 10:11

Paula:

Hoi Nicole en Steven,
    wat een schitterende vakantie hebben jullie weer gehad!!
    Ik heb weer een beetje mee mogen reizen, door jullie grappige verhalen, dank jullie wel.
    Ik wens jullie een goede terugreis,

groetjes van Paula

• 14 Augustus 2015 - 14:04

Mama:

Hoi Nicole en Steven,

Het blijft leuk om te lezen wat jullie allemaal mee maken,het voelt toch wel als een beetje mee op reisl
    Jammer dat jullie geen schildpadden ed hebben gespot maar er moeten nog wel wat dingen op jullie
    bucketlist blijven staan niet waar?

Ik wens jullie een goede reis en nog een gezellige dag in Moskou.
    En kijk uit naar jullie vele verhalen als jullie weer terug zijn!

Ik wil alleen nog wel kwijt dat het slipper verhaal wel weer een echte Nicole actie is hoor!!!!

Dikke xxxx