Miami South Beach & kleurrijk Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu Miami South Beach & kleurrijk Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu

Miami South Beach & kleurrijk Key West

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

30 Juli 2017 | Verenigde Staten, Key West

Hello/Hola,

De Verenigde Staten it is, het land van de ongekende mogelijkheden! Wij starten in Miami. Na een soepele start, voor Amerikaanse begrippen super snel door de douane/paspoortcontrole heen, aangekomen bij onze Airbnb. Dit was in een Art-Deco hotel. Het was een beetje raar ingericht, maar de locatie was super! Namelijk vlakbij SoBe. Dat kennen jullie natuurlijk allemaal niet, maar dat is Miami South Beach. Het onderste gedeelte van Miami Beach. Hier is ook het bekende Ocean Drive met zijn $50,- cocktails. Leuk om over te wandelen, maar wij kochten liever een $2,19 fles Dr. Pepper van 2L. Dat geld om te reizen moet toch ergens vandaan komen! Maar Ocean Drive is leuk om te lopen en de Art-Deco stijl is leuk om te fotograferen. Elk gebouw dat herbouwd wordt, houdt de Art-Deco stijl. Zo niet, dan moet er een boete van $500.000,- betaald worden.

De eerste echte dag in Miami hebben wij de hop on hop off bus gepakt. Dit is altijd geinig. Wij konden vier loops doen. De eerste loop was over Miami Beach en daar kregen we veel info over de verschillende hotels ed. De tweede loop was langs Coconut Grove & Coral Gables, niet spannend maar wel leuk om te zien. Toen kwamen we bij Little Havana. Hier zou je je echt in Cuba wanen. Natuurlijk waren wij hier als Cubagangers ontzettend benieuwd naar. Alleen maakt 1 straat met een aantal winkels met harde Spaanse muziek geen Cuba. De bus hield hier een stop van 20 minuten, dus wij zijn meteen weer doorgegaan.
In Miami wordt trouwens heel veel Spaans gesproken, ook zie je overal reclameborden met Spaanse tekst er op. Onze gastvrouw van de Casa in Havana vertelde dat ze twee jaar in Miami had gewoond. In eerste instantie vond ik dat heel typisch, aangezien ze geen woord Engels spreekt. Nu snap ik het wel, alles om je heen is in het Spaans en iedereen spreekt Spaans.

Na het Cubaanse avontuur gingen we de kunst loop in. Op naar de Wynwood Walls. Het is een project geweest om deze low-income wijk wat meer waarde te geven. Met als gevolg dat het nu zo duur wonen is, dat niemand er meer woont. Wel zijn er veel kunstgalerijen en winkeltjes ed. Wat het precies is? Het is een gebied met 40 blokken aan muurschilderingen. Overal waar je kijkt zijn beschilderde muren. Erg leuk om te zien. Wij zijn er in totaal zonder problemen twee uur geweest! Wij zijn geëindigd bij Bayfront. Een soort van winkelcentrum bij de haven. Altijd een succes.

De volgende dag zijn wij begonnen op Miami Beach. Lekker relaxen en genieten van het warme weer. Natuurlijk hoort een frisse duik in de zee daar ook bij. In de middag zijn we nog even naar het Miami Heat (basketbal) stadion geweest. Hier was ook een concert, dus hebben we een heel rondje gelopen om het stadion. Dit was nog een aardige trip en uiteindelijk was de ingang natuurlijk bij het begin! Na deze trip gegeten bij Bubba Gump, een garnalenrestaurant met het thema Forest Gump.

Na het laatste Miami nachtje was het tijd om onze huurauto op te gaan halen. Dit bij Alamo. Dat is de afkorting voor Allemaal Lamzakken Als Mega Oplichters. Wij werden dus geholpen door een gladjakker, met lichtblauwe kauwgom en een armbandje met I believe in Jezus, die ons van alles wilde aansmeren. Alle verzekeringen hadden wij al geregeld, dus hierbij hielden wij voet bij stuk. Ook probeerde hij ons een grotere auto aan te smeren, want wij hadden een Chevrolet Spark gehuurd. Ik had geen zin om $150,- extra te betalen, dus ook hier was ik weer een lastige klant. Gelukkig maar, want op ons verhuurbewijs stond helemaal geen Spark, maar een vijfdeurs Ford Focus. Dus anders hadden wij 150 dollar extra betaald voor dezelfde auto!

Maar we konden wel lekker op pad! Wij gingen op weg naar Key West. Key is afgeleid van het woord Cayo, wat eiland betekent. Key West is het meest zuidelijke puntje van de VS. Dit was een lange, maar leuke en mooie weg. Dus wij hebben ons wel vermaakt! Aangekomen in Key West zijn wij direct het zwembad ingedoken, dus dat was prima. In de avond zijn we bij Mallory Square naar de zonsondergang gaan kijken. Hier konden we over de hoofden lopen, maar het was zeker de moeite waard.

Wanneer je aan iemand vraagt wat je in Miami moet gaan doen, dan zeggen ze dat je naar Key West moet gaan. Hier ben ik het volledig mee eens. Key West is een hele leuke, gezellige stad. Allerlei leuke winkeltjes, restaurantjes en huizen. Je hebt hier de typisch Amerikaanse houten huizen met veranda's en Amerikaanse vlaggen aan de gevel in gezellige pastelkleuren. Als we nog niet in de vakantiestemming waren geweest, dan hadden we dat gevoel nu zeker gekregen.

De volgende dag gingen wij snorkelen. We maakten even een ommetje (5km) via het meest zuidelijke punt van de VS. Hier staat een grote gekleurde boei en mensen gaan graag op de foto bij dit beeld. Toen wij hier aankwamen, stond er een rij van zeker drie kwartier. Natuurlijk gingen wij niet in de rij staan, maar heb ik een snelle foto gemaakt tussen de poserende mensen door. Hierna zijn we nog even langs de vuurtoren en langs het huis van Ernest Hemingway gelopen. Hij vroeg $14 pp om zijn huis binnen te komen, dus wij hebben hem vriendelijk bedankt.
Dus wij gingen weer verder en na een stop bij het National Marine Sanctuary (lees Airco stop) kwamen wij aan bij fort Zachary Taylor Historic State Park. Hier moet je $2,50 pp betalen en dan kan je gebruik maken van het keienstrand en van de picknicktafels. Natuurlijk kwamen wij hier niet voor. Wij wilden namelijk onze nieuwe snorkeluitrusting gaan uitproberen. Op aanraden van andere mensen hebben wij bij meneer Decathlon een supersonisch snorkelmasker gekocht. Dit is een bril en snorkel ineen, waardoor het snorkelen makkelijker wordt en je niet constant water in je neus, oog of snorkel krijgt. Daarnaast heb je ook nog veel beter zicht. Al deze verwachtingen kloppen! Geweldig! Het maakt mijn snorkelleven een stuk makkelijker. De onderwaterwereld was weer erg mooi! Aardig wat grote gekleurde vissen gezien. Om de bontgekleurde papegaaienvissen te zien, moesten we een stuk tegen de stroom in zwemmen. Dit was echte stroming, niet zoals een stroomversnelling in het Rivièrabad of Port Zélande ofzo.
Natuurlijk moesten we na het snorkelen ook weer terug lopen en aangezien we het na 500m al weer ontzettend warm hadden, zijn we bij terugkomst direct het zwembad ingedoken!

Na het geweldige Key West staan de Everglades op het menu!

Hasta la vista, tot de volgende villa!

Steven + Nicole

• 30 Juli 2017 - 08:16

Patri:

Het is weer genieten van al jullie reisverslagen. Heel fijne vakantie verder!
    Gr. Patri

• 30 Juli 2017 - 10:17

Anneke:

Wat 'n heerlijke vakantie hebben jullie. Super!
    Hier aan de Spaanse kust zie ik ook veel mensen met het Darth Vader duikmasker, de meeste in t roze

• 30 Juli 2017 - 11:20

Evert:

Hay Hontenezen,
    Lijkt allemaal een beetje op de binnenlanden van Groot-Brielle, maar dan anders. Geniet voorlopig nog maar even daar aan de overkant van de Strypse Wetering.
    Hooiii,
    Evert

• 30 Juli 2017 - 12:17

Stefan:

Het snorkelen lijkt me echt gaaf zeg, ik zie het bijna voor me
    we bizar van die auto, wordt je gewoon bijna weer opgelicht.
    Gelukkig hebben ze aan jullie een slechte met dat soort dingen haha.

Steef

• 30 Juli 2017 - 12:56

Riet:

Goed hoor Nicole, voet bij stuk houden bij al die extra uitgaven. Kun je alweer gaan bedenken waar jullie volgende vakantie naar toe gaat.
    Ik geniet nog steeds van je verhalen, ga zo door.
    Wij gaan nu naar Brielle Blues, ook leuk, en het is droog!
    Tot de volgende schrijverij!

• 30 Juli 2017 - 19:14

Paps:

Jeetje wat leuk allemaal hoor krijg ook al zin in de states .Julli maken weer veel mee en het is leuk om nullie verhaal te lezen.Geniet er lekker van en word lekker bruin.
    Xxx paps

• 01 Augustus 2017 - 19:34

Mama:

Hoe is het mogelijk dat ze ook in de VS jullie weer geld af willen troggelen !! Maar dan kennen ze Nicole en Steven uit Brielle nog niet, goed gedaan hoor.
    Ik denk dat ik Miami eo ook maar op mijn bucket list zet,als ik het zo lees is het echt mooi/ leuk.
    Fijn dat het snorkelen zoveel leuker is nu !

Goede reis en ik kijk uit naar jullie volgende verslag xxx

• 03 Augustus 2017 - 07:32

Sara:

Geweldig verslag, erg leuk om te lezen. Meneer Decathlon doet goede zaken! Hasta la pasta, tot de volgende villa x

Tags: Miami, Key West