Expeditie Everglades & Stormend Sanibel - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu Expeditie Everglades & Stormend Sanibel - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu

Expeditie Everglades & Stormend Sanibel

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

05 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Saint Augustine

Hello!

Het gezellige Key West was achter de rug en nu stond er een expeditie naar de Everglades voor de deur.
De eerste stop was bij Shark Valley. Dit is een visitors centre en hier zijn geen haaien te vinden! Wel muggen, maar dat is een ander verhaal.
Wij gingen dit gedeelte van de Everglades verkennen per fiets. Bij het visitors centre konden wij fietsen huren en aangezien ik met een sportieveling op vakantie ben, had ik natuurlijk geen keus. Nee hoor, ik ben niet gedwongen. Onze fietstocht was een rondje door het gebied met ongeveer halverwege een hoge betonnen observatietoren. Op de heenweg was er aan de ene kant een mangrove kanaaltje en aan de andere kant grasland moeras. Wonder boven wonder hebben we zowaar dieren gezien! We hebben een hele grote aparte reiger gezien, nog een aantal grote vogels en een schildpad!
Na ongeveer 7 mijl/11 km waren we wij bij het uitkijkpunt. Wij waren 'slim' geweest en hadden kleding met lange mouwen en lange broeken aangetrokken tegen de muggen. We zijn ook nog met DEET in de weer geweest, maar we zijn gewoon door onze kleding heen gestoken. Een keer of 20. Maar het uitzicht was het waard!

Hierna nog 8 mijl terug fietsen. 8 mijl klinkt niet zoveel, maar als je het omrekent in kilometers, dan is het een ander verhaal. Wij moesten namelijk nog ongeveer 13 km terug fietsen. Gelukkig was dit ook weer een leuke route. Nu met grasland moeras aan twee kanten. Ook hier hebben we onderweg weer een aantal dieren gezien. In het bijzonder een alligator! Steven Vonk zag ineens twee oogjes in het water! Geweldig! Dus snel wat fotootjes gemaakt en toen was het see you later alligator. Het grote gevaarte in het water was niet meer te zien. De fietstocht hebben we afgemaakt, maar op een paar vogels na niet meer zoveel spannends gezien.

Na deze fietstocht van een kleine twee uur (24km totaal, zonder spierpijn de volgende dag!) gingen we naar ons motel. Dit was in Everglades City. Everglades City is het prototype van een slaperig stadje. Hier is het gewoon echt doodstil. Er is 1 minisupermarkt en een paar restaurantjes, waarvan het grootste gedeelte in de zomer is gesloten. Daarnaast rijdt er letterlijk bijna niemand op straat. Wel was er 1 restaurantje: het Island café. Hier hebben wij dan ook vier keer gegeten!

De volgende dag gingen we (na American Pancakes met bacon) naar Jack's airboat tours. Hier zijn we met zo'n airboat door het mangrovebos gegaan en hebben we een baby alligator vast gehouden! Dat is echt een heel apart gevoel, heel zacht. Ik had de neiging om hem te knuffelen. Toch maar niet gedaan.. Dus we zijn de wachttijd goed doorgekomen. Toen was het tijd om met kapitein Tony op pad te gaan. Wij zaten met nog vier personen op zo'n airboat in rijen van drie. Wij zaten vooraan wat betekende dat we kans op natte voeten hadden! Al met al een leuke rit gehad en als klap op de vuurpijl hebben we weer een alligator gezien! Deze zwom op z'n dooie gemak in het water. Hierna zijn we weer verder gaan crossen. Helaas komt aan al het leuke een einde. Wel hebben we heel veel geluk gehad, want zodra we terugkwamen, barstte de hemel open en kwam Tropische Storm Emily te voor schijn.

Hierna zijn we tussen de gigantische buien door naar een animal sancturary geweest. Dit was een soort van mini dierentuin. Hier hebben we zelfs nog een alligator gezien! Deze was niet binnen, maar buiten de hekken. Heel grappig, want nu leek het alsof wij in de dierentuin 'zaten'.

De rest van de middag hebben wij niet veel meer gedaan. Emily ging namelijk los met heel veel regen, wind en onweer. Dit bleef tot de volgende dag. De volgende ochtend viel zelfs de stroom volledig uit. Met als gevolg: douchen in het donker en ontbijten in het donker (zonder airco en met muggen). Aangezien het stadje heel erg slaperig is, voelden we ons nu helemaal afgesloten van de buitenwereld.
Gelukkig niet voor lang, want toen gingen we naar Fort Myers. Tussendoor zijn we nog gestopt bij een outletcentre. Shoppen is natuurlijk altijd een goede besteding van de tijd!

Die avond zijn we boodschappen gaan doen in de Walmart. De Walmart stelde niet teleur. Mega veel en mega grote verpakkingen! Van de boodschappenkarretjes kunnen ze bij de Jumbo nog wat leren. Dit waren een soort van scootmobiels met een winkelkarretje voorop.

De volgende dag gingen we naar Sanibel Island. Dit schijnt 1 van de mooiste eilanden van Florida te zijn (helaas zijn wij verpest in Varadero). Hier hebben wij een paar uur van de zon, de zee, de schelpen en het strand genoten tot in een kwartier bijna pikzwart werd. Emily kwam toen weer langs. Zoveel water en zoveel wind dat we nauwelijks meer wat konden zien in de auto. Toen het wat minder hard regende zijn we snel terug gereden naar ons appartement. Hierna ging het weer los. Dat is het moment dat onze verslaving is begonnen. Wij zijn nu namelijk verslaafd aan the Weather Channel en wij volgen het weer/de tornado's/de orkanen/de hittegolven/zee hier op de voet. Daarnaast wordt er op deze zender heel veel uitgelegd en verklaard. Super interessant. Dus zodra wij in het hotel terug zijn, gaat The Weather Channel aan. Wij zagen ook dat een groot gedeelte van Miami South Beach was ondergelopen, precies het stuk waar wij verbleven en gelopen hebben!
Om vierkanten ogen te voorkomen, zijn we ook nog even naar de Edison Mall geweest. Beter een gat in de hand, dan een vierkant oog natuurlijk!

Na een stormachtige nacht was het weer weer opgeklaard. Dus hebben wij de spullen gepakt en zijn we weer naar Sanibel Island geweest. Dit eiland staat ook bekend om de schelpen. Dit klopt volledig. Fraaie exemplaren hebben we gevonden tussen de dode krabben en de zeesterren in. Dit maakt natuurlijk hongerig, dus zijn we naar het tweede eiland (Captiva) gereden om wat te eten. In dit restaurant hebben we vooral betaald voor het uitzicht op de baai. Het eten was smakeloos, de sfeer was nergens te bekennen en de service hopeloos en ongeïnteresseerd. Al met al een rare bedoeling. Dus hop daarna weer terug naar Fort Myers en The Weather Channel aan.

De ochtend daarna was al weer het einde van Fort Myers en was het tijd voor de grote oversteek naar de andere kant. We reden via Orlando en hebben even een stop gemaakt bij de Mall at Millenia. Hier hadden wij even een flashback. Het leek net alsof we in de Dubai Mall waren, maar dan een maatje kleiner, minder technologische snufjes en minder winkels. Verder leek het er wel verdacht veel op. Ook hadden ze hier een Cheesecake Factory. Iedereen die mij ook maar een beetje kent, die weet dat Nicole synoniem staat voor taart. Dus dat zat wel goed daar! Die Red Velvet Cheesecake was trouwens hemels!

Na deze goddelijke stop zijn we doorgereden naar St. Augustine, de oudste nederzetting van de VS.

See you later alligator & Thanks voor de leuke reacties! God bless y'all!

Nicole & Steven

• 05 Augustus 2017 - 08:42

Mama:

Hello America!
    Wat leuk dat jullie allicators hebben gezien !! Ik was even bang dat het net als jullie walvissentocht zou gaan vorig jaar, maar gelukkig zijn er foto's en natuurlijk verhalen om het tegendeel te bewijzen.
    Wat een weer is het af en toe zeg en wat leuk dat jullie daar nu een verslaving aan over hebben gehouden.Die geen geld kost en alleen maar vierkante ogen geeft.
    Ik heb weer genoten van jullie verhaal!!!
    Veel plezier verder xxxxx

• 05 Augustus 2017 - 09:07

Paps:

Wat een super leuk verhaal weer van jullie ,this net of je er zelf bij bent . Jullie hebben nog een paar dagen dus vroeg uit de veren en heel veel nog zien en beleven . Geniet er van en let op elkaar en de rugzakken .
    Xxx paps

• 05 Augustus 2017 - 13:37

Riet:

Hoi reislustigen, toch niet stiekem een huisdiertje mee in de koffer hè? Of het moet een klein nep knuffel alligatortje zijn.
    Mooi verhaal weer.
    In Nederland straks buienradar en Weeronline op je telefoon zetten. Vast wat minder spectaluculair maar kan ook verslavend werken. Zeker als een op een bootje vakantie viert zoals ik.
    Geniet nog heerlijk van de laatste 2 weken en we krijgen hopelijk nog een mooi einde van jullie reis te lezen.
    Liefs en nog een heerlijke tijd.

• 05 Augustus 2017 - 16:43

Evert:

Hay alligator knuffelaars,
    Wel een prachtige vakantie zo, en super afwisselend! Alleen skydiven ontbreekt er nog aan.
    De groeten aan Emily en
    Hooiii

Evert

• 05 Augustus 2017 - 20:21

Janny En Jan:

Leuk om jullie verhaal te lezen. Met zo'n fietstocht lijkt het net een doe-vakantie. Ook niet verkeerd.
    Gelukkig hebben jullie ook de alligators gezien, want daar staan de Everglades om bekend.
    Veel plezier!
    Janny en Jan

• 06 Augustus 2017 - 15:38

Lia Van Rijn:

Hallo Nicole en Steven (Vonk) :)

Die Steven is wel heel veelzijdig! Schoon blijven op een heel speciaal paard,heette zeker ook Steven, Haha en zo fiets hij rond op zoek naar krokodillen :p
    Een heel veelzijdige man hoor Nicole.
    Nou nog een goede voortzetting van de reis, geniet er nog even van want het is zo weer voorbij.
    Groetjes uit Cothen. XXX