Zadelpijn, blaren en ander damesleed - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu Zadelpijn, blaren en ander damesleed - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Nicole Laurijssens - WaarBenJij.nu

Zadelpijn, blaren en ander damesleed

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

02 Mei 2015 | Japan, Kyoto

Konbanwa,

Hier is het inmiddels al weer avond. De tijd vliegt. Het is nu onze laatste avond in Kyoto. het historische Hiroshima avontuur lijkt ook al weer een tijd geleden. Nu genoeg sentimenteel gedaan. Jullie willen natuurlijk onze reisverhalen weten.

Zoals jullie weten hadden wij het plan gevat om op de Hollandse manier Kyoto te verkennen. Dit hebben we dag drie in Kyoto ook gedaan. Onze eerste stop was bij het Nijo kasteel. Een heel mooi wit kasteel. Dus wij op onze fiets er heen. Eenmaal aangekomen hadden we een probleem. Een parkeerprobleem. In Kyoto moet je je fiets op speciale fietsparkeerplaatsen zetten, anders wordt de fiets direct weggesleept! Het probleem was dat er een protest was en hierdoor konden wij niet parkeren. Dus gingen we maar naar stop 2: het bamboe bos kilometers verderop. Na een vrij lange fietstocht met heerlijke broodjes als lunch waren wij aangekomen in het gebied van het bamboebos. Hier konden we gelukkig wel onze stalen ros parkeren. Na het parkeren hadden we even een navigatiedip.. Wij konden namelijk de publiekstrekker van de wijk niet vinden. Maar na weer even het boek der boeken, waar ik al dagen mee rond loop te slepen, er bij te hebben gepakt.. Is het gelukt en hebben we kunnen genieten van hoge bamboe. Hierna nog gerelaxed in een park.

Na deze overdaad aan bamboe gingen wij naar de volgende stop.. Het gouden paviljoen. Dit was overduidelijk de bergetappe van de Tour de Japan. Bergje op Bergje af en dat een keer of acht. Bij het gouden paviljoen aangekomen waren we dan ook behoorlijk afgepeigerd. Dus kwam het goed uit dat we konden genieten van een prachtig gouden tempel in een hele mooie omgeving. Hier hebben wij ook nog wat gedronken uit een vending machine. Een vending machine is een automaat waar je drinken of ijs of noodles uit kan halen. Ze staan echt overal! In elke straat heb je er minimaal 1. Het assortiment is telkens verschillend, dat maakt het altijd weer spannend of het perzikdrankje deze keer heerlijk is of smaakt naar bedorven fristi. Heel verrassend allemaal.

Na het prachtige paviljoen gingen we nog een poging doen een parkeerplaats bij het kasteel te veroveren. De weg hier naartoe was beter, heel veel bergafwaarts. Bij het Nijo kasteel lekker rond gewandeld en hier zelfs nog oude bekenden tegengekomen. Twee Roemenen die we hadden ontmoet in de bus in Hiroshima. Heel toevallig en heel grappig.

'S avonds nog gegeten in een groot winkelcentrum en onze fietsen weer achter moeten laten bij hun baasjes. Het voelde wel een beetje kaal zo zonder fiets. Ter informatie: deze tocht was 27 kilometer! Dus wij hebben wel een gele trui verdiend.

Nadat wij ons gisteren de blaren hebben gefietst, hebben we ons vandaag de blaren gelopen. Vandaag zijn we naar het plaatsje Nara gegaan, dit is een plaats met veel UNESCO werelderfgoed dingen. Deze keer was er geen Chinese muur of molens, maar tempels. En ondanks onze tempel moeheid hebben we vandaag veel mooie dingen gezien. Vandaag waren er veel hele grote boeddha beelden te zien. En dan niet een beetje groot (zoals Patricia en de Japanners hier), ook niet gewoon groot (zoals ik en de reus van Rotterdam), maar meer zo groot als Lange Jan van de Efteling. Verder liepen er ook veel herten rond. Die waren echt hondsbrutaal en hielden blijkbaar van crêpes met banaan en aardbei.. Heel jammer, maar wij waren ze gelukkig te snel af. Toen wij de herten invasie hadden overleefd, hebben we nog twee tempels bezocht. Voor de laatste hadden we een alternatieve route genomen door het bos. Dit ging prima. De alternatieve route na de tempel was helaas iets minder succes vol. Flink wat kilometers omgelopen en daarna per ongeluk de stoptrein genomen. Hier was Patricia aan haar schoonheidsslaapje begonnen en was ik Wegwijspiet. Na vijftig minuten lang alle haltes te hebben gelezen, ging ik aan de conducteur vragen hoe laat we aan zouden komen in Kyoto. Dit was twee meter bij Patricia vandaan.. Op dat moment werd Patricia wakker en dacht ze dat ik haar achter had gelaten! Hahahah!

Uiteindelijk wel aangekomen bij Kyoto station en na een doolhof door een groot winkelcentrum hebben we Kyoto nog even van bovenaf bekeken. Heel leuk en mooi.

Behalve eten en een beetje in de mall rondstruinen hebben we vandaag niets meer gedaan. Morgen verlaten wij Kyoto en gaan wij naar Tokyo!

Sayonara!

• 02 Mei 2015 - 21:09

Evert:

Hay Dames,
    Ja, de leeftijd gaat tellen. Na een stukkie fietsen en dito wandeling benne we al moe!
    Mooi dat jullie je geplande reis zo braaf afwerken. Nog veel moois toegewenst.
    Hooii,
    Evert

• 03 Mei 2015 - 16:59

Paula:

Lieve Nicole en Patricia,
    het klinkt weer fantastisch!!!
    Op naar het volgenden avontuur,
    heel veel plezier dames xx

• 04 Mei 2015 - 10:59

Paps:

Jeetje wat wederom weer veel bijzonderheden gezien en gedaan ,wat een avontuur daar aan die kant van de wereldbol. En weer echt op z'n nicoles geschreven , geniet nog heel veel van de bijzonderheden meiden want dit en daar is echt uniek om te doen.
    tot het volgende verhaal nicole

xx paps

• 05 Mei 2015 - 10:25

Stefan:

Zozo zus,

Zelfs een marathon gefietst haha, heb je een foto van die grote boedda? Veel plezier nog he,

Steef